Space engineers сортировщик как настроить
14 апр. 2016 в 18:54
Недавно, день-два назад перестали работать сортировщики на моей гигантской автоматизированной базе. Я хороший логистик и вся система была как на ладони для меня но я так и не выяснил откуда взялась проблема. Просто не работает. И дело не в чём то внутриигровом, дело в технической состовляющей. То есть он не работал даже в новом мире без модов, с модами, без разницы, не работает. Вот допустим хочу я что бы инструменты автоматом переправлялись из одного контейнера в другой. Я ставлю между ними сортировщик, питание ествественно, ну и получилась простая такая схема из 4 блоков (Реактор, контейнер, сортировщик, контейнер). Поставил владельцем самого себя. То есть блоки считаются мои. Положил в первый контейнер кучу инструментов, настроил сортировщик так: Опустошить всё: ВКЛ, Фильтры: Инструменты. Казалось бы всё просто и инструменты должны сами перейти из одного контейнера в другой, да. ? Нет, игра так не считает. Я не понимаю с чем это связанно но это лишило меня кучу времени, я разбирал и собирал свою гигантскую базу в течении дня, перестраивал логические цепочки подачи ресурсов и так далее, и ничего. Сортировщики просто перестали рабоать. Помогите мне кто чем сможет, пожалуйста!
15 апр. 2016 в 0:07
Такая же проблема на моем бурильщике. Не хочет камень выплевывать, как и всё остальное.
15 апр. 2016 в 1:59
Такая же проблема на моем бурильщике. Не хочет камень выплевывать, как и всё остальное.
Вот-вот, у меня тоже самое абсолютно. Вообще все автоматизированные системы накрылись.
15 апр. 2016 в 8:51
15 апр. 2016 в 8:52
тоесть топвливо в танкере есть, лед в генераторах есть а некоторые движки вырубаются хотя выроботка водорода идет выше чем его потребление
18 апр. 2016 в 5:39
Кстати! Кто-нибудь в курсе на сколько хватает полного бака водорода при постоянной работе 1 ускарителя на полной тяге?
Может у кого есть комбинации всех вариация ускарителей и баков.
18 апр. 2016 в 9:32
какой ускоритель хоть чувак малый или большой и какой корабль
18 апр. 2016 в 10:03
какой ускоритель хоть чувак малый или большой и какой корабль
Я же написал все вариации.
На сколько хватает 1 полного бака водорода если 1 водородный ускаритель будет постоянно работать на полной тяге.
Малый водородный ускоритель на малом корабле.
Большой водородный ускаритель на малом корабле.
Малый водородный ускаритель на большом корабле.
Большой водородный ускаритель на большом корабле.
Spectator Controls
Spectator flash light (L)
While in spectator mode, you can press L to switch on or off your imaginary headlights. This will not toggle the engineer's lights.
Match Speed (Shift-MMB)
In free spectator mode, you can match the speed of any other grids or engineers by shift-MMB-clicking the target.
Warning: If you have ever clicked shift-MMB by accident and it locked on to a moving grid, it may appear to you later as if your spectator cam was drifting for no reason.
Click shift-MMB in mid-air to reset Match Speed.
Set Spectator Speed (Shift-Scroll, Ctrl-Scroll)
Use Shift-Scrollwheel to increase or decrease the movement speed of the spectator camera.
Use Ctrl-Scrollwheel to increase or decrease the mouse-look rotation speed.
Teleport Engineer (Ctrl-Space)
The Ctrl-Spacebar command is useful if you need to teleport your engineer into a different location. First verify whether the engineer is seated anywhere. Then position the F8 spectator camera in the target location, and press ctrl-space to teleport the engineer here.
Warning: If the engineer is seated in a grid (this means, piloting a ship/rover, or sitting in a base!), the whole grid teleports as well. If there is not enough space in the target location, your grids will be destroyed.
Подпишитесь, чтобы загрузить
Скрипт для сортировки инвентаря
Для того, чтобы навести порядок в инвентаре базы, нужно каждому контейнеру назначить свою роль, указав какой тип содержимого он будет хранить.
Для этого нужно к имени контейнера добавить тип содержимого в квадратных скобках, например: [ORE] или [INGOT]. После этого скрипт сам отсортирует все содержимое по контейнерам.
За скрипт огромное спасибо! Есть пожелание.
Можно ли добавить пункт NOTHING для очистки контейнеров?
Пример: На базе включен скрипт, к ней стыкуется корабль с промаркированным инвентарем. Скрипт видит, что у него появились новые контейнеры с ресурсами и берет их в оборот. Но т.к в NOTHING ничего грузить не надо, то контейнеры автоматически опустошаются.
Спасибо мил чел. Че там с реактором и генератором H/O? Однонаправленные сортировщики с настроенными фильтрами помогут же?@The High Velocity Pineapple It is translated (via Google Translate) to Inventory Sorting Script:
"There are 5 content categories in the script.
1. Ore [ORE]
2. Components [the COMPONENT]
3. Ice [ICE]
4. Ingots [INGOT]
5. Everything else [STUFF]
In order to bring order to the base of the inventory, it is necessary for each container to assign a role, indicating what the content type it will store.
To do this, add the content type in square brackets to the container name, for example: [ORE] or [INGOT]. After that, the script will sort all the contents into containers by itself."
From what I understand this is a simpler version of Isy's Inventory Manager but I'm not sure cuz I haven't tried it
It appears to be a very quick and easy cut down version of Isy Inventory, with only 5 category's and minimal controls.
"Inventory sorting script"
"In order to put things in order in the base inventory, you need to assign each container its own role, indicating what type of content it will store.
To do this, add the content type in square brackets to the container name, for example: [ORE] or [INGOT]. After that, the script will sort all the contents into containers by itself."
Exit Spectator, Return Player Control (F6)
F6 returns the control and point of view back to the engineer. This is the normal first person / third person view that you are used to.
Related useful commands after leaving Spectator Mode:
- Toggle First-person / Third-person view -- Press V
- Zoom in third-person mode -- Alt+Mouse wheel
- Free Look -- Hold Alt and move the mouse
Spectator mode can be a confusing perspective if the shortcuts are pressed by accident. If you find yourself suddenly seemingly "stuck in space" or underground, try pressing F6 to return back to a normal perspective.
Spectator can be useful to get the big picture while building. For example, you want to change light or hinge/rotor/piston settings in the control panel, and at the same time watch the effects on the larger scene. So before going into F8 spectator mode, position your engineer with focus on an interactive port of the grid (for example, an inventory or conveyor access port) so that the port is highlighted. When you go into Spectator Mode now, you can press K any time to access that grid's control panel. If you have set your UI to transparent, you can see the whole scene and the control panel.
Other use cases are recording machinima with different camera angles. For advanced users there is also a Spectator Tool which is used as a "camera man", and a Replay Tool, which is used to manage "actors".
If any other software, for example your video recording tool, uses the same F-keys to start a recording than Space Engineers uses to switch Spectator Modes, remember to assign different shortcuts (either in Space Engineers or in the recorder).
Enable Spectator Mode
Spectator Mode must be enabled for each world in its Advanced World Settings. For scenarios and multiplayer worlds it is possible that the creator chose to switch it off.
If you have access to the Enter Spectator Mode
Key | Camera Mode | WASD/Mouselook moves. | and the camera. |
---|---|---|---|
F6 | Player Control | . the engineer | . is in first or third person view. |
F7 | Locked/Delta Spectator | . the engineer | . follows the engineer at a fixed distance. |
F8 | Free Spectator | . the camera | . moves without the engineer, without physical limitations. |
F9 | Static Spectator | . the engineer | . does not move. |
Enter Free Spectator (F8)
In Free Spectator mode, the WASD keys and mouse move only the camera, while the engineer remains where they are. This is useful for builders to explore the scene when creating a scenario, or for Admins to peek inside grids or planets when solving problems.
Enter Delta Spectator (F7)
This Mode is known as Locked Spectator or Delta Spectator. Press F7 and then hold Alt and use WASD and the mouse to position the camera. In this mode, the WASD keys and mouse move the engineer as usual, while the camera follows the engineer. This is useful when recording a cinematic video scene while still being able to control the character.
Enter Static Spectator (F9)
First press F8 and position the camera into the desired point of view, then freeze the camera by pressing F9. In Static Spectator mode, the WASD keys and mouse move the engineer as usual, while the camera stays in one place. This mode is useful while recording a long shot of one location while still being able to control the character. You can also use it to record a timelapse where you want to avoid shifting the scene by accidentally bumping the mouse.
Spectator Mode
Spectator mode is a way to move the camera without the physical limitations of the engineer character. This mode is very useful for server admins and world builders because the Spectator camera can move through solid objects and planets and see in the dark.
If the engineer is seated in a grid, the spectator can still use the grid's toolbar. If the engineer is not seated, the spectator can use the engineer's toolbar (e.g. to trigger emotes), and (if creative tools are enabled) the spectator can place blocks from the engineer's toolbar anywhere.
Space engineers сортировщик как настроить
Иван Ремизов запись закреплена
Как надо настроить коннектор, чтобы при стыковки весь груз складывался на склад, а не в сам коннектор?
Поставь сортировщик стрелкой в сторону склада и в белый список нужные вещи выбери, потом нажми опустошить всё
Contents
Читайте также: