Rainbow six siege wamai гайд
Beginner R6 Siege Guides to main functions and roles!
The Laws of R6 Siege
Learn how to get better at Rainbow Six Siege with our beginner’s guides!
- Albert Einstein
Introduction
In order to beat everyone else playing Rainbow Six Siege, we have to first understand the rules and unique characteristics of the game.
Comparing to other shooters available on the market there are a lot of nuances and tactics in Rainbow Six Siege.
This section is dedicated to mechanics on both offense and defensive that are key factors to success.
The aim of our beginner’s guides is to give you an understanding of how to get better at Rainbow Six Siege in 2020.
R6 Siege guides
Laws of Attack
Expand your knowledge about various aspects of effective offense with our R6 Siege attacking guides!
Содержание
Личное дело
Биография
Фураха родился в городке на острове, входящем в состав архипелага Ламу. Его семья жила за счет рыболовства, а потому уже в детстве он научился охотиться на акул, выискивать потерянные сокровища на дне океана и в принципе держаться под водой дольше своих сверстников. Медицинские осмотры выявили атипичность физического строения тела Фураха, что только укрепило его убежденность в "необычном происхождении". Навыки позволили молодому человеку проявить себя сперва на службе в ВМС Кении, а затем в подразделении десантных катеров. Его рекорды по фридайву привлекли к себе внимание не только высших чинов, но и мирового научного сообщества. Вскоре он вступил в ряды "NIGHTHAVEN", где получил в свое распоряжение собственную лодку и больше свободного времени.
Психологический профиль
Разговор с Нгуги Мучоки Фураха ("Wamai") подобен беседе под водой: ты слышишь слова, но не уверен, что понял смысл сказанного. […] Но после общения с ним чувствуешь себя лучше. В обмене свободными ассоциациями, переходе от одной абстрактной идеи к другой есть какая-то особая полнота. К тому же, Фураха чувствует, когда люди путаются в мыслях: он улыбается и быстро меняет тему, чтобы не возникало ощущения, будто связь дискуссии с реальностью окончательно потеряна. […] В результате я начинаю задумываться о том, стоит ли стать более гибким в мыслях и как этот процесс скажется на развитии моей личности. […]
Экзистенциальные вопросы, которые задает себе тот, кто проводит без кислорода много времени, отличаются от тех, которые возникают в головах обычных людей. Я не могу прочувствовать их так же, как Фураха, и потому не способен осознать ценность. Его необычный подход ко всему проявляется и в выбираемых стратегиях. Например, его способность анализировать пространство и в горизонтальной, и в вертикальной плоскости я встречал только у самых одержимых своим делом пилотов. А вот внутренняя плоскость как будто отсутствует. […]
Как-то раз я общался с известным монахом, который провел свою жизнь в стремлении к "абсолютному нулю" и был не менее глубокой личностью, чем Фураха. Но если обычно духовная природа человека отражает качества, которые он сам в себе любит, то в их случае все с точностью до наоборот. Нгуги служит своей духовности. Аноксия - часть его зависимости. […]
В своих беседах я стараюсь сохранять нейтралитет. Фураха талантлив, умен и непредсказуем. Его способность раскрепостить всех в комнате бесценна. Но нельзя быть уверенным, что ты действительно знаешь что-то об этом человеке. Его сущность - как водород, который должен раствориться до подъема на поверхность. Чтобы описать Фураха, придется его ограничивать, а я уверен, что ему такой вариант не понравится.
-- Доктор Харишва Панди, "Гарри", глава команды Rainbow
Особый гаджет
Особый гаджет оперативника Wamai - система «Маг-НЭТ», по сути, мощный электромагнит, перехватывающий и перенаправляющий снаряды. Это может быть использовано стратегически, чтобы использовать метательные снаряды атакующих против них самих же.
- Wamai начинает раунд с 1 Маг-НЭТ'ом и получает 1 новый каждые 40 секунд. Максимум 4 за раунд.
- Маг-НЭТ устанавливается путем броска и может прилипать к любой поверхности.
- Маг-НЭТ может быть уничтожен одним выстрелом из оружия или любым другим источником урона.
- Маг-НЭТ самоуничтожается собственным небольшим взрывом. Взрыв наносит немного урона, однако все равно способен уничтожить забаррикадированную дверь, Стационарный щит или гаджеты союзников.
- Снаряд пойманный Маг-НЭТ'ом может быть уничтожен вручную до подрыва, однако сам Маг-НЭТ самоуничтожится в любом случае.
- Один Маг-НЭТ может поймать только один снаряд.
- Если Маг-НЭТ поймает снаряд но будет уничтожен до своего самоуничтожения, пойманный снаряд будет брошен и сработает как обычно.
Маг-НЭТ может поймать и детонировать снаряды атакующих, такие как:
- Маг-НЭТ не уничтожит их а бросит на землю после самоуничтожения, в результате чего, гаджет все равно будет работать.
Стоит отметить то что Маг-НЭТ не захватывает снаряды выпущенные из X-KAIROS оперативника Hibana и никак не реагирует на шок-бота Twitch.
Один снаряд не может активировать Маг-НЭТ и "Сороку" оперативника Jäger одновременно.
- Если Маг-НЭТ и "Сорока" будут находиться недалеко друг от друга в момент попадания снаряда в их радиус, приоритет будет отдан "Сороке".
Убийства, вызванные снарядами, которые были притянуты Маг-НЭТ'ом относятся к первоначальному владельцу снаряда, за исключением некоторых ситуаций связанных с Заложником.
Оперативник:Нгуги Мучоки Фураха, позывной "Wamai" Главный эксперт: Эммануэль Пишон, позывной "Twitch", глава отдела исследований и обороны
Ко мне обратилась Джаймини Калимохан Шах (Kali). Оказывается, Нгуги Мучоки Фураха (Wamai) и Шухрат Кесикбаев (Fuze) проводят много времени вместе, тестируя стратегии друг против друга. Kali волнуется, что Fuze может досконально изучить девайс, созданный ее компанией. Так что лучше этим займемся мы.
Перед нами довольно хитроумная защитная система. Неодимовые магниты в цилиндре Хальбаха притягивают к себе объекты достаточной массы, когда тот оказывается в радиусе их действия. Затем они "разделяют" его, но попутно разрушается и само устройство. Расточительно, но эффективно: как и в случае с "паразитами" Макса Гууса (Mozzie), врагу ничего не останется.
Сплавы, используемые в моих "ботах", не позволят произвести захват, а вот другим оперативникам придется решать: носить с собой только мины и пробивные снаряды или же учиться распознавать, когда "Маг-НЭТ" активна. Я буду делать и то, и то.
Ngũgĩ Muchoki Furaha, codenamed Wamai, is a Defending Operator featured in Tom Clancy's Rainbow Six Siege. He was introduced in the Operation Shifting Tides expansion alongside Kali.
Contents
Biography
Born to a fishing family on the coast of Kenya, Furaha spent his childhood hunting sharks and collecting lost treasures from the ocean floor of the Lamu Archipelago . It soon became apparent that he was able to stay underwater far longer than his peers, and medical exploration revealed an abnormal physiology that contributed to Furaha's long-held belief that he was “not from here.” When the opportunity arose to join the Kenyan Navy , and later the Kenya Special Boat Unit, he put his skills to good use. He quickly drew the attention of generals within the navy as well as the worldwide scientific community for his prolific and frequent record-breaking freedives. He later transitioned to NIGHTHAVEN, drawn by the promise of more down-time and a private boat to take him to where his next dive site might be.
Psychological Profile
Talking to Specialist Ngũgĩ Muchoki “Wamai” Furaha is like talking underwater. Words are exchanged, but it's not certain that meaning follows. […] Surprisingly, I find myself refreshed by our exchanges. There's a purity that comes with free association, with being able to jump from one abstract concept to the next. Furaha senses, too, when other people are likely to get lost – at the moments where I find myself most without an anchor, his quick smile and change of topic reassure me that we have not gone beyond all human thought, never to return. […] It makes me question whether I should be more flexible in my thought processes, followed quickly by wondering, if I were, who I would become.
The existential questions raised by someone who spends their free time anoxic are not those we ask ourselves often. And, perhaps deprived of Furaha's particular sensitivity to these topics, I'm not certain I see value in them. His unaccustomed approach results in strategies that are completely alien. Furaha's ability to conceptualize 3D space in not just the horizontal but the vertical is something I've only seen in the most obsessive of pilots. Yet his internal dimension is surprisingly absent.
I once spoke with a renowned monk who had spent his life in pursuit of “complete zero.” In him, I saw the same depth of being I see now in Furaha, but where many people's spirituality serves to shore up those parts of their personality that they most admire, theirs is the inverse. Furaha's life is in service to his spirituality. Anoxia is part of his addiction.
In all of my consultations, I strive for neutrality. Furaha is a talented operator, capable, intelligent, and unpredictable. His ability to put a room at ease is invaluable. Yet one never has the sense that they hold the whole picture of him in their mind. Like the nitrogen that must disperse back into the diver's body before resurfacing, Furaha's true nature is diffuse. To define him would be to limit him, and I have the distinct sense that there is nothing he would despise more.
Gameplay Description
A Medium Armored Operator, Wamai's Unique Gadget is the Mag-NET, essentially a powerful electromagnet that intercepts and redirects projectiles towards itself, then detonates them. As well as drawing projectiles away from their intended targets, it can be used strategically to use Attacker's projectiles against them.
- Wamai starts the round with 1 Mag-NET and gains another every 40 seconds into the round. He will gain a new one right as the Action Phase begins.
- The Mag-NET is deployed by throwing and can stick to any surface, except other gadgets.
- Mag-NETs can be easily destroyed by any damage source; including melees and gunfire.
- When an Attacker projectile enters a Mag-NET's active radius of 6 meters and line of sight, the Mag-NET will stop the projectile's flight midair, reset the projectile's detonation timer, attract the projectile toward it, then detonate it at the Mag-NET's location 3.5 seconds after the Mag-NET has grabbed the projectile.
- Each Mag-NET can only grab one projectile, up to 4 projectiles in total.
- If a Mag-NET is destroyed before its projectile explodes, the grabbed projectile will be dropped and return to normal behavior.
- Projectiles attracted by Mag-NETs are physically normal, and those that can be destroyed by gunfire can still be destroyed when they are captured.
- Mag-NETs have a light throwing profile, similar to Impact Grenades. This means Mag-NETs can be thrown a fair distance if need be.
- The Mag-NET can attract and detonate Attacker projectiles and gadgets, including:
-
X-KAIROS Pellets and Twitch's Shock Drone charges are not affected by the Mag-NET.
- One projectile cannot simultaneously activate Wamai's Mag-NETs and Jäger's ADS.
- If a projectile simultaneously enters the active radius of a Mag-NET and an ADS, the ADS is prioritized over the Mag-NET.
- Kills caused by projectiles that were attracted by Mag-NETs are attributed to the original owners of the projectiles, except in the case where a Hostage who has not moved is damaged by a projectile attracted by a Mag-NET, in which case Wamai is considered to have injured the hostage.
- If the Hostage was moved by an Attacker picking them up however, damage dealt to the hostage from a projectile attracted by a Mag-NET is attributed to the Attacker.
Synergies
- Wamai can work with Goyo to make the Volcán Shield act like a trap if Attackers were to throw an explosive like a Frag Grenade into a Mag-NET's area of effect. The Mag-NET would pull the Frag Grenade to itself and detonate the Volcán Shield.
Counters
-
can detect the Mag-NET, just like other electronic gadgets.
- If the Mag-NETs do not have a direct line of sight of Thatcher's EMP grenades, they will temporarily disable the Mag-NETs.
- While not a direct counter, Fuze's Cluster Charge can destroy a Mag-NET, whilst the other charges can explode within the room.
- Twitch's Shock Drone can destroy Mag-NETs if they are within range of the dart.
- If close enough when deployed on a wall, Kali's LV Lances can destroy Mag-NETs.
Loadout
"Thrown adhesive gadget that affects and captures an opponent's projectile, and then self-destructs to detonate it."— In-game Description
The Mag-NET System is a thrown, adhesive gadget. It sticks to surfaces and walls. Its function is to attract an opponent's projectile to its position, reset the detonation timer, then exploding that projectile.
This way, not only can Wamai make Attackers' grenades and projectile gadgets useless, but he can also use strategic placement to turn those projectiles against them. There's nothing quite like a commandeered stun or frag grenade to turn the tide in Wamai's favor. Starting with one Mag-NET, Wamai regularly gains an additional charge up to a maximum of five. Make sure to place them wisely, as they can be destroyed with a single hit should they be spotted.
Device Evaluation
Device: Magnetic Neutralizing Electronic Targeting (Mag-NET) System
Operator: Specialist Ngũgĩ Muchoki "Wamai" Furaha
Evaluation Lead: Emmanuelle "Twitch" Pichon, Project Lead Defense R&D
Specialist Jaimini Kalimohan (Kali) Shah came to see me. Apparently Specialists Ngũgĩ Muchoki (Wamai) Furaha and Shuhrat (Fuze) Kessikbayev have been spending a lot of time in the shoot house, testing various strategies against each other. Kali was concerned that Fuze might be getting too familiar with her proprietary technology. So let's do just that.
As far as perimeter defense systems go, it's pretty smart for a "not-smart" object. Neodymium magnets, arranged in a Halbach cylinder, create the pull when an object of sufficient magnetic mass enters its detection radius. After that, the magnets pull the captured object apart, destroying the device itself in the process. This type of autothysis is wasteful, but effective. Much like Specialist Max (Mozzie) Goose's Pest, nothing is left for the enemy to analyze. Due to the alloys I use in our drones, they won't be affected. Other Operators are going to have to make a decision: Carry only Claymores or Breach Charges, or learn to recognize when the Mag-NET System is active. I will be doing both.
General information
Organization
Operators are playable characters in Tom Clancy's Rainbow Six Siege. There are currently 60 playable operators (excluding Recruit), all hailing from one of the 27 CTUs in the game, categorized into 2 positions: Attackers (ATK) and Defenders (DEF).
Читайте также: