Майнкрафт mystcraft гайд
С тех пор я не мог выбросить из головы тот случай. Произошедшее будоражило мой разум, воображение рисовало путешествия по иным неизведанный волшебным мирам. Я спросил у отца, знает ли он что-либо о книге, которую нашёл мой дед. Он с полминуты молча и пристально смотрел на меня, потом ухмыльнулся и сказал: "Пошли за мной". Отец привёл меня в свой кабинет, который находился у нас в подвале и был почти полностью забит книжными полками, мой пап был учёным и преподавателем философии в моей школе. "Я расскажу тебе всё, о чём я успел расспросить твоего деда и о чём узнал сам. ", начал он:
Скрипт
(Descriptive Book)
Смотри, есть особый вид письма символами, который придаёт любой книге некую.. волшебную силу. Твой дед называл книги с символами внутри Скриптами, а искусство писать ими - Скриптографией.
Для начала ровно на 19-ой странице книги с чистыми страницами нужно заложить куриное перо, это важно, именно куриное.
Я не могу до сих пор понять как, но это наделяет книгу особым свойством - переносить сквозь пространство, а именно - через "ткань нашего мира" в совершенно другой мир.
Когда ты откроешь книгу, на той же странице образуется ровное прямоугольное пятно идеальной формы, словно от чернил. Хотя перо мы вкладывали, и надо вкладывать - чистое.
Просто положи свою ладонь на это пятно и ты переместишься в неизведанное! Но не торопись!
Вернуться обратно, или даже выжить там несколько часов может быть крайне сложно, так что позаботься об отходных путях заранее:
Оттиск
(Linking Book)
Для того, чтобы в любой момент вернуться домой нужно создать "оттиск текущего мира", это как бы отпечаток того места, в котором ты находишься сейчас. Если в другом мире что-то пойдёт не так, сразу используй оттиск и возвращайся домой!
И запомни, перемещение через Скрипт - билет в один конец.
Вернуться обратно, не создав заранее Оттиск, практически невозможно.
Когда ты вернёшься обратно, то обнаружишь на земле ту самую книгу, с помощью которой переместился в новый мир, только на ней проявятся те Символы, комбинация которых и определила, в какой именно мир ты переместился.
А теперь начинается самое интересное! Эти символы можно записать в Блокнот. И в следующий раз, когда ты будешь создавать Скрипт, то сможешь сам определить свойства того мира, в который будешь перемещён с помощью книги!
(Bookstand) - хотя вообще это больше похоже на пюпитр.
Твой дед зарабатывал на кусок хлеба работая плотником, поэтому и для своих.. особых книг он специально делал удобные Стенды. В основном, для часто используемых Скриптов, конечно.
Книжная полка
(Lectern)
Он обучил и меня этой профессии. Правда я больше предпочтения отдаю Книжным полкам, на мой взгляд они более удобны.
Впрочем, ты сам можешь решить, что удобнее для тебя. Ведь не даром я и тебя обучил мастерству работы с деревом. Смотри-ка, это уже семейное ремесло!
Письменный стол
(Writing Desk)
Не нужно объяснять столь взрослому юноше о том, для чего нужен Письменный стол? Хорошо.
Да кого я обманываю, сам будешь разбираться сто лет! Его главное применение - переименовывать Скрипты (для более удобного менеджмента ими), переписывать символы из Скрипта (мир которого был изучен) в Блокнот, и, главное: создавать свои собственные миры с заданными символами.
Твой дед что-то рассказывал о древнем устройстве, созданным неизвестно кем, но известно для чего.
С помощью него можно изменять саму суть книг. Особых книг, таких как Оттиски и Скрипты.
Мне нужно время чтобы разобраться в его записях о нём, подожди немного.
Вот, кажется мои исследования наконец закончены:
1 (Intra Linking) - Позволяет книгам работать в одном измерении (телепорт из одного мира в него же).
2 (Disarm) - Перемещает только игроков, созданий и вагонетки. Предметы не перемещаются (через Портал).
3 (Generate Platform) - При перемещении под ногами создаётся каменная платформа. По умолчанию есть в Скриптах. Если положить книгу в Портал, эта особенность пропадёт (не путешествуйте в новосозданные миры через Порталы).
4 (Following) - Книга перемещается вместе с Вами, когда используется с рук, не падает на землю.
5 (Maintain Momentum) - Сохраняет импульс движения перемещаемого тела. В Порталах эта особенность всегда есть.
6 - Слот для изменяемой книги.
7 - Номер мира (-1 = Нижний мир, 0 = Поверхность, 1 = Край, 2+ = Миры Скриптов).
8 - Переименовать книгу.
Beach - Пляж.
Desert - Пустыня.
DesertHills - Барханы.
Extreme Hills - Крутые горы.
Extreme Hills Edge - Крутые горы (переходной биом).
Forest - Лес.
ForestHills - Холмистый лес.
FrozenOcean - Замёрзший океан.
Frozen River - Замёрзшая река.
Hell - Ад (Незер).
Ice Mountains - Ледяные горы.
Ice Plains - Ледяные равнины.
Jungle - Джунгли.
JungleHills - Холмистые джунгли.
MushroomIsland - Грибной остров.
MushroomIslandShore - Побережье грибного острова.
Ocean - Океан.
Plains - Равнины.
River - Река.
Sky - Небеса (Край).
Swampland - Болотистая местность.
Taiga - Тайга.
TaigaHills - Холмистая тайга.
Настройки Биомов:
(Biome Controller)
Checkerboard Biomes - Шахматное расположение биомов.
Huge Biomes - Огромные биомы.
Large Biomes - Большие биомы.
Medium Biomes - Средние биомы.
Native Biome Controller - Стандартные биомы.
Single Biome - Единый биом (только один на весь мир).
Small Biomes - Маленькие биомы.
Tiny Biomes - Крошечные биомы.
Освещение
(Lighting)
Bright - Яркий мир.
Dark - Тёмный мир.
Standart lighting - Обычное освещение.
Небо:
(Sky)
Black Clouds - Чёрные облака.
Black Fog - Чёрный туман.
Black Sky - Чёрное небо.
Black Sunset - Чёрный закат.
Blue Clouds - Синие облака.
Blue Fog - Синий туман.
Blue Sky - Синее небо.
Blue Sunset - Синий закат.
Chromatic Clouds - Цветные облака.
Chromatic Fog - Цветной туман.
Chromatic Sky - Цветное небо.
Chromatic Sunset - Цветной закат.
Green Clouds - Зелёные облака.
Green Fog - Зелёный туман.
Green Sky - Зелёное небо.
Green Sunset - Зелёный закат.
Normal Fog - Обычный туман.
Normal Sky Color - Обычное небо.
Red Clouds - Красные облака.
Red Fog - Красный туман.
Red Sky - Красное небо.
Red Sunset - Красный закат.
White Clouds - Белые облака.
White Fog - Белый туман.
White Sky - Белое небо.
White Sunset - Белый закат.
Особенности
(Terrain Feature)
Caves - Пещеры.
Crystals - Кристаллы (нужны для создания порталов).
Dungeons - Сокровищницы.
GlowStone Crystals - Светопыль (в обычном мире).
Huge Trees - Огромные деревья.
Lakes - Озёра.
Lava Lakes - Лавовые озёра.
Mineshafts - Шахты.
Obelisks - Обелиски (из обсидиана).
Ravines - Ущелья.
Star Fissure - Звездные разломы.
Strongholds - Крепости.
Villages - Деревни.
Wooden Tendrils - Деревья-корни (огромные вьющиеся деревянные структуры).
Генерация
(Terrain Generation)
Cave World - Пещерный мир.
Flat - Плоский мир.
Standart Terrain - Стандартная генерация.
Void - Пустота.
Время суток:
(Time)
Eternal Day - Вечный день.
Eternal Dusk - Вечные сумерки.
Eternal Night - Вечная ночь.
Fast Time - Быстрая смена суток.
Normal Time - Обычная смена суток.
Slow Time - Медленная смена суток.
Погода:
(Weather)
Eternal Rain - Вечный дождь.
Eternal Snow - Вечный снегопад.
Eternal Storm - Вечный шторм.
Eternal Weather - Постоянные осадки.
Fast Weather - Быстрая смена погоды.
No Weather - Нет осадков.
Normal Weather - Стандартная погода.
Overcast - Затянутое облаками небо.
Slow Weather - Медленная смена погоды.
Модификации миров:
(World Modifier)
Accelerated - Быстрое течение времени.
Charged - Заряженная атмосфера, постоянные удары молний.
Dense Ores - Обилие полезных ископаемых.
Meteors - Метеоры падают с небес, взрывы разбрасывают остатки минералов.
Scorched Surface - *никто ещё не возвращался из мира с таким символом*
Skylands - Парящие острова.
Spontaneous Explosions - Нестабильный мир, всё время происходят взрывы.
Из-за новой политики Microsoft в отношении сторонних ресурсов, Minecraft Wiki больше не является официальной. В связи с этим были внесены некоторые изменения, в том числе и обновлён логотип вики-проекта. Подробности на нашем Discord-сервере.
4 января 2012 г.
Содержание
Установка [ ]
- Установите Minecraft Forge.
- Скачайте Mystcraft.
- Скопируйте файл в папку <папка игры> /mods .
Рецепты [ ]
Символы [ ]
После использования пустой описывающей книги, в ней появятся символы, описывающие эпоху, в которую она переносит. С помощью письменного стола можно скопировать символы из книги в блокнот, это потребуется для создания стабильных миров.
Нестабильность и символы [ ]
Если у вас мало страниц, то вы можете добавить только Солнце или Луну для довольно стабильных миров. Если в конце книги добавить clear modifers, то уменьшится вероятность нестабильности. Если до конца, то наоборот. Настабильность теперь изменяет параметры эпохи (мира) (если к примеру положить один биом, то из-за нестабильности может быть 2)
Ссылки для справок:
Односторонние порталы [ ]
В эпохах с параметром Кристаллы (Crystals) можно найти синие кристаллы. Их можно добыть руками или киркой. Из таких кристаллов можно сделать портал, причём его можно делать любого размера (Хотя не стоит экспериментировать и делать очень большие рамки порталов. Возможна такая проблема, что перестанет загружаться карта.) и не обязательно прямоугольного. Но следует соблюдать несколько условий, для того чтобы портал работал. Рамка портала должна находиться в одной плоскости и быть замкнутой. Угловые блоки ставить не обязательно. Внутри рамки не должно быть лишних блоков, только воздух.
For earlier versions for 1.5.x and 1.6.2/1.6.4, see <link needed?>.
Mystcraft is a mod that provides you with the ability to create new dimensions to play in, known as Ages. At first the Ages you visit will be random, but as you continue you'll gain the ability to shape these new worlds to your desires.
Ages can vary wildly in appearance. They can be similar or near-identical to the Overworld, or somewhat similar to the Nether, or sky islands similar in style to the End; or they can be completely alien, with strange crystals or tendrils, brightly coloured skies and too many suns.
Safely using Mystcraft requires knowing how to make Linking Books and Descriptive Books, as well as what to keep in your hotbar. It is possible to get stuck in an age, and be unable to return to the Overworld, or any other dimension, without cheating. This is both known, and intentional; this mimics the source material the mod is based on.
Содержание
Setting Up
Necessities
In order to start creating new ages you will need:
- A steady supply of sugarcane for paper
- A large supply of cows or leather for books
- A nearby water source capable of spawning squids for ink sacs
- A couple of glass bottles for Ink Vials
Safety
Linking Books allow you to teleport from anywhere in any dimension to the location where that Linking Book was linked. This is the first type of Mystcraft book that you will want to create. The other type are Descriptive Books, sometimes called Age books, which allow you to create and travel to a new Age. Linking Books are how you get back out of an Age, and are often the only way to return: If you die in an Age, you will respawn in that Age.
To make a Linking Book, you need an Ink Mixer, in which you can use Paper and Ink Vials to create Link Panels. Combine a Link Panel with a piece of Leather to make an Unlinked Link Book. Take it to the location you wish to link to, and face in the direction you want to come out facing in, then right click with the book to create the link.
Warning to server operators: Linking books permit extremely cheap and almost unrestricted teleportation between any place your players have been to. If you want to restrict the free teleportation, look into Linking Tweaks.
Bookstands and Lecterns
Bookstands and Lecterns serve to hold books in safety. Both are identical in function, differing only in their aesthetic appearance.
When you travel through a book, the book you use will stay behind. If you use a book from your inventory, you will drop it as you teleport. Dropped books appear as an entity, not as an item, and can take damage; a book that gets wet, including on the ground when it rains, will take damage, and will eventually be destroyed. A book that is placed in a Lectern or Bookstand will never take damage.
New Ages
Once you have Linking Books which link back to your home, you can begin to consider going to new Ages. A random Age can be made by putting a linking panel and leather into a Book Binder. Additional pages can be added if you want to influence the resultant world, but are not needed.
For safety, you want to bring at least the following items with you to the new Age:
- Three return linking books home. Two in the hotbar, one in inventory.
- Two bookstands or lecterns, in hotbar.
- A chest, in hotbar.
- Some light sources (such as torches, glowstone, etc.), in hotbar.
- Recommended: A Potion of Night Vision. Your new age may be a Cave World, which have a similar terrain generation to the Nether, but lacking the natural background lighting and glowstone.
- Recommended: Backup weapons, tools and armor. If you die, these might come in handy.
On arrival, plan to do the following:
- Immediately place one bookstand/lectern, and place one of the books from your hotbar into it. This is your primary way home. Place down some lighting around it.
- Look around. Assess the immediate area, and see what's in the distance. If the world appears to be highly unstable, you can use the book you just placed down to escape.
- If you plan to stay for any length of time, then move a short distance away, place down the chest, and into it put the spare linkbook and spare bookstand/lectern from your inventory.
- If you brought any backup weapons/tools/armor, leave those in the chest as well. If you die, you'll respawn where you entered, close to this chest.
- The third linking book remains in your hotbar at all times. This is your emergency exit, so keep it available!
If you die in this new Age, you will respawn in the Age at the location where you first entered. Upon respawning, the very first thing you should do before anything else is retrieve the backup book from the chest, and place it on your hotbar. Don't forget to replace the book in the chest once you're able to! Alternatively, you may wish to immediately leave the Age using the primary book on the stand/lectern, and retrieve tools/weapons/armor and a new linking book from your home base before returning.
Never remove the last return home linkbook from your hotbar. Keep it available at all times. Regard this as the number one rule of Mystcraft in all cases.
Further reading
There are several topics you can look at to do more with this mod.
The Writing Desk will let you make copies of symbols, and is useful as a place for storing and organising notebooks.
You can use a Notebook to store pages; these can be placed in the writing desk, or used to transfer pages to and from the book binder. (In later versions, the Notebook has been replaced with the very similar Collation Folder and the Symbol Portfolio.)
Archivist villagers can be found in approximately half of the villages generated, and will trade you symbol pages.
Libraries are found in every Mystcraft age. These always have some wood, and stone, as well as lecterns. You will often find Pages in Libraries; this is the main way in which you'll locate new symbols. The wood and stone will always give you access to basic tools, even if the world you are in has no trees or stone ground to work with. Furthermore, if you destroy the book cases there will be a chest in one of the corners; this chest contains pages and sometimes a notebook. Note that in some cases, you might not be able to reach the Libraries.
Crystal blocks can be found in some ages. These glowstone-like blocks can be used to make portals, that a linking book can be placed into. Such a portal can be almost any size (limited by loaded chunks), and will permit arbitrary entities to pass though -- including minecarts (chest, hopper, etc). Some mods, such as RotaryCraft, permit interactions across these portals.
Getting Home Without Linking Books
If you get into trouble, this is what you want to know.
Without Cheats
Every Age has a roughly one in ten chance of containing a Star Fissure, which appears as an irregular-shaped hole located close to the Age's spawn point which passes all the way down through the bedrock into the void. Jumping into a Star Fissure will return you to the Overworld, near spawn - this is the in-game mechanism for getting home, without cheating. You may also be able to find a page for a Star Fissure in a library; if so, you can use that in a book binder to create an Age that is guaranteed to have one.
If you are playing in multiplayer, you may be able to get a friend to enter the Age you are in and bring linking books for you both to leave again.
Using Cheats
If you need to cheat to get home (for example, if you are trapped in a rapidly decaying or otherwise deadly Age), the command to use is "/tpx 0". If you are in single player, and cannot normally use cheats, you can "Open to LAN", and enable cheats there.
If a server op needs to get someone else home, then "/tpx playername 0" will work.
Instabilities
Instability affects some Ages and manifests itself in various ways; the effects of instability can range from non-stop lightning and detrimental potion effects, to sunlight so intense that it will light you on fire. At its most extreme, the terrain of the Age can be torn apart and consumed by the spread of Decay.
There are two main sources of instability which a player will typically encounter.
Worlds whose symbols cause them to generate extra resources will be unstable. This is often the result of the Dense Ores symbol being used, or a result of a particular terrain feature being made out of a valuable block or liquid. The more valuable the resource, as well as how abundant it is, will determine the amount of instability. The most frequent source of instability tends to be oceans of some mod-added liquid -- Ages with these will generally be so unstable that the Age will need to be abandoned.
The second, usually lesser source of instability is badly written worlds (if you are using the book binder to make customized worlds). If symbols are included in the wrong order or conflict with other symbols, this can cause instability. Randomly-generated Ages seem to often contain low to moderate amounts of instability, probably as a result of conflicts between their randomly generated symbols.
There are symbols which directly add the effects of instability to a world, reducing instability in the process. These are very useful if you want to deliberately include a feature in a world that you know will make it unstable: You can't avoid having instability, but at least you can choose what form it takes, and avoid the most harmful effects.
Upon spawning, you should start off as usual in order to gain some supplies, assuming that you're attempting to play with just Mystcraft, here are some notable resources(that you may not find just around you) that you will require in starting up the mod:
It is recommended that you set up your base near a lake/ocean for good access to sand and squids
- Feather - 1 is required to craft the Writing Desk.
- Iron Ingot - 3 is required to craft a Book Binder .
- Leather - Many might be used for attempting to get the right age for getting symbols.
- Paper - Many might be used for the same reason as Leather.
Crafting the essentials [ ]
In order to get started with books, you will essentially require 3 blocks and 3 types of books, optionally but much recommended, bookstands.
Crafting the Blocks [ ]
3 blocks that you require will be the Writing Desk, Book Binder, and the
Crafting the books and bookstand [ ]
There are 3 books in Mystcraft, namely the Notebook, Descriptive Book, and the Linking Book.
- A Notebook may be used to store all symbols found in your journey, symbols kept in your notebook may be duplicated for other books in the Writing Desk.
- A Descriptive Book allows you to travel to other dimensions(Ages).
- A Linking Book allows you to go back to a point/location saved in the Overworld, it cannot be used in the Overwold itself unless it has the Intra-Linking modifier.
To craft a book, you would need Ink Vials .
- To craft an Ink Vial, you will need 2 Ink Sacs and 1 Bottle(shapeless recipe).
Crafting a Link Panel
The books may be crafted like this:
Crafting the Descriptive Book
Descriptive Books crafted this way but was never edited via the Writing Table will ALWAYS generate a new and random. Please do be aware that not all world generated are safe.
The reason that you get an Unlinked Linking Book is due to Mystcraft allowing to choose where you should appear upon using the Linking Book. Simply right click it while standing on the spot where you would like to return later and it'll turn into the green-colored Linking Book.
Finally, a bookstand will protect your book from the chances of it getting destroyed after using it. You may place a book on the bookstand and then right click the bookstand to either take back your book or to teleport yourself between ages.
Exploring your new age [ ]
Upon using a Descriptive Book that was crafted with the Link Panel, the Descriptive Book will generate a random Age. It is recommended that you bring at least the following:
- Basic essentials like a sword, torches, pickaxe, axe, shovel, etc.
- Bookstand
- Linking Book(make sure that it is NOT Unlinked!)
- Optionally, you should be equipped with an Iron armor to fend of against hostilities should the generated Age brings them along with it.
Creating your own age [ ]
Creating your own age can be very challenging as it requires you to either explore or trade it from villages, it often tires the player/break the player's virtual wallet. As such, it is recommended that you keep creating Descriptive Books till you get an Age that brings you a flat piece of dimension.
A flat dimension with an Ancient Library in the horizon.
A flat Age will allow you to explore and navigate easily, and will allow you to find ancient libraries much easier due to it's lack of terrain that blocks your view. But be aware that most flat Ages will bring along hostile NPCs. It is recommended that you instantly travel back to the Overworld and start a new Age if the current Age comes with Zombie Pigmen.
An Ancient Library
If you do not need a Descriptive Book, just whack it to destroy it upon return to arrival while it is in entity form on the ground. You may pick it up with right click if you would like to keep it.
If you find a suitable Age for you to explore in, you should place your bookstand near your spawn point and place your Linking Book in it. You should also mark down your coordinates or find a way to remember your way back. Upon returning to the Overworld, you should also place your Descriptive Book in another bookstand to keep it safe and to be able to return to that Age.
Читайте также: