Teardown как создать карту
Подпишитесь на нас в Telegram, Facebook, Instagram, Twitter и так вы будете в курсе лучших гидов! Кроме того, если вы хотите поддержать нас, просто ознакомьтесь с этими игровыми предложениями. здесь!
To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video
Для игроков Teardown, это руководство для начинающих по персонализированному контенту на Teardown, это руководство подробно объяснит, как создавать собственные карты, давайте посмотрим на это.
Руководство и инструменты для создания карт в Teardown
Это руководство будет обновляться по мере того, как вы узнаете больше и попробуете больше.
"Легенда"
- Vox = уникальный «блок» в MagicaVoxel
Меры
ширина:
4 vox = что-то неисправное, поднимает вас. (Можно ли его использовать для транспортировки?)
5 vox = достаточно широкий (ширина плеера?)
6 vox = как 5 vox, но более "комфортно"
Рост
18 vox = Рост игрока?
17 vox = несколько некорректно, что-то вроде ширины 4 vox, но дико.
16 - 14 vox = "высота ходьбы". Это заставляет вас полусидеть на более низкой высоте.
13 - 9 vox = "высота приседания". Это заставляет вас приседать еще ниже, чем ниже высота.
8 воксов и меньше = провал.
Это все, чем мы сегодня делимся Teardown - Измерения и другие инструменты для картографов. Если вы хотите что-то добавить, не стесняйтесь оставлять комментарии ниже, и мы скоро увидимся.
Teardown - Измерения и другие инструменты для картографов
Подпишитесь на нас в Telegram, Facebook, Instagram, Twitter и так вы будете в курсе лучших гидов! Кроме того, если вы хотите поддержать нас, просто ознакомьтесь с этими игровыми предложениями. здесь!
To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video
Для создателей разобранных карт это всего лишь небольшая область для измерений, и давайте посмотрим на нее, чтобы помочь построить вашу карту.
Как создавать собственные карты в Teardown
Установка MagicaVoxel
Создавать контент для Teardown, вам нужно будет скачать MagicaVoxel [ephtracy.github.io] .
Распакуйте содержимое папки и запустите программу. (Я рекомендую запустить его от имени администратора, так как MagicaVoxel иногда не запускается, по крайней мере, для меня)
Привыкайте к MagicaVoxel
Все инструменты для создания модели в MacigaVoxel находятся в правом верхнем углу.
Самый распространенный инструмент - это инструмент «Коробка», который выбран по умолчанию.
Под ним вы можете переключаться между режимами присоединения и удаления.
Еще один полезный инструмент - выделение граней, которое позволяет выдавливать воксели или удалять их. ()
Давайте удалим куб по умолчанию, выбрав инструмент «грань» в режиме стирания и потянув за верхнюю часть куба.
Нарисуем фигуру с помощью инструмента Box.
И давай раскрасим.
Это в основном основы.
Цветовая палитра
Teardown определяет материал, который объект использует в концеdice цвета в цветовой палитре.
Teardown как создать карту
10,444 | уникальных посетителей |
355 | добавили в избранное |
Watch the video below to learn more about the map editor
This guide is outdated, you can still use it for some tips but I highly recommend checking out the offical tutorials.
In order to create content for Teardown, you will have to download MagicaVoxel [ephtracy.github.io] .
Extract the folder contents and launch the program. (I recommend starting it as an administrator, since MagicaVoxel does not start sometimes otherwise, for me, atleast)
All the tools to create a model in MacigaVoxel can be found in the top right corner.
The most common tool to use is the Box tool, that is selected by default.
You can switch between attach and erase mode below it.
Another useful tool is the face select, that tool enables you to extrude voxels or to delete them.( )
Let's delete the default cube by selecting the face tool on erase mode and dragging down on the top of the cube.
Let's draw a shape using the Box tool.
And let's paint it.
Thats pretty much the basics.
Teardown determines the material an object uses by the Index of the color in the color palette.
Create a gradient between colors by dragging while holding CTRL+ALT Randomizing colors by selecting multiple, right-click and RANDTo create a house, you want to create walls. But walls aren't just one Voxel thicc and made out of one single material.
This is a wall, yes but that wouldn't be fun to break would it.
A real wall will have some support of some kind, or insulation. Something to make this more interesting to break.
Bad wall vs "good" wall:
See the material list and combine them properly to get satisfying results.
In order to get windows, just select the window material (Palette Index 1-9)
Select your color and chose the material on the right.
Metal makes your material look like metal. The roughness slider makes the metal look like it has been brushed with a steel brush.
In order to build complex scenes, you will need to know about the object mode and edit mode.
By pressing tab you can switch between the two.
In edit mode, you can edit your currently selected object, in object mode, you can move your objects around and arrange them.
While in object mode, you can press SHIFT while dragging one of the arrows to duplicate the selected objects.
You can add empty objects to edit them by pressing the plus icon in the top right.
That makes building a lot simpler, and is also recommended by the developers.
To add props, I recommend creating a new .vox file with all of the props inside. For example a char.
Now rename the chair inside of MagicaVoxel by selecting the Scene Outline on the right hand side.
Select your Object (probably called <vox>) and rename it.
Now place your props.vox file inside of the custom folder (C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create\custom).
Inside of your custom.xml (in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create)you will need to add this:
- pos, the position of the object. X, Y (Height), Z
- rot, the roation of the object.
- pos: the position of the object. X, Y (Height), Z relative to the position of the body element.
- rot: the roation of the object relative to the rotation of the body element.´
- name: The name the game references to this object. Can be any.
- prop: is this object a prop or not?
- file: the location of your .vox file (Note: LEVEL shouldn't be changed. Only the contents after it.)
- object: the name of your object inside of MagicaVoxel
Doors are pretty complicated at the moment, but I will try my best to explain it.
First off, you will have to create a door frame inside of MagicaVoxel.
Then you need to create a new object and create the actual door.
Make sure to give these two seperate object names inside of the scene outline.
You should have something like this:
Save your file and place the .vox inside of your C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create\custom folder. I called mine door_tut.vox.
Next go to your C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create folder and open the custom.xml with a text editor. (I recommend Notepad++)
You will have to add code now. inbetween of the
<group name="door_group" pos="0 0 0" rot="0 0 0"> <vox name="door_frame" pos="0 0 0" rot="0 0 0" file="LEVEL/door_tut.vox" object="frame"/> <vox name="door" pos="0 0 0" rot="0 0 0" file="LEVEL/door_tut.vox" object="door"> <joint pos="-0.6 2.1 -0.1" rot="0.0 0.0 0.0" type="ball" size="0.1" rotstrength="0.01" rotspring="0" sound="true"> <voxbox name="joint visualizer" pos="-0.05 -0.05 -0.05" prop="true" collide="false" size="1 1 1" color="1 0.0 0.0"/> <!-- this is not needed but its quite handy to visualize the joint--> </joint> <joint pos="-0.6 0.4 -0.1" rot="0.0 0.0 0.0" type="ball" size="0.1" rotstrength="0.01" rotspring="0" sound="true"> <voxbox name="joint visualizer" pos="-0.05 -0.05 -0.05" prop="true" collide="false" size="1 1 1" color="1 0.0 0.0"/> </joint> </vox> </group>
Adjust the positions until everythin fits together, remember, 10 Voxels are 1 Meter.
I really recommend you joining the official Teardown Discord [discord.gg] . One of the Devs, ResidentEmil posts tutorials like these there.
In order to actually destroy your masterpiece, you will need to implement it into Teardown.
Save your file, and navigate to your folder where you saved it. Now, copy the .vox file and move it into the C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create\custom folder.
Teardown: How to create Custom Maps
The most common tool to use is the Box tool, that is selected by default.
You can switch between attach and erase mode below it.
Another useful tool is the face select, that tool enables you to extrude voxels or to delete them.( )
Thats pretty much the basics.
Teardown determines the material an object uses by the Index of the color in the color palette.
A real wall will have some support of some kind, or insulation. Something to make this more interesting to break.
See the material list and combine them properly to get satisfying results.
Select your color and chose the material on the right
By pressing tab you can switch between the two.
In edit mode, you can edit your currently selected object, in object mode, you can move your objects around and arrange them.
While in object mode, you can press SHIFT while dragging one of the arrows to duplicate the selected objects.
You can add empty objects to edit them by pressing the plus icon in the top right.
That makes building a lot simpler, and is also recommended by the developers.
In order to actually destroy your masterpiece, you will need to implement it into Teardown.Save your file, and navigate to your folder where you saved it. Now, copy the .vox file and move it into the C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create\custom folder.
Читайте также: