Avorion гайд абордаж
Boarding is a feature where Boarders attempt to take over a ship or station and gain control of the construct. The construct must be at under 30% HP in order for boarding to be available. You cannot board bosses (like MAD Science Mobile Energy Lab.)
To execute boarding, a ship must have a Hangar which has a Combat [ ]
When a ship or construct is under 30% HP, Boarding Squadrons will become available for use. When deployed, Crew Shuttles fly out of the hangars and drop off boarders onto the construct; the pilots and ships then return. The vessels can be destroyed while in transit just like any other small spacecraft.
When boarders board a ship, they will attempt to kill every crew member in the vessel. Security is the first defense, and the deadliest, although boarders are the strongest crew and can defeat an equal amount of security. After security has been eliminated, the rest of the crew is engaged, starting with untrained crew and going up to General*. It may be noted that officers are one of the most resilient crew available.
During the battle between crews, the ship takes damage.
While Boarders are fighting Security, the enemy ship is still able to function; It will still move and shoot.
Results [ ]
When a ship is captured, it joins the capturer's side. All items still on the ship (i.e did not get shot off during the main battle) will remain on the ship; Cargo, weapons and weapon systems remain on the ship. The crew will only consist of the boarders, and new crew contingent has to be transferred to the ship in order to use it. If the captured ship is scrapped or disassembled, much like with any other construct, all the present boarders will disappear as well.
When a station is captured, it turns into a 'defunct station'. A defunct station does not have the original function and acts like an immobile founding ship. The station must be re-founded, paying the original cost (e.g it still costs 25 mill to re-found trading post from capturing a trading post, which costs 25 mil to found from a founding ship), on top of any repair costs.
The only real advantage for boarding a station is to either acquire mines in a region without many to claim from a NPC faction or for example conquer an outpost to found a shipyard from a local pirate clan deeper within the galaxy without the need for diplomacy or a lot of hyperjump modules. The best mission to acquire a station is the missing freighter incident, as the newfound pirate base is already low on health and boardable.
Висит в журнале уже второй день недобиток пиратского флота. Кто знает, как сие чудо абордировать? :))) Флотом подлетал, никакого эффекта. Флотом с армиями наступательными - тот же эффект. Умаял меня этот абордаж.
Подведи любой боевой корабль и начни абордаж через журнал (F5).
такая же попа. подлетаю боевым кораблем. и ничего. может абордаж нужно изучить??
IIpocTo_urpok
не фиг кнопка иследовать не активна корабль подвёл линкор
Люди (я, конечно, не уверен), но если боевым кораблем не получается - попробуйте транспортным. Это тем, в котором десантные войска сидят.
skull179
В общем, любые такие ивенты, будь то абордаж пиратского судна, либо активизация заброшенного завода, всё это делается через журнал (F5). Там же написаны конкретные требования у каждой задачи, типа "Подвести научный корабль с ученым не ниже 4 ранга". Попробуй посмотреть требования к абордажу, когда они будут выполнены, кнопка изучить станет активна. Во всяком случае мне хватило подвести флот из десятка корветов.
Можно. Тем-же самым десантом, так-же как и корабли.
Только десантников нужно, желательно, от 300+ штук.
Самое главное, что захватывать станции имеет смысл только если в ней много ценного груза, т.к. в случае захвата он не будет считаться краденым.
Захват станции с целью её дальнейшей эксплуатации всегда будет дороже, чем строительство такой-же станции с нуля.
Нравится Показать список оценивших
Анатолий, у меня баг был и станции без груза захватывались( может изза пиратки
Чужой компьютер
вернуться к странице
Михаил Тюрин запись закреплена
Возникла ещё пара вопросов по игре:
1. Реально ли построить станций, чтобы они приносили стабильный доход без нахождения игрока в секторе?
2. Взял на абордаж хардкорный корабль(вообще-то три, но на других ещё не проверял эффект), у него множитель щитов х6, а множитель урона х3, в то время как в видосах по игре был также х6 - это пофиксили, или нужно другое ведро захватывать?
К слову заметил, что у хардкорных кораблей оружейных слотов 4 а не 2, насчёт майнерских не помню.
Нравится Показать список оценивших
Станции построить реально, но только в игре есть ограничение на количество подгружаемых секторов. Около 5 вроде.
У захваченных кораблей бонус к урону может быть и х100.
Читайте также: