Как посмотреть биомы в ksp
In Kerbal Space Program a biome is a geographic area on the surface of a celestial body typically corresponding with types of geology like mountains or craters. This is in contrast to the real meaning of the term in which biomes are biotic communities in contiguous areas with similar climatic conditions and organism populations.
The results of science activities often differ when performed in different biomes, and thus provide more opportunities to earn Science Points in Career Mode to research further along the technology tree. In Sandbox, even the text descriptions from experiments are unavailable, rendering biomes unimportant except for determining ore yield. For details and tips on how to get as much Science as possible from exploring biomes (and where to find water in a Mountain biome, for example), see the Science Tutorial.
Areas belonging to a biome may be geographically separate, but they're not considered different areas. For example, after performing an EVA Report at Kerbin's north polar IceCap biome, performing one from the southern IceCap gives the same results (and Science Points) as if it had been performed a second time in the northern IceCap.
With version 0.90 biomes were added to all celestial bodies which have a solid surface, which excepts Jool and the Sun. Before that only the Kerbin system - Kerbin, Mun and Minmus - had biomes. Jool's moon Laythe and the planet Eve have bodies of water and science activities performed in them stated as being from "Laythe's oceans" and "Eve's oceans". However, this was just the effect of the situation "SrfSplashed" for a splashdown versus the usual "SrfLanded" surface landing.
With versions 1.2 and 1.2.1, biome maps were slightly overhauled and new biomes were added setting the total count of biomes to 145.
Contents
Какой смысл в Kerbal Space Program строить базы на других планетах? Есть ли моды, которые придают базам больше смысла?
Если смотреть по сути, в KSP есть смысл спускаться в разные биомы, собирать максимум очков науки различными приборами и лететь в другие биомы. Если таким образом обпрыгать всю планету, то смысла возвращаться на неё - нет. И тем более нет смысла строить там долговременную базу с кербинами. Есть смысл лишь держать маленький автономный аппарат, который иногда будет передавать науку, когда подвернется такое задание. Кароче, базы никак гемплейно не поощряются и необыгрываются.
Есть ли моды какие-либо, которые дают строительству баз какой-либо смысл? Я не про сами модули баз, а про их гемплейную необходимость.
Какая может быть "геймплейная необходимость" в песочнице? Ты можешь построить базу - ты строишь базу. При желании можешь еще с буром туда-сюда потом поездить.
Ну в играх действия должны поощряться каким-то наградами, бонусами и т. д. Например, за добычу науки в игре можно открывать новые детали или обменивать очки науки на деньги. Да и как минимум, посещая разные биомы видишь разные тексты-мысли кербонавтов по поводу того или иного биома. Например: "Издалека Минмас казался похожим на мороженку, но на вкус он оказался совсем не мороженкой". А вот строительство баз и орбитальных станций в игре никак не поощряется, не обыгрывается и нужды, кроме как для фана, строить базы - нет.
Ну, есть мод который добовляет возможность колонизировать планеты -- создавать разные детали на месте при помощи разных модулей (конечно нужно добыть ресурсы для этого, этот мод их тоже добавляет большое количество), перерабатывать эти ресурсы в удобрения и воду, при помощи которых выращивать растения и т д
Ещё есть мод который позволяет строить космодромы на других планетах, конечно не такой реалистичный (чтобы построить космодром достаточно просто переключиться на деталь на поверхности)
Мод для колонизации -- USI kolonization systems (да он для старой версии, но на новой тоже работает)
Мод для космодромов не помню, вроде называется kerbal konstructs
Первые шаги карьериста в KSP 0.22
Для начала, как просчитывается кол-во получаемой науки.
Когда мы открываем, например, Mystery goo container (аналогичное окно открывается и при любых других способах исследования), мы видим такое диалоговое окно:
У полученных данных есть два показателя: объём (далее О) и ценность (далее Ц). Количество получаемых очков можно рассчитать по формуле:
О*Ц/10
Но при проведении одного и того же исследования более одного раза кол-во получаемой информации делится на два:
Как видно по скриншоту с результатами полёта, более трёх исследований зачастую проводить бессмысленно. Более того, при проведении аналогичного исследования в следующем полёте, ценность снижается более чем десятикратно.
На этом скриншоте, в отличие от схожего предыдущего можно заметить название "биома" (самые находчивые могут заметить, что в верхнем правом углу экрана консоль пишет репорт об исследовании с названием "биома"). Биом - определённая часть игрового мира, например "побережье" или "космос вблизи Кербина". Подробнее о биомах будет рассказано далее.
Вывод: лучше исследовать каждый пересекаемый "биом" во время полёта, чем беречь все модули до точки назначения. такое правило позволит максимизировать прибыль от одного полёта, но но понизить общую прибыль науки, так как полностью исследовать биом так не удастся, как и эффективно исследовать биом после полёта. Всё равно что из нефти получать только керосин, а все остальные ценные фракции утилизировать
Альтернативные способы получения "науки":
Помимо уже описанного проведения исследований с помощью модулей, можно также исследовать с помощью EVA.
Кербонавт вне командного модуля может брать анализ грунта и отправлять репорт о выходе из капсулы:
Первые шаги карьериста в KSP 0.22
Для начала, как просчитывается кол-во получаемой науки.
Когда мы открываем, например, Mystery goo container (аналогичное окно открывается и при любых других способах исследования), мы видим такое диалоговое окно:
У полученных данных есть два показателя: объём (далее О) и ценность (далее Ц). Количество получаемых очков можно рассчитать по формуле:
О*Ц/10
Но при проведении одного и того же исследования более одного раза кол-во получаемой информации делится на два:
Как видно по скриншоту с результатами полёта, более трёх исследований зачастую проводить бессмысленно. Более того, при проведении аналогичного исследования в следующем полёте, ценность снижается более чем десятикратно.
На этом скриншоте, в отличие от схожего предыдущего можно заметить название "биома" (самые находчивые могут заметить, что в верхнем правом углу экрана консоль пишет репорт об исследовании с названием "биома"). Биом - определённая часть игрового мира, например "побережье" или "космос вблизи Кербина". Подробнее о биомах будет рассказано далее.
Вывод: лучше исследовать каждый пересекаемый "биом" во время полёта, чем беречь все модули до точки назначения. такое правило позволит максимизировать прибыль от одного полёта, но но понизить общую прибыль науки, так как полностью исследовать биом так не удастся, как и эффективно исследовать биом после полёта. Всё равно что из нефти получать только керосин, а все остальные ценные фракции утилизировать
Альтернативные способы получения "науки":
Помимо уже описанного проведения исследований с помощью модулей, можно также исследовать с помощью EVA.
Кербонавт вне командного модуля может брать анализ грунта и отправлять репорт о выходе из капсулы:
Kerbol
The star Kerbol (officially called “The Sun”) has no biomes. Any attempt to land on its surface will result in the craft overheating, and ultimately exploding.
Moho has 12 biomes. It is one of three bodies (the other being Kerbin and Ike) that have their own North and South Pole biomes. It is dotted with Minor Craters and features four distinct Lowland Biomes.
- North Pole
- Northern Sinkhole Ridge
- Northern Sinkhole
- Highlands
- Midlands
- Minor Craters
- Central Lowlands
- Western Lowlands
- South Western Lowlands
- South Eastern Lowlands
- Canyon
- South Pole
Eve has 14 accesible biomes with their own science to be collected, as well as one inaccesible biome. Its main features are a large Explodium Sea with some scattered Islands and Shallow areas as well as a Main Continent and Poles. Within the Continent lie three large bodies of liquid, one being a Crater Lake. There are also areas covered with Impact Ejecta.
- Poles
- Lowlands
- Midlands
- Highlands
- Foothills
- Peaks
- Impact Ejecta
- Craters (Inaccesible)
- Explodium Sea
- Akatsuki Lake
- Shallows
- Crater Lake
- Western Sea
- Olympus
- Eastern Sea
Gilly
With only 3 biomes, the moon of Eve, called Gilly, has the fewest number of biomes.
Kerbin
The planet Kerbin has 11 biomes, plus a large number of surface-only “location biomes” comprising Kerbal Space Center and related launch sites. Roughly 60% Kerbin's surface is Water biome. Grasslands and Highlands biomes cover most of the land area. Along with Moho and Ike it has distinct polar biomes. Due to a bug, the land within 470m from the north pole is part of the "Southern Ice Shelf" biome.
Kerbin is the only celestial body with location biomes: the grounds of KSC and the many structures it is composed of. Each count as a biome only with experiments performed on the surface. KSC is within a Shores biome, so experiments while flying at any altitude over the KSC count as Shores. However, it is possible to get an "EVA Report while flying over" the area, either while jumping, grabbing a ladder on a craft, or sitting on a EAS-1 External Command Seat.
- Ice Caps
- Northern Ice Shelf
- Southern Ice Shelf
- Tundra
- Highlands
- Mountains
- Grasslands
- Deserts
- Badlands
- Shores
- Water
- Baikerbanur
- Baikerbanur LaunchPad
- Administration
- Astronaut Complex[Note 1]
- Crawlerway
- Flag Pole
- LaunchPad
- Mission Control
- R&D
- R&D Central Building
- R&D Corner Lab
- R&D Main Building
- R&D Observatory
- R&D Side Lab
- R&D Small Lab
- R&D Tanks
- R&D Wind Tunnel
- SPH Main Building
- SPH Round Tank
- SPH Tanks
- SPH Water Tower
- Tracking Station Dish East
- Tracking Station Dish North
- Tracking Station Dish South
- Tracking Station Hub
- VAB Main Building
- VAB Pod Memorial
- VAB Round Tank
- VAB South Complex [Note 2]
- VAB Tanks
Notes: While the per-area biomes are available from the start of a new career game, the per-structure biomes will not be found until each facility is upgraded once or twice. To access each per-structure biome, your craft needs to be touching each new building.
- ↑ In career mode, the Astronaut Complex location biome is available with a first-level building if in contact with the structure, or anywhere on its hex after the first upgrade.
- ↑ The South Complex location biome is only accessible with a second-level VAB, making the science available there missable content.
The biggest moon of Kerbin, called the Mun, has a total of 17 biomes, 7 of which are uniquely named major craters. The Mun has the largest amount of biomes in the Kerbol System. Most of the surface area belongs to the Midlands biome followed by the Highlands. Canyon biomes extend off a few major craters.
- Poles
- Polar Lowlands
- Polar Crater
- Highlands
- Highland Craters
- Midlands
- Midland Craters
- Lowlands
- Northeast Basin
- Farside Basin
- Northwest Crater
- East Farside Crater
- Canyons
- Farside Crater
- East Crater
- Twin Craters
- Southwest Crater
Minmus
The moon of Kerbin, called Minmus, has a total of 9 biomes. The most distinctive quality of Minmus's biomes is the variety of Flats, which in-game text describe as “lake beds”. They are almost perfectly flat and may represent salt flats. Roughly two-thirds of the surface area is irregular terrain transitioning between Highlands, Midlands, and Lowlands with Slopes in-between.
- Poles
- Lowlands
- Midlands
- Highlands
- Slopes
- Flats
- Lesser Flats
- Great Flats
- Greater Flats
The planet Duna has 14 Biomes. Within the generic mix of Low-, Mid- and Highlands lie various Basins and Canyons with some scattered craters. The most dominant feature is the Midland Sea, which spans half the Planet. The Poles also include separate Highlands and Craters.
- Poles
- Polar Highlands
- Polar Craters
- Highlands
- Midlands
- Lowlands
- Craters
- Midland Sea
- Northeast Basin
- Southern Basin
- Northern Shelf
- Midland Canyon
- Eastern Canyon
- Western Canyon
The moon of Duna, called Ike, has 8 biomes. It is one of three bodies (the other being Moho and Kerbin) that has their own North and South Pole biome.
- Polar Lowlands
- Midlands
- Lowlands
- Eastern Mountain Ridge
- Western Mountain Ridge
- Central Mountain Range
- South Eastern Mountain Range
- South Pole
The planet Dres has 8 biomes.
The planet Jool has no biomes, since it is a gas giant and therefore landing on its surface is not possible.
Laythe
The first moon of Jool, called Laythe, has 10 biomes. Laythe consists primarily of a huge ocean, called The Sagen Sea, with another ocean called the Degrasse Sea and some small Peaks, Dunes and Shores biomes. It also has a Poles biome.
- Poles
- Shores
- Dunes
- Crescent Bay
- The Sagen Sea
- Crater Island
- Shallows
- Crater Bay
- Degrasse Sea
- Peaks
The second moon of Jool, called Vall, has 9 biomes. It has mostly large Lowlands broken up by Midlands and Highlands with some high Mountains in between. There are four distinct Basins and Poles available as well.
- Poles
- Highlands
- Midlands
- Lowlands
- Mountains
- Northeast Basin
- Northwest Basin
- Southern Basin
- Southern Valleys
The third moon of Jool, called Tylo, has 9 biomes. It mostly consists of generic Low-, Mid- and Highlands with some Mara and Minor Craters scattered in between. There are four distinct Craters. Previously three of these Craters were simply named Major Crater, the reason for this oddity not being known.
Читайте также: