Что такое projectiles в майнкрафт
Projectile Protection is an armor enchantment that reduces damage from projectiles.
Contents
Projectile Protection reduces damage from arrows, thrown tridents, shulker bullets, llama spit, and blaze fireballs. It also reduces direct impact damage from ghast fireballs and wither skulls. Despite being projectiles, damage from splash potions of harming, dragon fireballs, or firework rockets are not reduced.
The formula for damage reduction by projectiles is level × 8% , meaning for every additional level another 8% of the damage is absorbed. The highest level (Projectile Protection IV) absorbs 32% ( 4 × 8% ) of the damage inflicted by any projectiles. Theoretically at level 13 and above no damage by projectiles are possible (because it would transcend 100%), but absorbed damage is capped at 80%, which means that level 10 is the highest that can give any effect.
Damage reduction from Protection, Fire Protection, Feather Falling, Blast Protection, and Projectile Protection stacks up to an upper limit cap (see armor enchantments).
Protection, Blast Protection, Fire Protection, and Projectile Protection are mutually exclusive. However, if commands are used to have two or more of these enchantments on the same item, the effects stack.
Name | Resource location | Translation key |
---|---|---|
Projectile Protection | projectile_protection | enchantment.minecraft.projectile_protection |
Name | Resource location | Numeric ID | Translation key |
---|---|---|---|
Projectile Protection | projectile_protection | 4 | enchantment.protect.projectile |
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
1.0.0 | Beta 1.9 Prerelease 3 | Added Projectile Protection. | |||
1.14 | 19w02a | Protection enchantments are no longer mutually exclusive. | |||
1.14.3 | Pre-Release 2 | Protection enchantments are mutually exclusive again. | |||
Pocket Edition Alpha | |||||
v0.12.1 | build 1 | Added Projectile Protection | |||
Legacy Console Edition | |||||
TU7 | CU1 | 1.0 | Patch 1 | 1.0.1 | Added Projectile Protection. |
Issues relating to "Projectile Protection" are maintained on the bug tracker. Report issues there.
Projectile Protection
Защита от снарядов Как зачаровать на защиту от снарядов в Майнкрафт | Скриншот 1
Защита от снарядов Как зачаровать на защиту от снарядов в Майнкрафт | Скриншот 2
- Синонимы: Защита от снарядов
- Версии Майнкрафт: 1.17 / 1.16.5 / 1.16.4 / 1.16.3 / 1.16.2 / 1.16.1 / 1.16
- ID: projectile_protection
Эффект | Снижение урона от стрел, шаров гаста и ифрита |
Как зачаровать на projectile protection
Здесь можно узнать, как зачаровать предметы и книги на projectile protection в Майнкрафте, то есть как в Minecraft наложить чары projectile protection.
Существует 4 способа, как можно зачаровать предмет на projectile protection:
Как зачаровать на projectile protection с помощью наковальни
Наковальня
Если у вас есть книга с чарами projectile protection, то с помощью наковальни их можно перенести на другой предмет. Для этого достаточно открыть наковальню (кликнуть правой кнопкой мыши), в левый слот положить предмет, в центральный - зачарованную книгу, из правого слота можно будет забрать новый предмет зачарованный на projectile protection. Таким же образом можно объединять чары и прочность двух одинаковых предметов. Объединение чар одинакого уровня приводит к повышению уровня.
Стоит учитывать, что при использовании наковальни, она теряет свою прочность. Это можно увидеть по появляющимся трещинам. И не стоит забывать, что каждое улучшение предмета на наковальне будет требовать всё больше опыта.
Projectiles
This page intends to document all different fields you can use inside minecraft:projectile entity behavior component.
Disclaimer: this component has been mostly documented based on projectiles found in the game or reverse engineering the game.
This object contains all behaviors, that can be executed, when projectile hits something.
Exact behavior unknown
Teleports shooter to the hit location.
Exact behavior unknown
Sets target on fire
Exact behavior unknown
Sets target on fire
Removes the projectile when it hits something.
Exact behavior unknown
Deals damage on hit.
Name | Type | Description |
---|---|---|
damage | Integer/Integer Array [min, max] | Damage dealt to entity on hit |
semi_random_diff_damage | Boolean | |
max_critical_damage | Decimal | |
min_critical_damage | Decimal | |
power_multiplier | Decimal | |
channeling | Boolean | |
set_last_hurt_requires_damage | Boolean | |
destroy_on_hit_requires_damage | Boolean | |
filter | String | |
destroy_on_hit | Boolean | |
knockback | Boolean | |
catch_fire | Boolean |
Calls an event on hit.
Name | Type | Description |
---|---|---|
affect_projectile | Boolean | Event will be triggered for projectile entity |
affect_shooter | Boolean | Event will be triggered for shooter entity |
affect_target | Boolean | Event will be triggered for hit entity |
affect_splash_area | Boolean | Event will be triggered for all entities in an area |
splash_area | Decimal | Area of entities |
event_trigger | Object | Event to trigger. Structure below. |
Name | Type | Description |
---|---|---|
event | String | Event to trigger |
target | String | Target of the event |
filters | Object |
Sticks the projectile into the ground.
Name | Type | Description |
---|---|---|
shake_time | Decimal |
Spawns an area of effect cloud of potion effect.
Name | Type | Description |
---|---|---|
radius | Decimal | Radius of the cloud |
radius_on_use | Decimal | |
potion | Integer | Lingering Potion ID |
particle | String | Particle emitter of the cloud |
duration | Integer | Duration of the cloud in seconds |
color | Integer array [r, g, b] | Color of the particles |
affect_owner | Boolean | Is potion effect affecting the shooter |
reapplication_delay | Integer | Delay in ticks between application of the potion effect |
Note, that crossed out IDs were not working, when tested on 1.16.100.60
Potion | Regular | Extended | Enhanced (Level II) |
---|---|---|---|
Water Bottle | 0 | ||
Mundane Potion | 1 | 2 | |
Thick Potion | 3 | ||
Awkward Potion | 4 | ||
Potion of Night Vision | 5 | ||
Potion of Invisibility | 7 | 8 | |
Potion of Leaping | 10 | 11 | |
Potion of Fire Resistance | 12 | 13 | |
Potion of Swiftness | 14 | 15 | 16 |
Potion of Slowness | 17 | 18 | |
Potion of Water Breathing | 19 | 20 | |
Potion of Healing | |||
Potion of Harming | 23 | 24 | |
Potion of Poison | 25 | 26 | 27 |
Potion of Regeneration | 28 | 29 | 30 |
Potion of Strength | 31 | 32 | 33 |
Potion of Weakness | 34 | 35 | |
Potion of Decay | 36 | ||
Potion of Turtle Master | 37 | 38 | 39 |
Potion of Slow Falling | 40 | 41 | |
Potion of Slowness IV | 42 | ||
Potion of Crashing | 43+ |
Spawns an entity on hit.
Name | Type | Description |
---|---|---|
first_spawn_percent_chance | Decimal | |
second_spawn_percent_chance | Decimal | |
first_spawn_count | Integer | |
second_spawn_count | Integer | |
spawn_definition | String | ID of the entity to spawn |
spawn_baby | Boolean | Whether the spawned entity should be a baby |
Spawns particles on hit.
Name | Type | Description |
---|---|---|
particle_type | String | Particles to use |
num_particles | Integer | Number of particles |
on_entity_hit | Boolean | Whether it should spawn particles on entity hit |
on_other_hit | Boolean | Whether it should spawn particles on other hit |
Applies a mob effect to the target.
Name | Type | Description |
---|---|---|
effect | String | Effect |
duration | Integer | Duration of the effect |
durationeasy | Integer | Duration of the effect on easy difficulty |
durationnormal | Integer | Duration of the effect on normal difficulty |
durationhard | Integer | Duration of the effect on hard difficulty |
amplifier | Integer | Effect amplifier |
ambient | Boolean | |
visible | Boolean |
Spawns experience orbs giving a set amount of experience.
Name | Type | Description |
---|---|---|
minXP | Integer | Minimum amount of experience to give |
maxXP | Integer | Maximum amount of experience to give |
xp | Integer | Constant amount of experience to give. When set, it will be used instead of min and max values. |
Exact behavior unknown
Requires education edition to be enabled. Freezes water on hit.
Name | Type | Description |
---|---|---|
shape | String | "sphere" or "cube" |
snap_to_block | Boolean | |
size | Integer | The size of the freeze effect |
Exact behavior unknown. Right now it crashes minecraft probably because of wrong parameters
Name | Type | Description |
---|---|---|
owner_damage | Integer | |
knockback | Boolean | |
ignite | Boolean |
Где купить предметы, зачарованные на projectile protection
Жители деревень могут продавать зачарованные предметы или книги. Поторгуйте с каждым из них, чтобы узнать все предложения.
Как зачаровать на projectile protection с помощью стола зачарования
Чародейский стол
Пожалуй самый простой способ зачаровать предмет на projectile protection - это использовать стол зачарования.
Для этого достаточно открыть стол правой кнопкой мыши, положить предмет в левый слот, 1-3 лазуритов в правый и выбрать один из трёх вариантов чар из списка справа. Если чары Projectile Protection не появились в списке, то можно зачаровать какой-нибудь другой предмет или книгу, чтобы обновить данный список.
Чары более высокого уровня требуют 30 уровень опыт и наличия книжных шкафов вокруг стола зачарования.
При использовании стола зачарования расходуются 1-3 уровня опыта и 1-3 лазурита.
Power Projectiles
Мощные снаряды улучшают опыт выживания/pvp с помощью новых типов стрел и других снарядов со специальными эффектами. Они разработаны так, чтобы быть сопоставимыми по мощности с существующими стрелками с зельями в Minecraft для поддержания сбалансированного игрового процесса.
В настоящее время этот плагин добавляет на ваш сервер следующие силовые снаряды:
- Взрывная стрела: Вызывает небольшой взрыв при ударе.
- Стрелка лесного пожара: При ударе начинается пожар среднего размера.
- Сетчатая стрелка: Накладывает паутину при ударе, чтобы резко замедлить ваших врагов.
- Снайперская стрела: Игнорирует гравитацию и летит очень быстро, чтобы напрямую поражать цели в перекрестье прицела.
- Стрелка свопа: Заставляет вас и пораженного врага обмениваться местами на карте.
- Стрелка телепорта: Телепортирует вас туда, куда она приземлится.
- Стрелка факела: Помещает факел туда, куда он приземляется.
Еще многое планируется разработать. Не стесняйтесь предлагать свои собственные идеи, открыв выпуск на GitHub.
Крафт
Рецепты создания всех мощных снарядов автоматически добавляются в книгу рецептов вашего игрока, как только вы получите повышение Чародея.
Установка
1. Загрузите последнюю версию Power Projectiles с вкладки Файл.
2. Скопируйте загруженный файл .jar в каталог плагинов вашего сервера.
3. Перезагрузите/перезагрузите свой сервер.
Последние Версии Разработки
Сборки для разработки этого проекта можно приобрести на предоставленном сервере непрерывной интеграции.
Эти сборки не были одобрены сотрудниками BukkitDev. Используйте их на свой страх и риск.
Читайте также: