Rage как улучшить графику
15 May, 2019 @ 11:25am Настройки графики и четкости картинки, которыми я пользуюсь (NVIDIA Freestyle)
Если кому интересно, выкладываю свой сетап-пресет для настроек графики "Rage 2" на видеокартах "Nvidia". Может быть вам тоже поможет убрать мыло и выровнять цвет с яркостью. (качество эффекта будет зависеть от настроек вашего монитора).
Настройки графики в игре:
Всё на Ультра\Максимум
Размытие в движении - Выкл
Сглаживание - FXAA (без ТАА)
Настройки "NVIDIA Freestyle" (Alt + F3):
Детализация: Резкость +100\ Четкость +5\ Тонирование HDR +5\ Bloom +5
Цвет: Цвет оттенка 0\ Насыщенность оттенка 0\ Температура 0\ Насыщенность -14
Экспозиция - контраст: Экспозиция 0\ Контраст 0\ Подсветка 0\ Тени 0\ Гамма -20
*Специальные (по желанию, аля Rage 1): Ретро 5\ Зарисовка 15\ Полутона 0\ Сепия 15
Как разблокировать текстуры высокого разрешения в RAGE!
Как вы, наверное, уже знаете, в RAGE можно изменить только пару стандартных настроек (т.к. игра автоматический определяет баланс между производительностью и качеством). При этом в настройках игры параметр "Разрешения текстур" напрочь отсутствует. Для того, чтобы поиграть с высоким разрешением текстур, делаем так :
2. Создаем текстовый документ формата .txt, с именем rageconfig.cfg
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
vt_pageimagesizeunique 8192
vt_pageimagesizevmtr 8192
vt_restart
vt_maxaniso 4
image_anisotropy 4
Для игры с 16-ти кратным разрешением текстур (требуется не менее 3 Гб видеопамяти):
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 16384
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 16384
vt_pageimagesizeunique 16384
vt_pageimagesizevmtr 16384
vt_restart
vt_maxaniso 4
image_anisotropy 4
Как разблокировать текстуры высокого разрешения в RAGE!
Как разблокировать текстуры высокого разрешения в RAGE!Как вы наверное уже знаете в RAGE можно изменить, только пару стандартных настроек (т.к. игра автоматический определяет баланс между производительностью и качеством).При этом в настройках игры параметр "Разрешения текстур" напрочь отсутствует.Для того, чтобы поиграть с высоким разрешением текстур делаем так :
1. Заходим в папку . /Rage/base/.
2. Создаем текстовый документ формата .txt, с именем rageconfig.cfg
3. Вписываем в него следующие строки:
Для игры с 16-ти кратным разрешением текстур (требуется не менее 3 Гб видеопамяти):
Скриншоты разных разрешений текстур:
4-х кратное
Как разблокировать текстуры высокого разрешения в RAGE!С отсутствующем файлом конфигурации(Установлено по умолчанию)
Как разблокировать текстуры высокого разрешения в RAGE!Обновление Rage
Ну вот и вышел наконец-то долгожданный патч. Попробую перевести вкратце изменения, не судите строго, пытался передать суть изменений.
VSync
Добавлена возможность выбрать режим синхронизации: ON, OFF и SMART.
Как сказано в релизе, при включенной синхронизации понижается производительность, до 30 к/c.
SMART синхронизируется с вертикальной разверткой Вашего монитора.
Texture Cache
Новая опция в меню это "Texture Cache", позволяет
увеличить размер текстуры кэша, что в свою очередь забивает память видеокарты, так что советую только владельцам мощных карт использовать эту опцию. (Ещё можно попробовать установить файл подкачки системы на "авто", дерзайте!).
Anisotropic Filter
Ну тут все ясно, чем больше анизотропия, тем лучше картинка.
Patch Changes / Fixes
- Изменения в Win7 x32 системах, на AMD картах, теперь не должно быть креша после интро.
- Выключен (!) UBOs, т.к. вызывает проблемы с анимацией на AMD картах.
- Don't allow swap-tear to be enabled on AMD while the extension is not
exposed because it may crash. (Извините, не смог перевести).
- Добавлены новые опции в настройках: кэш, синхронизация и анизотропия.
- Автоматическая настройка vt_maxPPF (!), все зависит от количества ядер в вашем процессоре.
- Улучшена производительность SLI.
- Пофиксено отключение Транскодирования GPU после выхода из игры. (Спасибо за перевод Oktotorp).
- Добавлен "безопасный режим" для восстановления настроек в положение по умолчанию.
- Теперь можно изменять g_fov параметр запуска в Steam.
- Server now forwards text chat from clients to all other clients while in-game. (Извините, не смог перевести). на английском
RAGE defaults to lower video settings to allow the game to work on a
wide variety of hardware and software configurations.
Unfortunately, it is not possible to anticipate all possible graphics
driver issues in combination with unique end user hardware and software
configurations. For this reason RAGE does not automatically increase
video/graphics settings as this could result in negative side effects
on specific hardware and software configurations. The original release
of RAGE does not expose many video/graphics options for people to tweak
because some of these settings, although desirable from a quality
perspective, simply will not work on specific configurations either due
to hardware limitations and/or driver bugs. Due to popular demand for
more video and graphics options, this patch updates the video settings
menu and exposes several quality and performance settings. However, not
everyone may be able to increase the settings due to hardware limitations
The new "VSync" option in the video settings menu allows you to remove
screen tearing. There are three options: ON, OFF and SMART.
When VSync is turned OFF you may experience screen tearing.
When VSync is turned ON you should not see screen tearing. However,
any time your frame rate drops below 60 frames per second you will
get a sudden more severe drop to 30 frames per second. This is how VSync
inherently works. If your computer cannot maintain 60 frames per
second and you miss the synchronization to the vertical retrace of
your monitor then you will miss a whole frame and synchronize to
the next frame instead.
Some graphics drivers now support a so called "swap-tear" extension.
You can try using this extension by setting VSync to SMART.
If your graphics driver supports this extension and you set VSync
to SMART then RAGE will synchronize to the vertical retrace of
your monitor when your computer is able to maintain 60 frames per
second and the screen may tear if your frame rate drops below 60 frames
per second. In other words the SMART VSync option trades a sudden drop
to 30 frames per second with occasional screen tearing. Occasional
screen tearing is usually considered less distracting than a more
severe drop in frame rate.
If your graphics driver does not support SMART VSync and you set VSync
to SMART in the video settings then RAGE will automatically fall back to
turning VSync OFF and you may experience screen tearing. The "swap-tear"
extension is brand new and may still present some issues on certain
graphics hardware. If you experience any problems using SMART Vsync
then set VSync to either ON or OFF. We are actively working with the
graphics hardware vendors to improve the "swap-tear" extension.
If changing VSync in the RAGE video settings menu does not appear to
make any difference then make sure you are not overriding the VSync
setting in the graphics vendor control panel. You can find the
graphics vendor control panel by right-clicking on the Windows desktop
and selecting the " control panel" option from the pop-up menu.
If you force VSync to the 'on' setting in the graphics vendor control
panel then you should not see any screen tearing in RAGE but you may
get a more severe drop in frame rate if your computer cannot maintain
60 frames per second.
If you force VSync to the 'off' setting in the graphics vendor control
panel then you may experience screen tearing no matter what setting you
use for the VSync option in the RAGE video settings menu.
The new "Texture Cache" option in the video settings menu allows you
to increase the texture cache size to keep more texture data in
If the Texture Cache is set to LARGE then RAGE will keep more texture
data in video memory. This may not only significantly reduce blurry
textures and texture popping, it will also allow complex scenes to be
rendered with more texture detail.
However, this may not work on computers that do not have enough system
or video memory, or you may experience a significant drop in performance.
If you experience issues due to hardware limitations you will have to set
the Texture Cache back to SMALL.
If after changing the Texture Cache to LARGE you experience a crash or
texture corruption (like a partially or completely blue world) then
the graphics driver may have run out of memory.
We are actively working with the graphics card vendors to resolve
If you do not experience a crash but you see texture corruption then you
may be able to get the large Texture Cache to work by accepting the change
and restarting the game. If you still experience texture corruption after
restarting the game you will have to set the Texture Cache back to SMALL.
You may also be able to improve the memory situation on your computer by
changing the Windows paging file management. Note that making changes to
the Windows paging file management may change the performance characteristics
of your computer. Any changes you make to your system configuration are
at your own risk. Always make backups of your system and revert these
changes if you notice undesirable side effects.
To change the paging file management on Windows Vista and Windows 7, first
press the "Start" button, then right-click on "Computer" and then select
"Properties" from the popup menu. Then select "Advanced system settings"
on the window that appears. Select the "Advanced" tab on the
"System Properties" window that is displayed and press the "Settings"
button under "Performance". Select the "Advanced" tab on the
"Performance Options" window that shows up next and press the
"Change. " button under "Virtual memory". Now uncheck the option
"Automatically manage paging file size for all drives" and make
sure that the option "System managed size" is selected on the
"Virtual Memory" window. Confirm the change by pressing the "OK" button
on each window. After making this change you will have to restart your
computer for the change to take effect.
To change the paging file management on Windows XP, first press the
"Start" button, then right-click on "My Computer" and then select
"Properties" from the popup menu. Select the "Advanced" tab on the
"System Properties" window that is displayed and press the "Settings"
button under "Performance". Select the "Advanced" tab on the
"Performance Options" window that shows up next and press the "Change"
button under "Virtual memory". Make sure that the option
"System managed size" is selected on the "Virtual Memory" window.
Confirm the change by pressing the "OK" button on each window.
After making this change you will have to restart your computer for
the change to take effect.
The new "Anisotropic Filter" option in the video settings menu allows
you to increase the anisotropic texture filtering.
Anisotropic filtering is a method to enhance the image quality of
textures on surfaces that are at oblique viewing angles.
The anisotropic texture filtering in RAGE defaults to a low value to
accommodate for low-end graphics hardware. However, the anisotropic
filtering can be increased for high-end graphics hardware by setting
the Anistropic Filter option to HIGH in the video settings menu.
Do not force anisotropic filtering to the ‘on’ setting in the graphics
vendor control panel because this may cause rendering artifacts in
Note that increasing the anisotropic filtering may improve the
texture quality while it may also decrease the frame rate.
Patch Changes / Fixes
- Implemented workaround for AMD driver crash right after intro cinematic
on Win 7 32-bit systems.
- Disabled UBOs because they are causing animation issues with AMD drivers.
Читайте также: