Company of heroes 2 tools как сделать уникального командира
Мод добавляет в игру исторически достоверных командиров, таких как: Жуков, Паулюс, Кларк и многих других. По сути это всего лишь замена портретов, но для обладателей не лецензионной копии игры Хорошая новость! Командиры теперь открыты и доступны как на лицензии!
Установка! Добавить фаил в папку - C\User\Name\Documents\MyGames\CoH2\Mods\Tuning
Запуск модификации! При входе в сетевую игру, выбераете карту, после выбираете - параметры - модификации - mods_tuning_HistoricalCommanders
Да ладно , можно 2 как
Забыл сказать что он для Наступления в Арденах
А стим не забанит за это?
Всё работает.Автору уважуха.
Не знаю у меня пиратка
После того как Закинул мод , в настройках сражение его надо включить
1 Сеть и Схватка 2 Создать пользовательскую игру 3 Параметры 4 Пакет модификаций 5 All Comander mod (WIP)
Но скорее всего если с ИИ сражаться то нет , а если в сеть выйти может как чит распознаться
Hunk18 А ты откуда его взял?(мод)Можнт там есть ещё какой нибуть файл чтоб в театре военных действий командиров использовать.А то там незя мод включить.
помогите плиииз я загрузил и полажил файл в папку и не получилось
Помогите пожалуйста у меня в параметрах выбрать модификации нельзя(((
у тебя Ardennes Assault
Hunk18 У меня не работает этот мод, поставил все как надо. У меня COH2 AA.
у меня все работает. но есть мелкая просьба - лучше бы вместо описаний командиров им прописать списком набор возможностей. так практичнее, а то каждый раз как в рулетку играешь. или всех натыкать, а потом запоминать
Я если честно их переписывал . Но у вермахта там все понятно
Теперь бы модернизацию мода под новый аддон
Тимучин нет, я говорю о том, что мод нужно под новый аддон бы оптимизировать. самих британцев уже опробывал
Black Mind Блин,значит с модом пропадут командиры?Или просто английские не будут работать?
Hunk18 Нет ли у вас в запасе нового мода?Для британцев
у командования запада, почему доступен то "А" то "Б"? у вермахта, например, всё нормально, но стоит зайти за запад, тут начинаются проблемы
Мод на 5 из 5 но англиский язык я почти не понимаю надо смотреть мне у ботов по сети на картинки командиров. Отличный мод!
Company of Heroes 2 "Modding Tools"
Company of Heroes 2 Complete Collection: Таблица для Cheat Engine [4.0.23731.0/4.0.0.23865 (x64)]
Company of Heroes 2 получила 64-битный патч, улучшающий производительность и стабильность
COH2 Modding: Getting started with the official tools
PAGES (13)This tutorial will guide you through the steps of creating a modification with the official Company of Heroes 2 modding tools. In this tutorial we will focus on creating tuning packs which are mainly focused on changing attributes. This includes, but is not limited to:
- Adding new units
- Adding new abilities
- Adding new icons for units
- Creating your very own balance mod
The first step of getting started with modding Company of Heroes 2 using the official tools is to get them.
The first thing you should do is to open the Options window. You can do that by moving your mouse over "Tools" and then by selecting "Options..".
You should set these values:
- Game Path: Path to your Company of Heroes 2 Installation directory, for example C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Company of Heroes 2
- Java Home Path: Path to your Java installation directory, for example C:\Program Files\Java\jre7\
- Flex SDK Path: Path to the folder you extracted Flex SDK, for example C:\Flex SDK
Figure 3: Correctly filled in values in the Options Window
To create a new mod, click the "New" button.
Then select "PropertyBagGroupPack" from the type list. PropertyBagGroupPack means the same thing as tuning pack.
Creating new mods is easy. Just fill in the values as shown below:
- Name: Name of your mod
- Description: Description of your mod
- Preview Image (280x280): If you happen to already have a preview image for your mod, you should select it with the open file dialog by clicking the button ". ". Note: The preview image has to be in .tga format. Any other format will break your mod and it will not be available in-game.
I would recommend saving your mod projects to C:\Users\**YOUR NAME**\Documents\my games\company of heroes 2\mod projects
Now that we have a working set of tools and a mod to build content on, we are ready do the first Attribute changes.
To start editing the Attributes you will first have to launch the AE. You can do that by browsing to your attrib file in the treeview, right-click it and select "Edit. ".
In AE different kinds of Attribute files are divided into categories. You can quickly swap between categories by using the menu "Categories".
In this tutorial we are interested in the category "sbps", which you should now select from the categories.
- ebps - Entities. For example a Sturmpioneer squad consists of 4 Sturmpioneer entities.
- sbps - Squads
- Abilities - abilities
- Upgrades - upgrades
- Weapons - weapons
- aef = US Forces
- west_german = Oberkommando West
- soviet = soviet (really?)
- german = Ostheer
The next part is important so pay attention.
In this tutorial we are going to add an additional member to the squad by increasing the member count.
Browse to extensions/squad_loadout_ext/unit_list/1. loadout_data/num
Change the value num from 4 to 5 and hit Control + S.
Figure 12: Editing the Squad loadout data for Sturmpioneers
Switch back to the COH2 Mod Builder. Make sure you have saved all changes. If you happen to have the mod preview image now, you can also add it by doing the following:
Browse to the folder "info" in COH2 Mod Builder. Right-click on top of the folder and select "Add Burn File..". Browse to your mod preview image and select it. Note: The preview image has to be in .tga format. Any other format will break your mod and it will not be available in-game.
Save your changes and precede to the next step.
Build the mod by clicking "Build" and then by clicking "Build". Alternatively you can also press Control+B on you keyboard.
During the build process you see this window:
If everything was set correctly according to this tutorial, your mod should build without errors. However, if you get an error, it will be displayed in the console of the COH2 Mod Builder.
As the last message in the console you should see
Launch Company of Heroes 2, create a custom match. Select your mod as the Tuning pack in the Options and launch the game.
Figure 17: Selected Tuning pack visible in the lobby options
Select Workshop from the main menu, browse down to your mod and select Publish.
As you can see, the unit costs are automatically calculated. You can take a look at the base values in ebps Category on AE. You can also clone ebps Attribute files to experiment with them. But why stop after sbps and ebps? You should move on cloning abilities and upgrades. See what you can do. Can you edit the cost of the Soviet satchel charge? Can you edit the cooldown of the ISU-152 dispatch ability?
Читайте также: