Elite dangerous arena что это
The Close Quarter Combat Championship, abbreviated as CQC or CQC Championship and sometimes referred to as Arena, is an arena combat mode in Elite Dangerous and the only game mode in the stand-alone release Elite Dangerous: Arena. It can be accessed from the launcher or directly in game under Start → Arena. The Arena mode is available to anyone who owns the full base game, Elite Dangerous.
CQC is mostly separate from the shared galaxy of Open Play, Private Group, and Solo Play, aside from some CQC rewards which carry over to the galaxy.
Game Modes
Elite Dangerous Pilot Tutorials - CQC
Team Deathmatch
Deathmatch
Capture the Flag
There are three distinct icons on the scanner:
-
Teammate who has the enemy flag. Enemy pilot who has your flag. Location of the friendly base for your flag.
Contents
The $100,000 CQC Tournament
Elite Dangerous: Arena/Набор оборудования для F63 Condor
Пожалуйста, дополните статью или свяжитесь с администрацией.
Для корабля F63 Condor в режиме CQC (так же как и для других) представлено 3 набора оборудования (англ - Loadout) - №1 (доступен сразу при 1 ранге), №4 (доступен с 11 ранга) и №7 (доступен с 21 ранга). Наборы не усиливают и не ухудшают технические характеристики боевого истребителя. Их роль - дать возможность пилоту быстро сменить набор оборудования перед следующим возрождением во время матча (после смерти).
Ranks
CQC rank
Below is a table of the experience earned for different events.
Event | XP earned | Notes |
---|---|---|
Winner | 200 | Won a match |
MVP | 100 | Scored the most in a match |
Survivor | 100 | Do not die in a match |
Assistant | 50 | Contribute to a target's death without dealing the killing blow |
Finisher | 50 | Be present when the match is over |
Bouncing Back | 25 | . |
Good Effort | 25 | Scored the least and ranked last in a match |
Payback | 25 | After being killed, kill the person that killed you |
Multi-kill | 25 | Kill 2 or more people in a single life |
Quick Kill | 25 | . |
Try Harder | 10 | . |
Below is a table of the experience required for each CQC rank increase.
Rank | Exp. | Rank | Exp. | Rank | Exp. |
---|---|---|---|---|---|
1 | 600 | 18 | 2,052 | 35 | 7,015 |
2 | 645 | 19 | 2,205 | 36 | 7,541 |
3 | 693 | 20 | 2,371 | 37 | 8,107 |
4 | 745 | 21 | 2,549 | 38 | 8,715 |
5 | 801 | 22 | 2,740 | 39 | 9,369 |
6 | 861 | 23 | 2,945 | 40 | 10,071 |
7 | 926 | 24 | 3,166 | 41 | 10,827 |
8 | 995 | 25 | 3,404 | 42 | 11,639 |
9 | 1,070 | 26 | 3,659 | 43 | 12,511 |
10 | 1,150 | 27 | 3,933 | 44 | 13,450 |
11 | 1,237 | 28 | 4,228 | 45 | 14,459 |
12 | 1,329 | 29 | 4,546 | 46 | 15,543 |
13 | 1,429 | 30 | 4,886 | 47 | 16,709 |
14 | 1,536 | 31 | 5,253 | 48 | 17,962 |
15 | 1,651 | 32 | 5,647 | 49 | 19,309 |
16 | 1,775 | 33 | 6,070 | ||
17 | 1,908 | 34 | 6,526 | Total | 268,758 |
Below is a table of the icons for each CQC rank.
Unlocks
The Condor in CQC
As a player ranks up they unlock more ship loadouts and alternative modules (such as weapons and armour) to customise those loadouts with. There are a variety of modules, each of which have their own pros and cons. For example, at rank 44 an Overcharged Beam Laser for Eagle Loadouts is unlocked, which works like a Beam Laser but has higher damage at the cost of an increase in heat gain.
Ship | Loadouts | Loadout slots |
---|---|---|
F63 Condor | F63 Condor Loadouts | Loadout 1, Loadout 5, Loadout 9 |
Sidewinder MkI | Sidewinder Loadouts | Loadout 2, Loadout 6, Loadout 10 |
Eagle MkII | Eagle Loadouts | Loadout 3, Loadout 7, Loadout 11 |
Imperial Fighter | Imperial Fighter Loadouts | Loadout 4, Loadout 8, Loadout 12 |
Prestige
Pilots Federation rank
CQC Elite icon (Pilots Federation rank)
The following Pilots Federation CQC ranks are earned as the player progresses.
Rank | Exp. |
---|---|
Helpless | 0 |
Mostly Helpless | 5,000 |
Amateur | 10,000 |
Semi Professional | 40,000 |
Professional | 100,000 |
Champion | 285,000 |
Hero | 685,000 |
Legend | 1,685,000 |
Elite | 3,685,000 |
Elite Dangerous: Odyssey required to progress | |
Elite I | 7,370,000 |
Elite II | 11,055,000 |
Elite III | 14,740,000 |
Elite IV | 18,425,000 |
Elite V | 22,110,000 |
Elite Dangerous: Arena
Elite Dangerous: Arena позиционируется как самостоятельное дополнение для полноценной Elite Dangerous, не требующее покупки оригинала. Также все обладатели полной версии игры получат доступ к режиму Арены бесплатно, прямиком из главного меню.
Подобные «распилы» игры происходят все чаще, в данном случае разработчики сделали реверанс в сторону тех, кто не хочет вникать во все тонкости полноценной игры и платить в четыре раза больше. Ну и, конечно, дополнение предназначено для тех, кого интересует исключительно сетевой сегмент.
Игрокам доступны три режима игры: «Бой на смерть», «Командный десматч» и «Захват Флага». В каждом режиме принять участие смогут не более восьми человек. Пилоты обрадуются системе рангов, позволяющей улучшать все виды снаряжения в игре. Реализовано это весьма полноценно и не слишком урезанно, что даст возможность варьировать виды тактики. Полученные ранги будут улучшать как умения игрока, так и возможности его корабля.
В «гараже» игроки смогут обнаружить четыре вида межпланетных истребителей: маневренные и больно жалящие Федеральный и Имперский истребители, большой и обладающий убойной мощью «Орел», а также напичканная броней «Гремучая Змея». В игре есть четыре арены, в которых развернутся жаркие бои – шахтерские разработки Cluster Compound, космическая станция Asteria Point, ледяная арена Ice Field и очень красивая Elevate.
Если вы хотите присоединится к Элите, но не имеете возможности, то Elite Dangerous: Arena вполне может вас заинтересовать. Конечно, вы не получите разнообразия оригинальной игры и большого количества режимов, но и заплатите гораздо меньше.
Информация о сетевых режимах:
Gameplay Mechanics
CQC Championship Hologram
Power-ups
There are four power-ups available in the arenas. All the power-ups are not necessarily in every arena. They can be seen on the scanner as a grey icon. Each power-up type is differentiated by its colour, hologram icon, and the name when targeting it.
To get a power-up, one must fly through the hologram surrounded by a ring, preferably without crashing into the ring. Once you have collected a power-up, its timer ring to the right of to the Power Distributor display will show how long it will last.
Red - Weapon Enhance Weapon damage enhancer. Blue - Stealth Mode Become invisible to enemy radars, similar to Silent Running but without losing shields or gaining heat. Using weapons deactivates this power-up. Yellow - Shield Boost Instantly refills your shields and overcharges them by 30%. Green - Speed Surge Speed boost that briefly increases top speed.
Targeting
Unlike in the other game modes, line of sight is needed in order to target ships or see them on the scanner. If the target is obscured by any environmental object (asteroid, station wall, etc.) the sensors will lose lock and the message "Target Missing" will be triggered. However, should line of sight be restored, the original target will automatically be locked onto again, triggering the "Target Acquired" message. Note: you do not have to face the target to reacquire lock.
Time limit
Deathmatches have a 7:30-minute time limit. Team Deathmatch and Capture the Flag matches have a 15-minute time limit to complete your goals and at the 10, 5 and 1 minute, and 10, 5-1 second marks a notification on the top right UI panel will display with a narrator telling the player how long is left.
If the goal is completed before the counter reaches 0, the game also ends. Should the time limit be reached with no kills at all or an equal amount of kills, deaths and assists for two or more players, the game will result in a Draw.
Playable area
Out of Bounds Countdown Warning
If a player flies out of the arena bounds, the 20-second self-destruct countdown will start. It does not overheat the fighter (unlike the manual self-destruct procedure that can be activated in the right-hand panel) and can be aborted by flying back into the arena. There can be bugs, resulting in players being able to leave the arena bounds unpunished.
Shield recharging
Once a fighter's shields are down, they will start recharging, draining the energy from the SYS capacitor. Unlike ships, fighter shields immediately gain 90% strength when recharging is completed (as opposed to 50%).
Destructible structures
Inside certain tunnels, there are pillars which can be destroyed by shooting at them, after which they explode, allowing clear access through the tunnel.
Опасный космос Elite Dangerous: остроумные мошенники загнали новичков в трудовое рабство и не выпускали из изолированной системы
Космический симулятор Elite Dangerous попал на раздачу в Epic Store, а в игре появились толпы новичков. Неопытных игроков сразу же взяли в оборот местные мошенники, заставив работать на себя практически бесплатно.
Они связывались с новоприбывшими и предлагали им материальную помощь и совместный фарм ценных ресурсов. Попав в группу к ветеранам, новички пропадали из поля зрения других игроков и начиналась самая зловещая часть плана.
Попавшему на крючок игроку предложили построить космический корабль с установкой для добычи ресурсов. Во время строительства мошенники устроили так, чтобы дальность прыжка корабля была ограниченна расстоянием в менее чем 2 световых года. Далее корабль грузился на транспортник и отвозился на расстояние 800 световых лет от центральных зон.
Оказавшись в незнакомой системе, новички сразу же пытались улететь на исследование мира. Но нет – построенный с помощью «благодетелей» корабль просто неспособен вылететь из системы из-за короткого прыжка. Перед попавшим в ловушку игроком встает следующий выбор: либо фармить ресурсы (Опалы бездны) для похитителей, либо погибнуть.
Один из игроков смог связаться с Fuel Rats – добровольцами, доставляющим топливо к попавшим в беду пилотам. Удивленные информацией о трудовых лагерях, Fuel Rats передали информацию в организацию спасателей из Hull Seals. Те сперва не поверили, но потом взяли несколько крупных кораблей, прилетели в галактическую тюрьму и реально обнаружили там несколько десятков заключенных. За первый заход они спасли около дюжины, в плену осталось приблизительно столько же.
Часть мошенников отрицает свою причастность к похищениям игроков и принудительному труду. Другие считают произошедшее отличной шуткой, гордятся ей и обещают построить целую империю с новичками. Сочувствия к «рабам» они не испытывают и полагают, что те в любой момент могут покинуть игру или найти другой выход из импровизированного трудового лагеря.
Разработчики из Frontier осуждают мошенников, но пока не могут найти в их действиях нарушения пользовательского соглашения (есть вариант с абузом несовершеннолетних).
Зато разработчики восхищаются тем, как отреагировало сообщество – кроме спасательной экспедиции, неравнодушные игроки организовали доставку запчастей, необходимых для строительства нормальных кораблей.
Arenas
There are four arenas:
Читайте также: