Что делать если нет папки create в teardown
Спланируйте идеальное ограбление, используя творческое решение проблем, грубую силу и все, что вас окружает. Teardown имеет полностью разрушаемую и действительно интерактивную среду, где свобода игрока и эмерджентный геймплей являются движущей механикой.
Показать полностью.
Разрушать стены с помощью взрывчатки или транспортных средств, чтобы создать короткие пути, никто не думал, что это возможно. Складывайте объекты, стройте структуры или используйте плавающие объекты в своих интересах. Потратьте свое время, чтобы создать наиболее эффективный путь через уровень и приготовьтесь бежать.
В тот момент, когда вы подбираете свою первую цель, срабатывает сигнализация и включается отопление. Беги, прыгай, гони, стреляй из рогатки, делай все, что нужно, чтобы собрать все мишени и сбежать до прибытия охраны.
Teardown "Термитный заряд"
Заряд термита из Rainbow Six Siege по просьбе комментатора другого моего мода. Использует мод Creation "Remote Explosives" (с разрешения) для детонации, размещения и уничтожения бомб.
Есть индикатор зеленого и красного цвета который означает можно ли установить заряд на этом расстоянии или нет.
Так же показывает сколько зарядов уже было установленно.
ПКМ - Установить заряд
ЛКМ - Взорвать заряд
Установка: Documents\Teardown\mods создаем папку с любым названием и кидаем туда содержимое архива
Teardown "Без лимита огня"
Очень простой мод, который увеличивает предел огня настолько, что практически убирает его, теперь вы можете сжигать что угодно, не беспокоясь о том, что огонь потухнет сам! Это стало возможным благодаря новому API, введенному в 0.8.0. Веселитесь!
Установка: Documents\Teardown\mods создаем папку с любым названием и кидаем туда содержимое архива.
Что делать если нет папки create в teardown
10,427 | уникальных посетителей |
354 | добавили в избранное |
Watch the video below to learn more about the map editor
This guide is outdated, you can still use it for some tips but I highly recommend checking out the offical tutorials.
In order to create content for Teardown, you will have to download MagicaVoxel [ephtracy.github.io] .
Extract the folder contents and launch the program. (I recommend starting it as an administrator, since MagicaVoxel does not start sometimes otherwise, for me, atleast)
All the tools to create a model in MacigaVoxel can be found in the top right corner.
The most common tool to use is the Box tool, that is selected by default.
You can switch between attach and erase mode below it.
Another useful tool is the face select, that tool enables you to extrude voxels or to delete them.( )
Let's delete the default cube by selecting the face tool on erase mode and dragging down on the top of the cube.
Let's draw a shape using the Box tool.
And let's paint it.
Thats pretty much the basics.
Teardown determines the material an object uses by the Index of the color in the color palette.
Create a gradient between colors by dragging while holding CTRL+ALT Randomizing colors by selecting multiple, right-click and RANDTo create a house, you want to create walls. But walls aren't just one Voxel thicc and made out of one single material.
This is a wall, yes but that wouldn't be fun to break would it.
A real wall will have some support of some kind, or insulation. Something to make this more interesting to break.
Bad wall vs "good" wall:
See the material list and combine them properly to get satisfying results.
In order to get windows, just select the window material (Palette Index 1-9)
Select your color and chose the material on the right.
Metal makes your material look like metal. The roughness slider makes the metal look like it has been brushed with a steel brush.
In order to build complex scenes, you will need to know about the object mode and edit mode.
By pressing tab you can switch between the two.
In edit mode, you can edit your currently selected object, in object mode, you can move your objects around and arrange them.
While in object mode, you can press SHIFT while dragging one of the arrows to duplicate the selected objects.
You can add empty objects to edit them by pressing the plus icon in the top right.
That makes building a lot simpler, and is also recommended by the developers.
To add props, I recommend creating a new .vox file with all of the props inside. For example a char.
Now rename the chair inside of MagicaVoxel by selecting the Scene Outline on the right hand side.
Select your Object (probably called <vox>) and rename it.
Now place your props.vox file inside of the custom folder (C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create\custom).
Inside of your custom.xml (in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create)you will need to add this:
- pos, the position of the object. X, Y (Height), Z
- rot, the roation of the object.
- pos: the position of the object. X, Y (Height), Z relative to the position of the body element.
- rot: the roation of the object relative to the rotation of the body element.´
- name: The name the game references to this object. Can be any.
- prop: is this object a prop or not?
- file: the location of your .vox file (Note: LEVEL shouldn't be changed. Only the contents after it.)
- object: the name of your object inside of MagicaVoxel
Doors are pretty complicated at the moment, but I will try my best to explain it.
First off, you will have to create a door frame inside of MagicaVoxel.
Then you need to create a new object and create the actual door.
Make sure to give these two seperate object names inside of the scene outline.
You should have something like this:
Save your file and place the .vox inside of your C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create\custom folder. I called mine door_tut.vox.
Next go to your C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create folder and open the custom.xml with a text editor. (I recommend Notepad++)
You will have to add code now. inbetween of the
<group name="door_group" pos="0 0 0" rot="0 0 0"> <vox name="door_frame" pos="0 0 0" rot="0 0 0" file="LEVEL/door_tut.vox" object="frame"/> <vox name="door" pos="0 0 0" rot="0 0 0" file="LEVEL/door_tut.vox" object="door"> <joint pos="-0.6 2.1 -0.1" rot="0.0 0.0 0.0" type="ball" size="0.1" rotstrength="0.01" rotspring="0" sound="true"> <voxbox name="joint visualizer" pos="-0.05 -0.05 -0.05" prop="true" collide="false" size="1 1 1" color="1 0.0 0.0"/> <!-- this is not needed but its quite handy to visualize the joint--> </joint> <joint pos="-0.6 0.4 -0.1" rot="0.0 0.0 0.0" type="ball" size="0.1" rotstrength="0.01" rotspring="0" sound="true"> <voxbox name="joint visualizer" pos="-0.05 -0.05 -0.05" prop="true" collide="false" size="1 1 1" color="1 0.0 0.0"/> </joint> </vox> </group>
Adjust the positions until everythin fits together, remember, 10 Voxels are 1 Meter.
I really recommend you joining the official Teardown Discord [discord.gg] . One of the Devs, ResidentEmil posts tutorials like these there.
In order to actually destroy your masterpiece, you will need to implement it into Teardown.
Save your file, and navigate to your folder where you saved it. Now, copy the .vox file and move it into the C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Teardown\create\custom folder.
Читайте также: