Как сделать ведьмак 2 как ведьмак 3
Уже давно известно, что в The Witcher 3: Wild Hunt вы сможете выстроить события игрового мира в соответствии с принятыми в предыдущей игре решениями, но сделано это не обычным путем импортирования сохранений.
Как известно, The Witcher 2: Assassins of Kings не вышла на платформах PlayStation, но даже если бы это и случилось, то перенести сохранения со старого поколения на текущее невозможно. Поэтому в CD Projekt RED придумали иную механику.
Когда вы начинаете играть в The Wither 3: Wild Hunt, вам предоставляется шанс вкратце резюмировать события сиквела и в процессе выбрать те решения, которые вы принимали в предыдущей игре, что повлияет на мир триквела.
Взглянуть на эту вступительную часть игры можно в новом ролике, снятом на PS4:
The Witcher 3 "Модификация воссоздания в атмосферы из Ведьмака 2"
Энтузиаст под ником Ridman опубликовал модификацию для The Witcher 3: Wild Hunt, которая призвана воссоздать в игре атмосферу проекта The Witcher 2: Assassins of Kings.
Мод добавляет в The Witcher 3 новые погодные эффекты, а также вносит коррективы в интерфейс, саундтрек и систему освещения. Мод призван «вызвать чувство ностальгии и передать атмосферу, которую мы полюбили в прошлом, в мире The Witcher 3».
В принципе, что-то в этом есть. Хотя, скорее всего, это всего лишь ностальгия. В 2011 году я был в восторге от второй части, затёр до дыр, несколько раз проходил в "безумном" режиме, без права на ошибку. Любовался пейзажами и даже не замечал, что у персонажей отвратительная анимация и мимика, локации маленькие и коридорные, имеется большое количество графических багов. Поражало развитие книжных персонажей, которые не были раскрыты в книге, сюжет в целом и красота окружающей обстановки (в основном, леса). Но теперь сложно проходить игру вновь. Недавно попробовал - недостатки слишком явны стали. Вот если бы наоборот - вторую часть переделать в третью, то была бы бомба, минимум два раза прошёл бы из-за нелинейности.
Выйдет ведьмак 4й и ты о третьей так думать будешь и да анимация в третьей части такая же топорная каки во второй
Денис пофигист написал: Кому как я вторую часть даже толком проходить не стал. Потому что графика и лица героев отстои полный.
Это шутка? На момент выхода в игре была передовая графика. Даже сейчас очень хорошо смотрится.
Рязанцев Алексей У меня вопрос к тебе ты хоть норм игры играл? Я тебе как минимум 15 игр 2011 года назову где ведьмак 2 уступал причем очень сильно как с графикой как и не дочетами. Я тебе даже не буду говорить про лица просто про предметы они были так отвратительно прорисованы эта бесила. Но тогда во многих играх были такие же проблемы но были игры где была лучше прорисованы. Эта раз и смотри как разрабочики подошли к игре правильно они сделали так что бы много людей могли поиграть. А если игры которые требуют именно мощь машины а у кого нет ну говорят извените купите новый себе комп.А эта увы не каждый может себе позволить. И за эта разрабочикам ведьмак большой поклон. У меня у самого в 2011 году комп был чуть лучше среднего если бы они тогда сразу загнули характеристики пипец космос может я бы сейчас не играл ведьмака 3 потому что тогда бы не посмотрел. А так купил комп вышел ведьмак 3 а потом купил еще сильнее комп и смог ведьмака 3 раскрыть на максимум. Вот так делается бизнес нужно притянуть много людей что бы они по любили игру.
Рязанцев Алексей Даже сейчас дай бог выйдет надеюсь 4 часть ведьмака думаю ее многие ждут.Правда не знаю будет она или нет тут не ко мне вопросы а к разрабам. Но думаю даже 4 часть ведьмака мой комп i9 проц прокачен и продолжаю прокачивать думаю с ним я и 4 часть смогу раскрыть но возвращаться к второму ведьмаку увы нет. Тут у каждого свои вкус.
Рязанцев Алексей Согласен, на момент выхода игра была настоящей бомбой, я её прошел раз 5 и по сей день перепрохожу время от времени, блин да одна только Трисс чего стоит, не просто так попала на обложку журнала "Playboy" ))
Денис пофигист Согласен она не идеальна, но видно что разработчики старались, для каждой новой части они делали свой собственный движок. Ты сказал 15 игр, это сильно. огласите список пожалуйста, мне интересно )
Я подумал, что это какой-то очередной говно-решейд и прошёл мимо на Нексусе. Но это. Это просто вынос мозга! Выглядит потрясающе! Вот только жаль, что автор и анимации из 2-й части взял. Они там просто отвратительные. Из-за их кривизны, я так до сих пор и не смог пройти 2-ю часть на самой высокой сложности и с одной жизнью, ради достижения.
The Witcher 3 переделали в The Witcher 2. Теперь игра выглядит почти как в 2011 году
Моддер с ником ridman разработал модификацию для The Witcher 3, которая частично превращает эту игру в The Witcher 2.
Мод изменяет главное меню, добавляет новую погоду, меняет освещение и интерфейс, а также содержит в себе классический саундтрек.
Witcher 2 "Full combat Rebalance (заменяет боевую систему)"
Наконец появился один из самых долгожданных модов для Witcher 2 от геймплейного дизайнера игры. Мод Full Combat Rebalance полностью перерабатывает боевую систему The Witcher 2, значительно повышая баланс игры, так же влияя на развитие персонажа. Мод весит впечатляющие 1.5 Гб, устанавливать лучше на последнюю версию игры.
Автор/Разработчик: Andrzej Kwiatkowski
Версия: 1.0
Требуемая версия игры: 3.4
Язык интерфейса: английский
Требуемый язык игры: не важно
Свободного места на жестком диске:
6 Гб
Описание:
Данный мод слелал один из CD Projekt RED - Andrzej Kwiatkowski. В данном моде очень много различных изменений. В первую очередь коснулись изменения геймплея, баланса, добавлена анимация, экономика(вещи реже выпадают, халявы меньше) звуки, эффекты. Разработчик убрал всю DLC броню, ее вы сможете получить наградой за квест и в магазине купить. Боевая система переработана, она стала более отзывчивой, убрали блок стойку, теперь добавлена анимация блока.
Способ установки:
1. Запустить скачанный файл FCR2.exe и дождаться конца установки, следуя указаниям мастера установки.
2. В папке witcher 2\bin открыть exe файл userContentManager.exe и поставить галочки рядом с модами.
3. Играть. Рекомендуется начинать новую игру.
Важно! Убедитесь, что путь:
C:\Users\*****\Documents\Witcher 2\UserContent
не содержит кириллицу. Имя пользователя тоже должно быть на английском.
Если у вас отсутствует файл userContentManager.exe, то надо делать, как на скриншоте.
FCR2 v1.0 – 20.06.2013
CORE CHANGES
• Up to 80% increase in responsiveness per Geralt's animations.
• Up to 50% increase in responsiveness per NPCs animations.
• Added strafing while being locked on an enemy and walking.
• Geralt can block while moving ( NEW ANIMATIONS ). Static Guard Stance is no longer required to parry enemy attacks.
• Geralt automatically parries enemy sword attacks and deflects incoming arrows. It doesn't mean Geralt is invincible. It's not a 100% chance to parry and the value is not constant. It changes depending on how many hits you block in a short time and from where does the hit land.
• Geralt and his attackers are no longer bouncing off parry. It allows to continue attack sequence.
• Monster attacks still cannot be parried with a sword.
• While using Guard Stance Geralt channels an active Quen shield.
• Above listed changes to defence mechanics decreased importance of rolling in combat.
ENEMIES
• Durability of enemies is based on their defensive skills and armor, not just high vitality.
• Mages and assassins don't use duration based shields, instead they have a chance to block each attack seperately, including witcher Signs. This removes the duration godmode from enemies that forced player to run away.
• Letho and elite assassins will counterattack when player is relentlessly attacking them.
• Arachas and Endriaga Queens learn they should defend against sword attacks after receiving few hits.
• Removed knockdown effect from enemy swordsmen attacks.
CHARACTER DEVELOPMENT
• Decreased the number of skills to ensure quality over quantity. Experience rewards and leveling were adjusted to current character development.
• Geralt now starts with core witcher skills already learned. No need to go through Training tree before unlocking other branches.
• Removed many passives from skill tree to replace them with more active abilities. Remaining passives are changed to make them more attractive.
• All skills now have one level ( previously 2 ).
• Aard and Igni Signs have been changed from projectile to cone area of effect.
• Riposte doesn't require Guard Stance to activate, only attacking in a timed window.
• Changed riposte animations ( NEW ANIMATIONS, DUH ) to prevent Geralt from sliding on enemies.
• Experience points are given only for progressing through quests, not for killing enemies. This encourages role-playing without worrying about missing experience.
• Geralt no longer buys witcher specific recipies from random merchants. He recalls lost memories as a part of character development.
BALANCE
• Each enemy is balanced according to his constitution, combat skill, combat style, weapon and armor type. Following this pattern allowed to created consistent rules that every character follows. A barechested bandit won't survive more hits than a knight in platemail just because the bandit was encountered later in game.
• Decreased the disproportion in stats between starting equipment and late game equipment.
• Changed Geralt's starting equipment. He now carries core alchemical recipies and schematic for silver sword.
• Moved the weight of character power from equipment to character development. Learned skills should have as big impact on Geralt's badass factor as items.
• Geralt's armors are split into 4 categories: leather jackets, heavy leather jackets, combat jackets and heavy combat jackets. Heavier armors impose small damage penalty on Geralt. Players need to choose between max damage and protection.
• Items imported from The Witcher savegames are of the same quality as in the first game. An exceptional armor and weapon remains valuable. This makes the game easier, but it is an intentional reward.
• Set elixirs and oils duration to 1 hour.
• Added potion overdose and heavy overdose debuffs on toxicity thresholds 55 and 65.
• Removed Fatigue penalty that decreased sword damage and damage reduction on block when Vigor was spent on Signs or Parry. It discouraged some players from using Signs becaused it decreased Geralt's sword DPS.
• NPCs deal full damage to other NPCs.
• Removed 50% Hit Points condition for throwing enemy off height with Aard.
• Decreased Riposte damage multiplier to 1.0, but added 30% enemy parry chance debuff.
• Riposte no longer costs Vigor.
• Silver throwing daggers are considered as silver weapons for damage calculations against monsters.
• Made range weapons ignore armors when calculating damage -- armor penetration.
• Inceneration, Bleeding and Poisoning effects are allowed to be active at the same time.
• Made quest experience rewards more consistent. There are no longer any situations where player is rewarded with 50 experience points for one quests and 2000 for another.
• Made moral choices in quests equally rewarding in terms of experience and items. Players should be encouraged more to role-play instead of weighing quest rewards.
• Geralt gains knowledge about monsters faster.
• Changed rewards for gaining knowledge about monsters to monster specific oils for swords.
• Set minimal damage dealt by Geralt to zero ( was 5 ).
• Removed bonus damage for backstabs. Geralt is not parrying attacks coming from behind, so it is a penalty already. Backstab damage bonus would be an overkill. As for the the enemies, this change removes the urge for immersion breaking behavior, like constantly rolling behind an enemy for bonus damage.
• Changed arena item rewards for each wave to fit mod item progression.
• Decreased amount of enemies in few arena waves.
• Finally soaked boots in tutorial weigh more than dry boots!!
ECONOMY
• Moved DLC armors from starting equipment to quest rewards and shops.
• Decreased the number of armors and weapons present in game. Amount of equipment is adjusted to provide smoother item progression without making huge amount of items useless stat-wise.
• Weapons and armors that are present in the game were picked according to these rules: visual differentiation, witcher low level magic setting. Some items available in game assets but not used in original game were reintroduced.
• Moved more quality items from quest rewards to shops and distributed them among Chapters. Player should be encouraged to regulary spend money in shops.
• Decreased buying cost of swords and armors. Player should be able to buy items more often, not hoard money.
• Decreased amount of loot dropped from enemies.
• Removed some of the junk items from container definitions.
• Made vendors specialize in certain type of merchandize.
• Witcher specific recipies cannot be bought but also cannot be sold to merchants.
VISUALS
• Added Focused Combat Stance. Geralt enters focused state during challenging encounters. It's a visual eyecandy, so it happens automatically based on calculated combat threat level.
• While in Focused Stance Geralt performs piruettes ( NEW ANIMATION ) instead of rolling and uses Guard Stance idle animation.
• Enemies explode when killed by mage spells. Does not apply to witcher Signs - they are not that powerful.
• Made finisher animations which use Signs unlocked by upgrading Aard and Igni in character development.
• Removed cutscene swords. Geralt will use his currently equipped sword in all cutscenes.
• Equipped enemies with swords according to their social status, wealth and current situation in the game. For example, soldiers patrolling areas near ghost fog in Act 2 are equipped with silver swords like the story suggests.
• Decreased camera shake effect used on each step of huge creatures like trolls and golems.
• Removed green cloud effect from enemy poisoning FX.
FIXES
• Tweaked anim events in all combat animations to improve timings and responsivness.
• Fixed sword oils not providing bonus damage against monsters.
• Fixed Circle of Power: Endurance giving Circle of Power: Vitality bonus.
• Fixed a bug where Geralt was always doing 2 more steps after roll before stopping.
OTHER
• Removed mashable quick time events. Single button QTEs that can end with player's death can be disabled from game options.
• Decreased cooldown for returning to exploration after combat from 7 to 2 seconds. Geralt will be able to interact with environment quicker after combat.
• Removed necesity to enter meditation panel to learn new skills on difficulty levels above Normal.
• Changed item rarity names to reflect witcher's low level magic setting. Items are no longer MAGICAL and EPIC.
• Decreased attacked enemy importance for targetting to make switching enemies easier.
• Many, many other changes that were required to make features listed above work.
Читайте также: