Как пройти theory of everything 2 в geometry dash
В начале просто очень часто нажимайте, но будьте внимательны, когда вас перевернёт на ровную поверхность, немного подождите, после перепрыгните через два шипа, и вы трансформируетесь в корабль. На этапе с кораблем вам придётся делать достаточно сложные виражи. Совет: когда по центру появится стена, летите вниз, а не вверх, снизу попасть в тоннель будет удобнее. После корабля вы снова превратитесь в кубик, и этот момент будет одним из самых сложных на уровне, так как вам придётся снова прыгать по антигравитационным батутам, и вовремя отпустить. Потом вы попадёте в тоннель и, после красивых переворотов в антигравитационных порталах, превратитесь в НЛО.
Этот момент самый лёгкий на уровне, а если вам хочется взять монету, в нужный момент пролетите вверх через фальшивую стену и между шипами и циркулярной пилой возьмите её. После момента с НЛО вас превратит в куб, и вам надо вовремя перемещаться по блокам и воздушным батутам. Также здесь вам придётся пройти через зеркальный портал и вы будете шаром. Далее будет довольно сложный момент — между шипами на мини-корабле. Между шипами и поверхностью (внимание — убивает) есть монетка. Потом вы снова трансформируетесь в НЛО и пролетите промеж шипов. Далее самое сложное. Во-первых, вы попадёте в тройной зеркальный портал. Также между летающими блоками с шипами будет очень маленькое расстояние. После идёт развилка — будет три пути, вы летите вверх и ничего не трогайте, позже упадёте вниз и тоже ждите. Далее момент с кубом, аналогичный началу уровня. В нужный момент перепрыгните через жёлтый батут — получите монету. После сложный момент на шаре, и финал — на корабле пролетите между столбиками и уровень будет завершён.
Секретные монеты
- Первая монета находится на 30%. На первом этапе НЛО надо пролететь в пространстве столбика, находящегося между двумя циркулярными пилами.
- Вторая монета находится на 56%. На этапе уменьшенного корабля, после этапа уменьшенного шара, надо пролететь под конструкцией из шипов и блоков.
- Третья монета находится на 84%. После этапа уменьшенного НЛО, когда вы станете кубом, надо перепрыгнуть через жёлтый батут и пролететь вниз.
Интересные факты
Wow, this level's name is so long that the full title of this blog doesn't fit neatly into the box ;-; From now on, I'll refer to Theory of Everything 2 as ToE2, unless I feel the full name is necessary.
Any suggestions you may have for the series should be left in the comments, and any feedback is much appreciated. With that all out of the way, let's get started.
ToE2 is, in my opinion, the easiest official RobTop Demon. I beat it in a mere 1515 attempts, and that's including my now deleted copyable. Compare that to 2696 for Deadlocked, and 1784 for Clubstep. I have much more experience with the beginning of the level in contrast to the end, as when beating it, I only played the last 30% twice on the real copy: the rest were a jumbled mess on my copyable.
There is a theme to this level, as it does feel consistent and unique, at least until the weird coloured UFO bit, but I'll get to that later. It feels like a mix of Electroman Adventures and Clutterfunk, but not in the way Blast Processing does. It shares many elements with BP, however ToE2 is more fun, most likely due to its difficulty compared to the previous two levels. ToE2 is basically a memory Demon. contrasting Clubstep, which is more of a skill-based Demon.
Due to RubRub's unoriginality, ToE2 begins with a simple cube section. Each orb that you shouldn't hit are clearly either highlighted, or it's just obvious you shouldn't hit it.
Here is where ToE2 really begins: as a difficult ship section. This part is difficult, and most of the blocks are invisible, AND some of it is upside down. It's extremely difficult until one learns a pattern. To fluke this part is almost impossible. Oh and ALSO, this part is at DOUBLE SPEED. Yup. I can beat it every time though, so it's not that bad.
Then comes a UFO part, which again needs a pattern to beat, unless you're a UFO master.
The next part is the first real memory. It's impossible to do this without practise or memory, due to the reintroduction of the double speed and the fact that this part is played with the ball.
Another single speed, memory-based UFO part comes next. Unless you get the pattern, you'll probably crash. I use 1, 1, 5, 3, 3, but I can't explain it any better than that.
You'll then return to a cube section, which is quite easy. Avoid some orbs, but those should be obvious, except the second blue orb. Don't hit that.
I love this next part. It's slow, but still difficult, has tight spaces, and continuously flipping gravity, kind of like Acropolis, by Zobros.
Again, there is another cube section, and this part is quite nice. There's barely any memory, except the slope, where one must out for the invisible holes.
Incoming drop! This drop is perfect for a wave, and that's what we get. Personally, I never struggle with this bit, but you may.
Yet again, here comes another awesome, memory-based ball section. Good luck learning this.
Then for some reason, we return to a second wave part, however, it's even easier than the first bit.
Despite the invisible saws, this part is a short and easy mini shop part. Just hold it down for a bit, let yourself fall, the fly to the cube portal as you would normally.
Thabkfully, RubRub decided to give us a rest. It calmed my nerves so much when I was playing the level. Neither Deadlocked nor Clubstep have any points to rest, which was probably why they were harder for me.
After this pi- I mean. insultingly easy bit comes a rather interesting cube part. It's at half speed, and looks extremely complicated, but the necessary orbs to hit are obvious.
Still at half speed, this part ramps up the difficulty. Just look at that upside down bit! Without reasonable timing skill, it's really touch to get over that small triangle without crashing.
Finally, we get back to the familiar hecticity (I invented a new word) of ToE2 with a double speed cube section. I think going the way with the coin is easier, but each to their own.
Then comes an unsightly UFO part, which only took me 5 attempts to learn on a copyable, and I only had to do it once on the real thing, as I passed the last 30% easily (except the slow ship)
Disappointingly, I have once again hit my picture limit. Someone please set up a petition to raise the limit so I don't get accused of reputation farming AGAIN. If you've accused me, don't; I'd rather keep it as one super long blog, but alas I cannot. I shall continue my train of thought in my Theory of Everything 2 Analysis: Part Two :)
Сергей, хак, который делает музыку в практике как в уровне, при смерти музыка останавливается, после возрождения начинается с местоположения чекпоинта.
Максим, какие инсейн?? В clubstep после 65% начинается жопа, на прохождение которой я потратил 2000 попыток примерно. ТОЕ2 вообще ни черта не инсейн: в нём сложных моментов, как грибов после дождя, особенно в районе 80%. Так что, официально заявляю, что ты просто выпендриваешься
Сергей, я не выпендриваюсь, я говорю как я проходил и лично я их для себя оценил
Максим, ладно, сорян, что я так наехал, но мне всё равно кажется, что они как минимум изи демоны. Окей, твоё мнение, так твоё мнение.
Я дедлокед вчера прошёл, тое на 19, клабстеп на 73, как по мне сложнее всего клабстеп или теория
Даниил, clubstep и ТОЕ2 полностью, дед прошёл на 17% (начал проходить только сегодня)
В Deadlocked гораздо много сложных моментов, например, вейв на 15%. Самый легкий - Clubstep. Там около 30% можно на расслабоне пройти в начале. Да и не такой он динамичный. Но самые сложные моменты - это перевернутый маленький кораблик при около 70%. Да и в целом сложность только в кораблике.
Theory of Everything 2 средний демон. Его можно чуть-чуть быстрее битнуть, нежели Deadlocked.
Андрей, Как по мне,самый сложный ToE2,а Deadlocked самый легкий я считаю,ну ладно.
Читайте также: