Как открыть nbtedit в майнкрафте
Мод NBTEdit - добавляет в майнкрафт меню, с помощью которого можно модифицировать предметы и мобы прямо в игре! Можно редактировать различные атрибуты мобов, как количество жизней и так далее, и атрибуты предметов, как зачарование и прочее.
Данный мод даёт вам возможность настроить любую вещь или моба так, как вы пожелаете. Он пользуется огромным спросом у картоделом в силу его простоты и эффективности. Вы создаёте свою карту? Незамедлительно приступайте к скачиванию этого мода!
Как установить мод NBTEdit в майнкрафт?
1) Установите Forge для майнкрафт.
2) Скачайте файл мода.
3) Скопируйте файл в C:/Users/ИМЯ_ПОЛЬЗОВАТЕЛЯ/AppData/Roaming/.minecraft/mods
4) Запускайте в лаунчере версию майнкрафта с припиской Forge.
Подробная инструкция по установке модов в майнкрафт.
Для 1.8.9: nbtedit-0_1.jar [42,39 Kb]
Для 1.9.4: nbtedit-0_11_9_4.jar [41,91 Kb]
Для 1.10.2: nbtedit-0_31_10_2.jar [55,66 Kb]
Для 1.11.2: nbtedit-0_51_11_2.jar [59,98 Kb]
Для 1.12/1.12.1/1.12.2: nbtedit-0_7.jar [60,46 Kb]
для начала прокачаем меч
положим его в сундук
после в чате вводим команду /nbtedit, и смотрим на сундук
При вводе команды нужно всегда смотреть на предмет, над которым хотите провести опыты
у нас появляется вот такая менюшка, в менюшке открываем раздел Items (это раздел описания лежащих в сундуке предметов) потом (TagCompound), и видим 4 раздела:
Count-количество предметов в слоте
Slot-положения предмета в сундуке
Damage-изношенность
id-id предмета
создаем внутри Compound, чтобы создать, нажмите на обведенный значок вверху
появившийся Compound переименовываем в tag
в раздел tag добавляем TagList и называем его ench, здесь у нас будут записаны все чары предмета,
если положить уже зачарованный меч, то там уже будет раздел tag c ench
в раздел tag добавляем Compound и называем его display, здесь будет храниться название меча, и приписка снизу, где показывают чары
после в разделе ench создаем Compound, а внутри Compound два Short
называем их lvl и id
в id записываем id чар
в раздел lvl записываем, как вы уже догадались, уровень чар
32767 максимум
все меч зачарован, теперь дадим ему название допустим Super sword. Для начала создайте String и назовите его Name, а снизу напишите название
так же текст названия меча можно окрасить: Перед текстом который хотите окрасить ставим курсор и нажимаем на уже доставший знак параграфа, далее пишем цифру, или букву цвета
Мод так же распространяется и на командные блоки
сразу говорю, я о-о-очень мало знаю применений этого мода на командный блок
запишем туда /me Hello!, теперь в чат он будет выводить *@ Hello!
вместо @ можно поставить чей нибудь ник, или от лица кого этот текст произносится
вот доказательство, теперь душа карты с нами поздоровалась в чате
Тек же мод и на таблички действует
а теперь пройдем к музыкальному блоку и положим в него не один диск, а целых 127, сначала просто засунем диск
опять же вводим /nbtedit и снова видим такую вот менюшку, меняем в разделе Count количество предметов внутри, максимум 127
вот доказательство, просто жмакаем правую кнопку мышки
а теперь главная фича которую вы теперь сможете использовать при создании карт, меняем в разделе id, id диска на допустим камня
ну вот и доказательство
Так добрались до нотного блока, тут ничего особенного нет, просто поменяем ноту, я же знаю всем надоело щелкать постоянно, чтобы нужную ноту поставить, как вы уже и догадались в разделе note, меняем значение ноты, максимум 127, но это без полезно
самая последняя нота 24
А теперь сломаем жизнь сундуку, сделаем его невидимым, и дадим ему один баг
это координаты сундука, меняем значение любого координата
лучше поменять ему высоту на один блок ниже чтобы получился типа невидимы сундук
и вот сам блок сундука на месте, а его текстура и свойства открываться теперь на координатах ниже
так же если в нем что-то было то при разрушении этот предмет будет дропаться
ну вот вы знаете как создать невидимый блок, который дропает любой предмет.
также предупреждение, если открыть сдвинутый сундук то у вас вылетит игра.
To get started: Download NBTEdit and place it in your mods folder, then in-game type "/nbtedit me". Click "ROOT", scroll down and click "Chakra Player". After saving changes, /kill yourself or leave and rejoin to apply changes. See below for details
With any Element or Kekegenkai, change the value from 0 to 1 in order to gain that Element.
The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki's logo. Please read this announcement for more information.
Advertisement Please update this page to reflect recent updates or newly available information.NBT tags can be specified for items and entities created with the /give and /summon commands. Each tag has the format <tagname>:<value>; where <tagname> describes what it does and <value> is how much it applies. Multiple tags are separated by commas. (e.g.:
The player can quickly find data tags (NBT) without the use of external editors by using /data to figure out the data for each entity or block entity. See more about this in the article Commands/data.
See Entity format for the various NBT Tags that are saved for each entity. This page also contains basic information for each NBT Tag.
When None is used in a tag name that means that this tag can be put directly into the start of the dataTag.
Contents
Items [ ]
These can be used in /give and /replaceitem commands as well as /clear . For commands such as /summon and /setblock , place them inside of a tag.
These tags can be used on any item.
Color is a hexadecimal color value, except in decimal. An RGB to hexadecimal converter can be found here and a hexadecimal to decimal converter can be found here. Names and lore must be passed as raw JSON text.
The following syntax can also be used, and eliminates the need for backslashes:
To hide multiple tags, you need to add the value of the tags you want to hide. For example, if you want to hide the "Enchantments" and the "Attributes modifiers" tags, the value you need to put is 3 (1+2).
VALUE ranges from 1 to 127, representing 127 combinations.
Adding 1 hides "Enchantments"
Adding 2 hides "AttributeModifiers"
Adding 4 hides "Unbreakable"
Adding 8 hides "CanDestroy"
Adding 16 hides "CanPlaceOn"
Adding 32 hides other information, including potion effects, shield pattern info, "StoredEnchantments", written book "generation" and "author", "Explosion", "Fireworks", and map tooltips
Adding 64 hides "Dyed" on leather armors
Allowed 1 amount of same NBT Tags.
Unknown amount of allowed same NBT Tags.
The following table describes more details on Enchantments sub-tag.
Tagname | Description | Value Type | Allowed Values | Example |
---|---|---|---|---|
id | Refers to the id of an enchantment. See Enchanting for details on which id correlates to which enchantment. | String | Enchantment ID | "minecraft:efficiency" |
lvl | Determines the level of an enchantment. A level between one and ten displays properly on an item as a roman numeral, however, any value above that displays as enchantment.level.lvl. | Numerical | -2147483648 to 2147483647 | 4 |
The following table describes more details on display sub-tag.
The following table describes more details on the Fireworks sub-tag.
Colors is the initial color of the explosion written in decimal format.
FadeColors is the color that the explosion will fade to written in decimal format.
Flicker is whether the whether the explosion flickers while it fades. This is the effect applied when you add glowstone to the firework star.
Trail is whether the particles leave trails as they travel. This effect is applied when you add a diamond to the firework star.
Type is the shape of the firework:
0 is small ball,
1 is large ball,
2 is star-shaped,
3 is creeper-shaped,
Blocks [ ]
These tags are put on blocks as items.
Entities [ ]
These tags are used when using the /summon command to spawn entities or when using the /data to edit the data of entities.
This tag determines only the entity's velocity, not the direction that it's facing.
The following table provides information on each tagname that can be added in an NBT Tag. These tagnames are specific to the /summon command.
Villager [ ]
These tags are used when summoning villagers. (Offers NBT can't be done in 1.14+)
Item Frame [ ]
These tags are used when summoning itemframes.
Tag name | Description | Value type | Syntax |
---|---|---|---|
Facing | Determines the direction of the item frame | Numerical, 0 - 5 (0 up; 1 down; 2 south; 3 north; 4 east; 5 west) | |
ItemRotation | Determines the rotation of the item in the item frame | Numerical, 0 - 7 (Clockwise) | |
Item | Determines the item in the item frame | A string | > |
Invisible | Determines if the item frame is invisible | 0b or 1b | |
Fixed | Determines if the item frame is fixed | 0b or 1b |
Potion [ ]
These tags are used to customize potions
Armor Stand [ ]
These tags are used when summoning armor stands.
NBT Tag | Description | Value type | Syntax |
---|---|---|---|
NoGravity | Toggles gravity | 0b or 1b (0b for false, 1b for true) | |
ShowArms | Determines whether you can see the armor stand's arms or not. | Byte, 0b or 1b (0b for false, 1b for true) | |
NoBasePlate | Determines whether the armor stand has a base plate or not. | Byte, 0b or 1b | |
Small | Determines whether the armor stand is small or not. | Byte, 0b or 1b | |
Rotation | Changes the rotation of the armor stand | Byte, 0b or 1b | |
Marker | Small Hit box | Byte, 0b or 1b | |
Pose | Changes the pose of the armor stand's body parts. Any subtag can be ommited | Byte, 0b or 1b | > |
Invisible | Determines whether the armor stand is invisible or not. | Byte, 0b or 1b |
Note: The Equipment tag also works for armor stands.
Turtle [ ]
These tags are used when summoning turtles.
Tagname | Description | Value type | Syntax |
---|---|---|---|
HomePosX | Determines the X coordinate of a turtle's home beach. | Numerical | |
HomePosY | Determines the Y coordinate of a turtle's home beach. | Numerical | |
HomePosZ | Determines the Z coordinate of a turtle's home beach. | Numerical | |
TravelPosX | Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the X axis. | Numerical | |
TravelPosY | Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the Y axis. | Numerical | |
TravelPosZ | Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the Z axis. | Numerical | |
HasEgg | Determines if the turtle has an egg to lay | 0 – 0b – false 1 – 1b – true |
Blocks [ ]
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
Command | Used with command blocks. Places command block with command. | A string |
Note: This is also used for Command Block Minecarts
Generic [ ]
These tags can be used on most tile entitied blocks
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
CustomName | Displayed in the top left corner of the inventory, instead of the regular name. Works only where such a regular name exists. | A JSON text component | |
Lock | Says a name needed on a held item to open the inventory. | A string |
Beacon [ ]
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
Primary | This determines the first status effect that the beacon creates. It defaults to level 1 of the effect. | An ID of a status effect. | |
Secondary | This determines the second status effect. If its the same as Primary, then it increases the status effect to level 2. Otherwise it is level 1. | Also an ID of a status effect. | |
Levels | This number determines how many layers of valid blocks are below the beacon. This value updates automatically, and overrides /data inputs immediately. | Integer |
Spawner [ ]
These tags are used when using /setblock or /summon (spawner minecarts) to create spawners. Add only those data tags you want to avoid a potential error.
Читайте также: