Duke nukem manhattan project как пройти вертолет
За 2011-2015 году удалось описать лишь первый эпизод L.A.MELTDOWN. Будем надеяться, что скоро появятся и остальные эпизоды.
ПРОХОЖДЕНИЕ DUKE NUKEM 3D V.1.3
E1 L.A.MELTDOWN (РАСКАЛЁННЫЙ ЛОС-АНЖЕЛЕС)
E1L1.map HOLLYWOOD HOLOCAUST (8 секpетов)
1. Появились на крыше. Сзади за ящиком дополнительная обойма. Взорвать баллоны. После падения с кpыши пpойти к ящику и запpыгнуть на каpниз. Потом запpыгнуть на стену (выезжает РПГ)
2. С этого же каpниза запpыгнуть во второе окно (заряды к РПГ)
3. В этой же комнате на стене тыркнуться в плакат (стероиды).
4. В фойе кинотеатра, если стоять лицом к лифту, слева будет урна: запрыгнуть на неё, нажать "действие" и прыгнуть ещё раз - откроется ниша, куда можно запрыгнуть (гранаты)
4. В фойе кинотеатpа нажать на кассу. Откроется ниша на пpавой стене ввеpху (броня).
5. Из туалета пролезть по вентиляции. В это же место можно попасть из киноопеpатоpской, нажав на стену pядом с огнетушителем.
6. В киноопеpатоpской запpыгнуть на пpоектоp - поднимется стена pядом.
7. В кинозале взоpвать экpан и запрыгнуть в дыру [патроны].
8. С мостика, ведущего на выход, или на Джетпак пpыгнуть напpаво на каpниз дома, пpойти по нему до пальмы и с нее запpыгнуть в окно (есть пальма, чуть выше и правее нее можно влететь в комнату. Там лежит автомат и патроны с зарядами.)
Вот ещё один секрет. Когда стоите на мостике перед выходом, включаете Джетпак, и поднимаетесь на самый верх, там вас будут ждать 2 пушки, одна из которых в нише и берите 2-ой Джетпак, и две коробочки с патронами к дробовику.
> E1L2.map RED LIGHT DISTRICT (Район КРАСНЫХ ФОНАРЕЙ) (8 секpетов)
1. В книжном магазине сpедняя полка отодвигается (Гранаты и броня).
2. Там же пpойти напpаво к экpану. Hа полке около atomic health в углу откpывается ниша [].
3. За двеpью, заблокиpованной кнопками спpава не доходя до лифта свеpнуть в темноту и повеpнуть налево.
4. В доме, откpывающемся желтой каpтой, в туалете pазбить унитаз и откpыть стену.
5. В дискотеке за двеpью, тpебующей кpасный ключ, встать на диван
около входа спиной к стене. Пpямо напротив чеpез зал на подиуме откpоется на несколько секунд стена [патроны к пулемету].
6. Со стола спpава запpыгнуть в вентиляцию.
7. Hад выключателем, откpывающим экpан, спpава уступ [прибор ночного видения].
8. Hа чеpдаке светлое пятно между ящиками - откpывается ниша.
> E1L3.map DEATH ROW (СМЕРТЕЛЬНЫЙ СПОР) (9 или 10 секpетов)
1. В комнате спpава от электpического стула - левая кнопка опускает его и откpывается ниша, правая-открывает занавес.
2. В цеpкви нажать на белую панель пеpед алтаpем и pазбить левый витpаж. Пpойти за него [пулемёт].
Там же будет странный труп, как будто бы из другой игры, увидев который, Дюк скажет "Hmm, that's one doomed space marine"
3. Встать спиной ко входу в цеpковь точно посеpедине и выстpелить в кнопку над алтаpем. Лифт поднимет к нише за спиной [атомное здоровье и броня].
4. В камеpе дальше по коpидоpу отодвигается кpовать.
5. Hа улице пpойти по уступу с пушками напpаво до конца. В стене пpямо и чуть левее - тpещина [стероиды]. В конце туннеля - ещё одна трещина.
6. С левого уступа на правый можно прыгать прямо через металлическую конструкцию.
В одной из камер за силовым щитом висит плакат, надо запрыгнуть прямо в него.
7. В комнате с гологpаммой откpыть центpальные воpота и по мостику пpойти к каpте. Спpава от нее запpыгнуть в нишу навеpху [атомное здоровье].
8. Там же, но слева от каpты - дpугая ниша [гранаты].
9. Около этих воpот, но с дpугой стоpоны, над выключателем спpава откpывается ниша.
10. В подводной лодке за ящиком откpывается двеpь к двигателям.
> E1L4.map TOXIC DUMP (ЯДОВИТЫЕ ОТХОДЫ) (14 секpетов)
1. Выплыв из лодки не подниматься на повеpхность, а найти пpоход в стене и пpоплыть по нему до конца, взоpвав стену и бочки.
2. Hа подводной лодке пpойти сквозь огонь.
3. Спpава от уступа с синим ключем - ниша в скале. Запpыгнуть в нее и пpойти до конца. Hажать на левую стенку.
4. Откpыв синим ключем двеpь нажать на стену спpава на пеpвом же углу.
5. Поднявшись навеpх, куда поднимаются бочки, пpойти по тpанспоpтеpу до оpанжевой ниши с pешеткой. Hажать на левую стену в ней.
6. Еще дальше по тpанспоpтеpу в комнате с двумя цилиндpами откpыть их кнопкой левее них. Залезть в левый цилиндp и подпpыгнуть.
7. Выныpнув после двеpи из помещения с минами, запpыгнуть по пологой скале на площадку, по пpавой стене котоpой находится комната с
выключателем 02. Встать к ней спиной. Пpямо в скале тpещина.
8. Там же, дальше по пpоходу взоpвать стену.
9. Еще дальше по пpоходу взоpвать стену.
10.Веpнуться, подойти к кpаю. Впеpеди слева в скале ниша. Запpыгнуть туда и встать лицом к воде. Слева запpыгнуть.
11.После шестеpенок всплыть. В коpидоpе с деpьмом по пpавой стене тpещина к телепоpту в секpетную комнату.
12.В кpуглом зале под водой за одной из ездящих колонн ниша.
13.После зала с водой на входе в коpидоp с деpьмом пpямо навеpху вентилятоp. Подняться навеpх.
14.Hе доходя до кнопки выхода с уpовня по левой стене тpещина. Взоpвать. Там кнопка для секpетного уpовеня (LAYNCH FACILITY).
> E1L5.map THE ABYSS (ПРОПАСТЬ) (6 секpетов)
1. Hад кpуглым залом с "глазом" на стене и костpом посеpедине по левой стене опускается выступ.
2. В этом зале пpойти сквозь костеp.
3. В комнате, куда попали чеpез костеp, по левой (если стоять спиной к "глазу") стене ниша.
4. Hад лавой, если идти по пpавой стене от спуска до конца невеpх, напpотив столба с ладонью взоpвать сеpую стену и идти до конца.
5. нажать на ладонь на столбе и зайти за него.
6. Встать лицом к бункеpу, ведущему к колодцу в зал с финальным монстpом. Отойти назад до стены. Спpава в стене откpывается пpоход на секpетную площадку. Чтобы завалить BATALLORDа надо встать у входа,чтобы была видна его голова и стрелять из пистолета,пулемёта.Затем подойти к брустверу и кидать через него PIPBOMB.Потом подняться на бруствер и добить монстра из РПГ.
> E1L6.map LAUNCH FACILITY (ПУСКОВАЯ УСТАНОВКА, секpетный с 4 каpты) (4 секpета)
1. После того, как взяли синий ключ, веpнуться к луже, и заныpнуть. Слева в стене пpоход. Доплыть до конца и выныpнуть.
2. После того, как сняли поле с 01, пpойти впеpед до кpуглого зала.
Подняться по пеpиметpу до кнопки на левой стене. Hад ней взоpвать вентилятоp. Взлететь туда.
3. Пpоходим к кpасной каpте. По левой стоpоне на окне кнопка. Встать к ней спиной. Пpямо в стене откpывается пpоход.
4. После pакеты подняться и пpойти впеpед. По левой стоpоне поднимается панель с монитоpами.
first enter the room and shoot the barrels for a nuke.
down some stairs. You will see a few pipe bombs and a crack in the
4) Jump on the A/C unit over the door to the entrance where the torches
are located. Go left and find a crack in the wall for a nuke.
5) Before you exit the game, there are two barrels on the lower level.
Shoot them for a nuke.
Episode 1 - Level 2 (5 secrets -- 58 kills)
1) After walkway explodes, drop down and go left. Locate crack in wall
behind the boxes for a nuke.
2) From the doorway of the first building you enter, go right until you
see a barrel in front of a wall. Drop down and shoot the barrel for a
3) Continue right, when you get to the window washer platforms, drop
down. There are two pig cops. Locate crack in the wall (at the very
bottom) and get more pipe bombs
4) After the last window washer platform, drop down. There are three
boxes, one of which contains a nuke. The platform only comes down once.
5) Near the exit, go left. Look down and see some bullets floating in
the air. Jump down for ego-pack and some other ammo. A jetpack is down
there to get you back up.
Episode 1 Level 3 (1 secret -- 37 kills)
1) After you get the jetpack and fly over to next building, enter the
door. Turn left immediately and blow up door. Inside is an assault
rifle and force field.
Episode 2 - Level 1 (1 secret -- 48 kills)
1) When you come out of the alley entering area A2 (this is after you
fall down the board that breaks, go right down the street past the
Horny Goat Weed sign) , jump left over saw horse to find an assault rifle.
Episode 2 - Level 2 (1 secret -- 48 kills)
1) After you drop down into the sewers, continue right until you pass
thru a pipe that has a jetpack on top of the pipe. Get the jetpack and
fly back thru the pipe. Go up the pipe in the ceiling. Several nukes,
ammo and ego-packs are located in this area.
Episode 2 - Level 3 (2 secrets -- 28 kills)
1) After rescuing the babe, instead of going back thru the door, jump
over the railing for a nuke.
2) On the bottom floor of the basement, look for a ramp (take the
elevator down and it's to the right). Jump up for a force field,
ego-pack and ammo.
Episode 3 - Level 1 (6 secrets -- 85 kills)
1) At start of level, go left and blow up/kick out gate for a GLOPP gun.
2) In the area just past the "When it's time to put her away . Sunny
Hills Rest Home" sign, go to ladder and go up one level. Go left a
few steps and up one more level. Look for cracks in the wall for a nuke.
3) Just to the right of this area are three fans. Blow up the middle and
bottom fan with pipe bombs. The center fan leads to secret area with
nukes, ammo, and ego-packs.
4) In the area where you have to cross the subway tracks with trains
moving thru them, go all the way to the right. Look for cracks in the
wall for 100 ego-pack points.
5) After you get the yellow key, drop down from the platform moving
right before you get to the next ledge and drop down into a hole above
the 100+ ego-pack. Shoot barrels for a nuke.
6) When you exit the area where yellow key is located, drop down and
to the right. Jump up and to the right for a nuke.
Episode 3 Level 2 (5 secrets -- 54 kills)
1) After you flip the switch to lower the exit ladder, go back to the
first subway switch where you stopped the train to run across it. Start
it up again and this time stop it with just enough of the front past
the platform you are standing on to drop down on the train. Go right
to the end of the train and jump up into a secret area to get a double
2) When you first enter the A2 area, go up ladder one level and go
left. Look for cracks in the wall for some pipe bombs.
going up to flip the switch that opens the door to the GLOPP river.
Blow it up with a pipebomb for a nuke.
4) On the GLOPP river, there is an area where you jump on a ladder and
to the left is a pipe. Jump on top of this pipe and then double-jump
to the right. Two nukes are in this secret area.
5) After you exit the GLOPP river, jump up and to the right. Look
for a crack in the wall for a nuke.
Episode 3 Level 3 (3 secrets -- 43 kills)
1) After the train ride, keep going right until you need to use the up
arrow key. Then go left and look for cracks in the wall for a nuke.
2) Just under the red exit, climb down the ladder and jump on the pipe
to the right of the ladder. Look for cracks in the wall to find a
double damage power up.
Only. Then go left to the 3 boxes against the wall. Jump on top of boxes
and look for cracks in the wall.
Episode 4 - Level 1 (2 secrets -- 87 kills)
1) After you flip the switch to open the sewer cover and drop down the
pipe, turn right. Look for cracks in the wall for a double damage.
2) In the area where the babe is located, get in the center lane (the
one with water in it) and go left as far as you can (past the babe and
past the exit) for a nuke.
Episode 4 - Level 2 (3 secrets -- 87)
1) At the beginning of the level, go right just a little and use the
up arrow key to go over to the wooden platform. Shoot the two barrels,
go up the ladder for a double damage and 4 nukes.
2) In the area where you jump over the stationary subway trains, look
for a crack in the overhang to the right of the last train. Use RPG for
3) In the area where the babe is located. Get in the lane where you
exit the area. Instead of going right, go left to the last car. Look
for cracks in the wall for more pipebombs.
Episode 4 Level 3 (0 secrets -- 16 kills)
Episode 5 Level 1 (3 secrets -- 57 kills)
1) Follow the blue dots to turn on the lights. When you come back, go
past the ladder you came down on and blow up area before the boxes for
2) Go back up ladder and then past the lift you rode down. Go down one
level and to the left. Send the lift up and drop down and then go right
3) In the area where you have to jump over a missing section of walkway
to get a nuke (this is above the babe), continue left until you reach a
lift. There is a hole under the lift you can drop down.
Episode 5 Level 2 (7 secrets -- 70 kills)
1) Go right to an archway. Jump on top and then double-jump on ladder.
Climb up for a double damage.
2) After you cross the bridge that you lowered, hit the switch on the
other side and jump on the bridge. Ride it to the top for another double
3) Go right on the level above the three colored buttons. Jump right
three times for some pipe bombs.
4) When you reach the ledge where you drop down on some moving
platforms, it takes you into another room with platforms moving
overhead. Go left and jump on the boxes near the wall. Jump up and get
on one of the platforms and ride it to the top.
5) In the area where you ride platforms across a pond filled with
GLOPP and jump on a platform that goes up, jump on the rising platform
and then jump right again into the hole.
get past the last spike, jump right and continue right for a nuke.
7) After you get the blue key on top of the boxes, continue left for
Episode 5 Level 3 (2 secrets -- 22 kills)
1) After you teleport to the lower level, go left. Look for cracks
above arch. Jump up on ledge and kick for a double damage.
2) After you cross the spikes, continue right. Go thru doorway and
climb down ladder to hit the switch that opens the door to the key
and babe. Look for cracks in wall to the left of the switch for a nuke.
Episode 6 Level 1 (2 secrets -- 86 kills)
1) After you flip the switch to lower the drawbridge, look for a section
on the lower level on the way back with different colored wood. Blow it
up with a pipebomb and find a 100+ ego-pack in one of the boxes.
2) In the freezer section of the ship, get on the frozen containers.
You can see a 100+ ego-pack under one of them. Get on the container to
the left of the ego-pack. There is some ice blocking the entrance. Break
the ice (shotgun does it nicely), move left a little and run and slide
into the area that contains the ego-pack.
Episode 6 Level 2 (3 secrets -- 54 kills)
2) After you free the babe, go right and then up the ladder. Go right
again. Shoot the boxes for a double-damage.
3) In the room with the fork lifts at the end of the level, jump on
the pallet on the first fork lift and ride it to the top. Jump left
onto a chain hanging from the ceiling and then jump left again for
Episode 6 Level 3 ( 1 secret -- 13 kills)
Episode 7 Level 1 (2 secrets -- 56 kills)
1) After you cross the wire hanging on to the bar, go up the ladder and
then left. There are two hatches. The first one takes you to a secret
area for a nuke.
2) After you climb the ladder to the left of the babe (it was blocked
by a box hanging from a crane until you hit the switch), go right until
you reach a ladder going down. Instead of going down, jump up and to
the right for some pipebombs.
Episode 7 Level 2 (0 secrets -- 40 kills)
Episode 7 -- Level 3 (1 secret -- 29 kills)
1) At beginning of level, jump left over cargo containers to the left and
В Duke Nukem: Manhattan Project (в дальнейшем - DNMP) восемь боссов. Ровно столько же, сколько уровней - длинных, петляющих переходами и лестницами, разбитых на три независимые стадии по цвету ключей доступа: Крыша, Китайский квартал, Метро, Канализация, Фабрика, Корабль, Нефтяная вышка и Космическая станция. Камера, шустро меняя ракурс за ракурсом, выбирая лучшие, всегда неожиданные, моменты, никогда не покажет самого ожидаемого вида - от первого лица.
DNMP - это аркада. Возвращение к забытому наследию самых первых игр о Дюке Нукеме, забавно прыгающему по головам свиноподобных монстров. Выбивая из будущего обладателя компакт-диска индульгенцию своей несерьезности словами "игра в лучших традициях старых аркад за десять долларов" (то есть, класса "B") и прячась в тени неуклонно надвигающегося с черепашьей скоростью Duke Nukem Forever, она умело сочетает в себе лучшие черты классических платформеров, широчайший арсенал традиционных FPS, отменный дизайн миссий и дружную спайку идиотского сюжета и легендарного персонажа.
УгРо (Следствие ведут знатоки)
Главное отличие классической аркады от многочисленного выводка бездарных поделок и самопальных подделок состоит в том, что со смертью Последнего Босса и появлением на экране чарующей надписи "Congratulations! You Win", игра отнюдь не заканчивается, а наоборот - только начинается. Просто сомнительное счастье лицезрения финального ролика, меняется на вполне житейское удовольствие от попадания на первое место в таблице рекордов, нахождения всех секретных мест на уровне и сбора всех "бонусов" в округе.
Таблица рекордов (точнее, полное ее отсутствие) - единственный крупный промах DNMP, вполне, впрочем, объясняемый особенностями геймплея. Зато с экстремальным сбором бонусов (по-местному - "Нюков") и розыском тайников все в полном порядке. Игра снизу доверху нашпигована извращенной фантазией авторов, не гнушающихся рассыпать вожделенную десятку зеленых "шестеренок" самыми иезуитскими способами. Причем, если в начале разработчики стыдливо раскладывают их в мало-мальски доступных местах, то со временем один-два "нюка" обязательно оказываются захороненными в малоприметной "секретной" комнате.
Поиск секретов - вторая, не менее сильная, страсть настоящего аркадника - удался в DNMP на двести процентов. Не афишируя до итоговой статистической сводки точного количества вкусных "заначек" в отдельно взятом эпизоде, люди из Sunstorm добились того, что нам приходится чуть ли не до миллиметра изучать каждый кадр игры. Тут - чуть треснутая стена, там - кончик лестницы, скромно выглядывающий из полумрака, а за поворотом зияет пропасть, сулящая смельчакам не усыпанное шипами дно, но мягкую посадку на неприметный уступ с одиноко лежащим супероружием.
Прощай оружие?
Вообще-то, большого разнообразия "стволов" аркаде не положено. Неуемная роскошь неплохо смотрится в плане извлечения из себя всей радуги спецэффектов, но на классический геймплей, традиционно предпочитающий заваливать геймера тоннами безмозглого мяса, практически не влияет. Стрелковое оружие, гранаты, гранатомет; иногда лазер - вот типичный набор вооружения для героя аркады.
Модельный ряд кровопускательных инструментов в DNMP состоит из девяти (. ) позиций. Начинаясь с дружеского пинка кованым техасским сапогом и заканчиваясь ультимативным X-3000 (секретное оружие), он вмещает в себя и традиционный для жанра FPS шотган, и почитаемую многими ценителями штурмовую винтовку, и пистолет, и гранатомет, и гранаты-мины: В арсенале Дюка Н. нашлось место даже для фантастического "де-мутатора" и импульсного ружья на радиоактивный батарейках. Однако "обладать" - еще не значит "использовать".
С приобретением шотгана (в самом начале для самых толковых и в конце первого уровня - для остальных), пистолет-единичка остается не у дел до самого финала (на последнем уровне разработчики силой заставят нас снова ненадолго полюбить табельный "Золотой Орел"). Шотган в свою очередь практически не выдерживает конкуренцию со штурмовым ружьем (разве что в условиях дефицита патронов). Именно оно, гранатомет и смелые манипуляции с ручными гранатами пробивают путь к победе. А вот экзотические де-мутатор и импульсное ружье на деле оказываются настолько неуклюжими, что только полное отсутствие пуль (а такое, надо признаться, случается) хоть как-то оправдывает их наличие.
Под куполом цирка
Тщательность выбора оружия провоцирует малое (для аркады) количество врагов. DNMP умело держит баланс между кавалерийскими наскоками со штурмовой винтовкой наперевес, виртуозным бомбометанием с безопасной высоты, запрыгиванием за спину дремлющего на часах одиночки и полулегальной стрельбой с лестницы по ногам. Причем, весь этот экшен прекрасно уравновешивается неторопливыми пробежками из одного конца уровня в другой и борьбой с постоянно возникающими загадками на сообразительность и ловкость рук.
Ох уж эта ловкость рук! Классическая аркада не может без того, чтобы пару десятков раз не спустить игрока в, образно выражаясь, унитаз после неудачного приземления на движущуюся платформу. А чего стоят серии из дюжины идеально выверенных прыжков? Или нехватка реакции в пикантных ситуациях разборок с Боссом уровня?
По счастью авторы игры не переборщили с эквилибристикой - честь им и хвала. Не меньшая честь и не меньшая хвала им и за то, что из игрового процесса фактически исключена траурная концовка: погибнув от шальной пули или неудачного прыжка, красавец-мачо элементарно "воскресает" на месте последнего автосохранения.
Are you waiting for. Christmas?
О сюжете Manhattan Project особо не расскажешь. Обыкновенная жвачка об инопланетном разуме и армии его мутантов, способная лишь на банальное склеивание воедино десятка уровней игры. В квестах (сейчас модно говорить "адвенчурах") за подобные шалости принято распинать на ближайшей голгофе. В аркадах - проходит "на ура".
Дешево, но не сердито
Рожденная стопроцентной классикой жанра "дешевых аркад" DNMP, тем не менее, не опустилась до невменяемого использования бездарных графических движков второй свежести. Наоборот: требовательный к железу движок игры, сторицей оплачивает каждый вложенный в него мегагерц и мегабайт. "Большие" текстуры, использование блока T&L, пиксельный туман и Environment Mapping (рельефное текстурирование) - это только часть того приятного сюрприза, который прилагается к стандартным сверхвысоким разрешениям и феерическим спецэффектам в 32-ухбитном цвете.
Все получится
Красивая, сбалансированная, веселая, умная, ловкая, в меру сложная, интересная игра получилась у Sunstorm Interactive. В самых лучших традициях торговой марки "Duke Nukem". Стопроцентная аркада, в которую не грех переигрывать раз в квартал-полгода - даже сбор всех двухсот сорока нюков не является достаточным поводом для закидывания диска с ней на дальние антресоли.
2) About this guide
This guide is my first attempt of any kind at a FAQ. Please try to forgive me
that its not all done yet, im still trying to find all of the nukes.
There are a total of 9 cool, kick-ass weapons in Duke Nukem:
Manhattan Project! They are as follows.
Mighty Boot-(Spacebar)- You all remember this! This is Duke's last resort
weapon, but also used to crunch enemies after youve shrunk them with your
GLOPP ray. As a _third_ function, this can be used when running to perform
a sliding kick, more often used to get into otherwise unaccesable areas
than used at all. A Jump Kick is also available. To do this, jump or
double jump and while airborne, kick! Useful to knock enemies away from
ledges you are jumping towards.
"Duke's pattented kick will knock mutants for a loop.
When you're out of ammo, youve always got you Mighty Boot to fall back on."
colored golden. This weapon has a pretty high rate of fire (as fast as you
hit your primary fire button) and dosent use much ammo. You will soon find
the shotgun, but this weapon is always a usefull tool. Use this weapon
to destroy barrels and the like if your (somehow) out of pipebombs.
"Duke's signature weapon, and the one he starts out with"
special pipebomb key, or with it simply selected and the use of primary fire,
which will throw it, then pressed again to detonate. You can throw multiple
pipeboms at once for more carnage by holding the button down without moving
before letting go. Then simply hit the detonate button to let 'er rip!
"Small, deadly devices that pack a thunderous punch. Duke loves 'em"
that the shotgun affects is less as the distance increases. DNMP is no
different. Simply select and shoot and start "Makin' Bacon"! This weapon
uses more of your ammo than the Golden Eagle.
"Poweful blasts, but it uses more ammo than your pistol"
pistol, but damage rivaling the shotgun because of the rapid rate of fire.
This again is simple to operate, select and shoot. This uses more ammo
than the shotgun and pistol, so watch that ammo!
"Rapid fire blows the hell out of enemies, but depletes Duke's ammo supply
(Chinatown i believe), it is a very useful weapon. You have a seperate
ammo supply for this weapon, but ammo is pretty plentiful a couple levels
after you get it. To hit your target, you must be pretty close, and then
maintain constant fire to shrink your enemies into a small, crushable
animal. Crush them with the spacebar.
This weapon does not shrink enemies, but it does send them into frenzies,
which THEN kills them saving you the step of crushing them =).
Good, wholesome killing!
"This awesome weapon de-mutates creatures back into their original form,
where Duke can crush them under his boot"
weapon is great. This weapon uses your pipebomb supply, but its worth it!
Once you get this weapon, you will be a happy (wo)man!
"Pnuematic Rocket Propelled Grenade Launcher. Send your pipebombs rocketing
across the sky and turn some mutants to chunks." =)
ammo supply. It is used by having varying times of suppressed fire key button
until you let go. When you charge it up enough, you see a large ball at the end.
Let 'er rip when your ready!
"Shoots bolts of electricity, and when charged up it creates a ball of lightning
so destructive, it vaporizes both flesh and robotic metal on contact."
by Sunstorm. I do not know much about this weapon yet, but I will soon. Stay
There are actually 25 variants of enemies, not including bosses if im
right. I wont name them, cuz who cares? They all die anyway! I might
update this later, well see.
5) How to play Duke Nukem: Manhattan Project
Duke Nukem: Manhattan Project is an incredibly fun, addictive game for
its cheap price tag ($25). If youve ever played Duke Nukem 1 or 2,
you will remember this type of game. This is a side-scrolling platform game.
The kicker to this game is that it is probably the first game to be rendered
in complete 3D. You cant go in all directions, and you will know when you
can turn/go off the beaten path, but until those times arise, its straight-
forward shooting! There are a few things you must complete to beat a level,
but first you must understand the makeup of the game.
The progress of the game is pretty simple.
There are 8 Episodes, pretty much the largest parts of the game.
From there, each Episode has 3 lengthy Parts.
In each part, there are Areas (Secret and not) to discover!
The few things you must do in the level are A)Rescue the girl from the
bomb that she is strapped to, and B) Find the colored keycard. Once you have
both of these, you can open the exit when you find it, and beat the Part.
There is also another, fun part of the game. They are the Nukes. In each
part there are 10 Nukes you can collect to get a powerup. If you get
all 10, you will get 2 points permanently added to your health (EGO),
and you can carry more of every weapon. They look like um. silver things
with-more noticably-green emanating from them. I have not found them all
yet, or even close, but when I do, they will go in here.
There are 3 powerups you can collect in the game. One is the "Double
Damage". This is pretty much self-explanitory. The pickup looks is a red
hologram of Duke. The effects last aproximatly 45 seconds.
The second is the Jetpack. The pickup is.. a jetpack!
These controls are pretty much solely the
4 keyboard arrows. To cut your flight short, hit your jump key.
The third is the Forcefield. This is a green ball you will see a mile away.
When you get it, you are invulnerable for the short time. Go nuts!
The last thing is bosses. Each Episode has a boss you must beat to
complete the Episode. I will go over each one in the walkthrough.
6) Walkthrough (I did this on Normal mode, it might be diff on others)
Theres a worm in the Big Apple. Radioactive green GLOPP has flooded the
city's water supplies, turning every sewer-dwelling creature it touches
into a man-hunting mutant. This was no accident--It's the work of Morphix,
a brilliant mastermind gone bad.
But when things go bad in the city that never sleeps, theres one man who
can be counted on to take out the trash: Duke Nukem. Hail to the King, baby.
After watching the cool, but short, opening cinematic, its
time to kick ass and chew bubble gum.. and were all outta gum. (Old school!)
A) Rooftop Rebellion
Duke ascends to the rooftops of Manhattan to persue the mutant menace.
Jump chasms, hang from window washers and climb attenas to help rid the city
of this new evil.
It all starts out with Duke kicking out the door (which you will see
quite a few times) and him popping one liner. Go forward, waste the two
pig cops, and learn the mechanics of antennae jumping. More practice later.
Also, learn quickly how to double jump. Its quite easy, simply jump, and
before you hit the ground again, jump again (hence the name). Collect your
first nuke. When you get to the area with 3 attennas, climb the third one
then jump the the box on the second. Climb this tower, repeat the the left
again. Climb this tower, jump right to the top box, then right again
for your second nuke. Waste the pigcop that tries to surprise you
and get the 50 ammo in the shed. Continue until you get to a door with
a green arrow above you. Get used to these. Hit the up arrow to go in.
From here, blow up the red barrels to open a secret area and your third
nuke. continue to the right, and jump on the light, then down to a box in the
water. Waste the cop, climb the ladder, hit the switch, down the ladder,
to the far left, get your fourth nuke. Climb your way back up to the exit.
(In case you forgot, use the light at the top). Continuing, go left,
and kill the pig cop on the platform. You can do 2 things to take out the
bottom one. Either duck and shoot the barrels, or slide kick under. Your
choice. Continuing, go to the right, get your new pipebombs, and expiriment
with enemies you cant hit conventionally. Go down to the 'pyramid' of the
boxes, and go left. Kill the cop, and look at that wall. Get used to this,
as your going to throw a pipebomb at it, and detonate for your 5th pipebomb.
Continue over the pyramid, kill the cop, and go in the door. Jump up
on the platform, and climb the antenna, and to the left is a
double damage (DD from here on in). Rush to the right, and jump
and shoot to try to kill these droids. When you get to the updraft,
jump in and let it carry you up and go to the right. Land on the window
washer, and continue. Jump down (falling from distances doesnt seem
to hurt, as far as i can rememeber.) and duck to shoot this new
type of pigcop, a tougher kind. Continue. Jump down, kill the cop,
down the ladder, kill the 2 cops, and remember this locked door. Ride this
current all the way up for nuke 6. Get to floor level to find 2 red barrels.
Blow these up and find nuke 7. Get back up, go right, and you will
find a shotgun. Drop down, remember this yellow forcefield, and kill everyone
that attacks. Go back left, ride the current, this time dont drop down at any
time, go far right to find a bomb (use up to defuse), and a switch to open
that previously locked door. Go to that door. Go left for your 8th nuke.
Kill cops that you can see on other sides of the flame jets, and jump 1 or
2 or 3 if your feeling fast during down times, but make sure you dont
jump into a cop. At the far end, jump up and climb the ladder, and and start
to use the pipe. Go left, and during down time, go left about 5 "hand grips"
and stop. Before you jump off, throw a pipebomb at the guy on the left
so you dont hit him and fall off. Jump down, grab your 9th nuke. Drop
down the ladder, grap the yellow key card, and blow up the barrel to exit.
Climb the ladder, and jump onto the vent to the left. Go and find the wall
to blow up. Collect your final nuke! Go right to the forcefield, and hit
up to use the keycard to finish Part One. long way to go! =)
Part 2 (BTW.. after this, im not going to hunt down the 10 nukes, ill
write them in the section 7 as I find them.)
Start off by moving forward, and fall down, and take out the 2 cops. Go
left, and throw a pipebomb near the crates for a nuke. Go back to the right,
kill the cop who tries to surprise you, and jump up to the ladder above the
new hole. Drop down to the door under the ladder. Go in. Hop the gap, and
look at the security camera, and try to remember this guards position
(on a ledge). Jump another gap, and kill the sentry. Go down the ladder,
kill the cop who tries to surprise again (Don't they give up??), go in
the hole in the wall, and jump up to the left to get health. Go left.
Jump left once, and now rememeber that cop you saw, shoot left and kill
him, or else youll bounce off him and die. After hes dead, jump over.
Blow up the barrel, drop down the ladder, and go left for a hidden
DD. Go right, blow up the explosive box, jump the chasm for another
nuke. These 2 barrels have GLOPP in them, just blow one up and run over it.
Climb the ladder after killing the cop. Stop midway up the ladder,
use the button, and watch out for the girl that jumps out and wants to
whip it good. "What a pussy" as Duke says ;). Climb the ladder, go left.
Exit. Go right, climb the ladder, and kill everyone. Go down the ladder,
down another, kill the cop, and blow up the barrel for a secret. Continue
up and to the right. See those metal bars? Drop down, kill the 2 cops,
and blow up the wall for a secret. Jump back on the window washer, and
go to the right while killing cops. Continue right, to a new building,
kill a cop, down the ladder, repeat, blow up barrels, keep going.
Kill girl who drops the nuke, go in the new hole. Go up the ladder(s) and kill
everyone, and get another nuke. Through the door, kill 3 cops. See the vent?
Ring a bell? Slide kick is correct! Only 2 pipeboms though. Climb onto the
balcony to the right, off the railing you can reach the ladder, climb it.
Jump buildings and watch out for a girl and 4 sentries. Go up and kill for
items. Next to the forcefield, and jump up, and blow up the boxes. Instead
of riding the draft, go next to it, and in the hole. Up the ladder to free
the girl. Now ride the draft to the right. Double jump to the other building.
Climb up the ladder, and onto the window washer. Keep going to the right.
Deviate from the main path if you want items. Watch out for the sentries.
When you get to the last building, kill everyone to get the keycard.
Make your way back to the forcefield.
Down the ladder, waste the cop, down the next. Kill everyone you see,
and go into the new hole for a forcefield. Ride the draft for a DD. Watch for
a sentry. Hop to the next building, kill the 2 guys, down the ladder.
Down the window washer all the way for a +100 health, rememebr where the
forcefield is, and continue right. Once you can drop down, get ready to
kick some ass, about 4 actually, go in the hole, and free the babe. Ride
the draft, and get the jetpack. 2 Choices. Go as far right as you can in a
rush to get the keycard, or use it little to get items. Ill show items.
Once you see the first building, your safe. Go in building. Wait for boxes to
clear, jump up and get nuke, and kill cop. Follow same pattern alll the way to
the right. Get the nuke and keycard. Make your way back, and leave. Ride the
washer up. Get the jetpack, get back to the forcefield. Boss time.
This is your first boss fight. Watch the video, hear Duke's cool line, and get
ready. Try to avoid the rockets, and follow the copter right and shoot at
the fuel line it looks like. After thats gone, a ladder comes down. The
helicopter drops pig cops and tries to shoot its minigun at you. To avoid
this, quickly change sides under the helicopter. Try to get the helicopter to
waste its bullets when it shoots by standing under it, and moving slowly when
it shoots. Youll take a little damage, but nothing Duke would cry about.
With the bar in red, the
helicopter tries to fly away. Not on Duke's watch. You'll jump onto the ladder
and in the last stage, simply climb the ladder all the way, and throw pipe-
bombs left until your done. Simple, right? Watch the amusing cutscene. Good
B) Chinatown Chiller
Chinatown is under new management:Morphix and his Gator Grunts! Avoid
speeding cars and make chop suey of the mutant scumb. Reach Club Ming and
make the boss sing.
7) Nuke Locations
I do not have all of the Nukes yet.. after I complete the walkthrough, I
need to find the Nukes. Anyone who has them email me and help me do this
Try to avoid using cheats.. but if you are stuck.. here they are. To use them,
key (next to your 1 key.. no shift) and type these in to activate
give all - Get all items
give life - Get Life
pause - Pauses game
toggle g_p_god - Invincibility
give jetpack - Get jetpack
give ammo - Get ammo
Give forcefield - Get forcefield
Thanks to Sunstorm Entertainment for making this game!
Thanks to ARUSH for publishing it!
And thanks to 3dRealms for playtesting it to keep the legacy alive!
Contact me with ANYTHING! =) I love the response
Читайте также: