Как убрать channel pitch fl studio
Как-то раз вернувшись домой, наслушавшись всевозможной электронной музыки, которая оказалась на плеере, ты решил, что пора бы тоже подарить этому миру пару хитов. Естественно перед тем, как покупать дорогостоящее оборудование и с головой окунаться в сферу профессионального музыкального продюссирования, хочется просто, забавы ради, попробовать и «пощупать», а что же это такое создание электронной музыки на компьютере…
В данном цикле статей я хочу осветить процесс создания музыки в программе FL Studio.
Всех кому интересно, как порадовать друзей и знакомых новым произведением Вашего искусства прошу под кат.
Введение
Для начала понадобится демо-версия программы FL Studio, скачать которую можно отсюда(97,6 МБ), компьютер средней производительности, немного свободного времени и наушники, для того чтобы не убить соседей, своими экспериментами со звуком.
Музыкальный трек в FL Studio, составляется из фрагментов именуемых pattern (паттернами). Каждый такой паттерн состоит из последовательностей нот, заданных одному или нескольким каналам (channels). Размер паттерна кратен четвертям, минимальный размер паттерна – одна четверть. Такты в FL Studio имеют по умолчанию размер 4/4(в настройках проекта размер можно изменить) и в редакторе паттернов такты разделены более светлыми линиями сетки и подписаны сверху цифрами по порядку. Паттерн состоит из нот, тон которых лежит в пределах 10 октав, минимальная длительность ноты – одна сто двадцать восьмая.
Интерфейс FL Studio
Общее правило, чтобы изменить положение какого-либо регулятора, надо нажать на него левой кнопкой мыши и не отпуская кнопку передвинуть мышь вниз чтобы убавить или вверх, чтобы прибавить. Также можно изменять положение роликом мыши, когда курсор находиться над регулятором.
Интерфейс выглядит так (прокомментировано только самое важное на первом этапе освоения).
Step Sequencer
Step Sequencer содержит в себе список каналов и используется для редактирования паттернов. Номер редактируемого паттерна отображается сверху (см. первый скриншот), а также он выделен оранжевым цветом в плейлисте.
Каждая строка – это один канал, этот канал может быть либо синтезатором (канал который генерирует звук на основе заданных нот), либо семплером (канал который использует уже готовые звуки (семплы)).
На скриншоте видно, чтобы заставить звучать ту или иную ноту, нужно нажать на соответствующий ей прямоугольник, для того чтобы определить тон ноты, следует открыть окно с клавишами и выбрать нужную, также можно изменить параметры ноты.
Для того чтобы добавить новый канал следует выполнить пункт меню Channels – Add one. , затем в выпадающем списке выбрать нужный канал.
Также можно клонировать или удалить выбранные каналы. Выбор осуществляться правым кликом мышки на сером прямоугольнике справа от названия канала. Левый клик выбирает/снимает выделение со всех каналов сразу.
Чтобы переместить канал выше/ниже следует удерживая клавишу ALT стрелку ВВЕРХ/ВНИЗ. Также можно двигать несколько выделенных каналов одновременно.
Выбранные каналы можно объединить в группу, для этого есть пункт меню Channels – Group selected.
Playlist
Плейлист используется для редактирования трека в целом. Он состоит из двух частей, в первой находится список паттернов данного проекта, во второй клипы автоматизации (Automation Clips) и аудио клипы (Audio Clips), также сюда можно и паттерны вставлять.
Чтобы нарисовать паттерн надо щёлкнуть левой кнопкой мыши на нужном месте (в режиме карандаш или кисть, естественно), чтобы удалить паттерн нужно щёлкнуть правой на нём.
Для выделения не обязательно переключать инструмент, достаточно удерживать клавишу CTRL, также чтобы что-то обрезать можно удерживать клавишу SHIFT.
Чтобы выделить всю строку данного паттерна достаточно кликнуть на маленький прямоугольник справа от его названия.
Паттерны как и канал можно перемещать, клонировать и удалять. По одному или сразу несколько (команды для этого находятся в контекстном меню паттерна или меню плейлиста в пункте, Patterns).
Для объединения нескольких паттернов в один надо их выделить и в контекстном меню выбрать Merge selected.
Для объединения нескольких «прямоугольников» одного паттерна в один надо в контекстном меню выбрать Flatten selected.
Чтобы выделить всю строку данного паттерна достаточно кликнуть на маленький прямоугольник справа от его названия.
- Main – привязка осуществляется в соответствие с глобальной привязкой выбранной сверху;
- Line – привязка к линиям сетки;
- Cell – привязка к ячейкам сетки;
- (none) – отключить привязку;
- 1/6, 1/5, 1/4, 1/3, 1/2 step – привязка к 1/6, 1/5, 1/4, 1/3, 1/2 части шага сетки соответственно;
- Step – привязка к целому шагу сетки
- 1/6, 1/5, 1/4, 1/3, 1/2 beat – привязка к 1/6, 1/5, 1/4, 1/3, 1/2 части бита (бит — одна четверть) соответственно;
- Beat – привязка к целому биту.
- Bar – привязка к такту.
Piano Roll
Непосредственно редактор мелодии. Окно состоит из панели инструментов, аналогичной той, что в плейлисте, нотного стана слева, окна ввода нот по центру и окна параметров снизу.
Логика проста, один прямоугольник – одна нота, длинна прямоугольника – длительность ноты.
Большинство операций производиться также как и в плейлисте, только чтобы скопировать и перенести выделение надо удерживать SHIFT.
Чтобы увеличить длительность достаточно потянуть за правый край ноты, но если включен CAPSLOCK на клавиатуре, то менять размер можно и за правый край.
Кроме того в режиме CAPSLOCK, при изменении размера выделенной области он будет меняться целиком, при выключенном же будут меняться только размеры нот по отдельности.
Привязка к сетке действует также как и в плейлисте.
Mixer
- Master – Общий канал, все send и insert треки проходят через него и уже потом на выход.
- Insert – Обычные каналы (таких на микшере 64 штуки), обычно связанный с каким-нибудь генератором или семплером.
- Send – редуцированные каналы (4 шт).
Чтобы привязать какой-нибудь канал к треку микшера следует в окошке FX окна Channel Settings выбрать цифру нужного трека, либо в микшере нажав правой кнопкой на нужном треке, выполнить Link Selected Channels — To this track (Либо CTRL+L на клавиатуре). В последнем случае к данному треку привяжутся все выбранные каналы. Если выполнить Link Selected Channels — Starting from this track (SHIFT+CTRL+L), то выбранные каналы привяжутся по-порядку к каждому треку начиная с выбранного.
Browser
- Channel presets – сохранённые настройки каналов. Здесь можно найти кучу настроенных генераторов.
- Current Project – секция текущего проекта. Здесь храниться история действий и то из чего состоит прокет, клипы, каналы эффекты.
- Mixer Presets – настройки треков микшера.
- Packs – банки семплов.
- Projects – проекты.
Channel Settings
Настройки канала. Для начала достаточно знать, в верхней части расположены регуляторы громкости, баланса и питч, рядом с которым регулируется величина отрезка регулирования питча в октавах. Правее окошко FX номер в котором соответствует треку микшера к которому привязан данный канал.
Ниже расположено несколько вкладок. Про назначение их постараюсь объяснить в части второй.
Итак. Вдоволь начитавшись и насмотревшись картинок хочется уже что-нибудь сочинить.
Создадим новый проект использовав готовый трансовый шаблон. Для этого выполняем File – New from template – Genere — Trance.
В первом паттерне сделаем ударную партию:
Устанавливаем режим воспроизведения в pat (жёлтый квадратик сверху) и жмём на Play или на пробел. Слушаем. Останавливаем воспроизведение, ещё раз нажав пробел или Stop сверху.
Во втором паттерне сделаем бас партию. Открываем Piano Roll для канала Trance Bass (правый клик на названии канала Trance Bass – Piano roll). Рисуем там примерно вот так:
В третьем паттерне тоже будет бас партия. Открываем Piano Roll для канала Trance Bass и рисуем:
Во третьем и четвёртом паттерне создадим небольшую мелодию:
Теперь откроем Playlist и расставим паттерны как-то так.
Устанавливаем режим воспроизведения в song (вся песня). Слушаем. Радуемся.
То что получилось у меня забираем здесь:
Проект Fl Studio
Рендер MP3 (128kbps)
Рендер MP3 (320kbps)
Конечно работа над треком не заканчивается, но курс молодого бойца музыкального фронта пройден.
To be continued…
UPD: приму в комментах пожелания и предложения по поводу того, что бы вы хотели увидеть в следующих статьях.
The Channel Sampler is an integrated, single-sample, sampler instrument useful for percussion and related one-shot sounds. To load a sample drag and drop the sample from the Browser or Windows Explorer onto Channel Rack. If you drop the sample on the Playlist you will create an Audio Clip, a related, but different instrument type.
NOTES:
- ADSR & Filtering - Channel Samplers have a number of useful controls under the Channel Settings Tab controls that include the integrated ADSR vol, pan, filter, pitch & LFO envelopes. For example, samples will continue to play after note release unless you activate the Volume envelope.
- Disabled options - You may notice that some of the options in your Sampler Channels are disabled (grayed out), however you can still toggle the switches on/off. This improves workflow when trying out different samples in the same Sampler Channel, so that if a selected option becomes possible it will become activated automatically.
Load and locate samples. Clicking on the sample name will open a File Explorer to the location of the currently loaded sample. Use the icons to the right to:
Load sample file - Opens a file explorer window. Right-Click - To open the history of samples loaded. | |
Locate sample in browser - Opens the Browser to the location where the sample is saved. | |
Remove sample - This only removes sample from the selected Sampler Channel, it does not delete the original sample data file. |
Content
-
Keep on Disk - For FL Studio 32 Bit this can be used to free virtual memory allocation allowing more and/or larger Audio Clips / Sampler Channels to be used in the project. Sample data is moved from FL Studio's virtual memory allocation to a separate memory allocation. For FL Studio 32 & 64 Bit - It can significantly speed load times for multi-GB projects. When 'Keep on disk' is selected the maximum memory available to each Audio Clip / Sampler Channel will be 2 GB. Your Windows OS version (32 or 64 Bit) and installed RAM will determine how smoothly your sample playback works (if you load more samples than you have RAM then disk-swapping may cause buffer underruns as the data is read off disk).
- Samples must be in 16 or 32-Bit .wav format. Keep on disk won't work with compressed formats such as .ogg or .mp3, otherwise the option will be grayed out.
- Automatically 'Keep on disk' with the 'Auto keep long audio on disk' on the F10 General Options, then re-load your project.
- 'Keep on disk' precludes the use of precomputed effects, that require the whole sample is loaded in memory.
- For smooth operation without underruns or glitches, your physical RAM should (at least) match the project's total sample-space demand. It may also take a while for very large projects to load so be patient. TIP: Zoom out on the Playlist, ( Ctrl + Right-Click ) on a blank area, so all Audio Clips are visible in their entirety prior to pressing Play for the first time. This forces Audio Clip data to be cached into RAM.
Playback
- Start Offset - Offsets the sample start point relative to the start of the sample data (automatable). There is also a 'Sample Start' on the Precomputed tab that trims the sample data to create the new start point. NOTE: The Declicking options work with Start Offset to remove unwanted clicks when non-zero, sample data start points are used.
- Use loop points - Select this option to make the sample loop, when the sample contains loop points (see Sample view below). The play position starts at the sample beginning and when it reaches the loop-end point, jumps back to the loop-start point and repeats this process while the note is held. NOTE: The Precomputed Processes allows you to create a Crossfade Loop.
- Ping pong loop - The play-position bounces back and forth between the loop start and loop end points (forwards then backwards through the loop region).
Declicking
These options help to remove 'clicks' at the start (in) or end (out) caused by sharp level discontinuities when you slice Audio Clips. That is, where the sample starts or ends with a value significantly different from another sample in close proximity, the sudden jump from one value to the next causes a 'click'. The default setting is 'Out only' (10 ms fade), this will not cause audible artifacts. Set by ear.
- Out only (no bleeding) - No in-declicking, declicking-out is a 10ms (cosine S-shaped) fade-out.
- Transient (no bleeding) - Useful for drum samples as the attack transient is fully preserved (only the first few samples are ramped). The declick-out uses a no-bleeding, short (10ms), filtering fade-out.
- Transient (bleeding) - Same attack processing as above, with a declick-out based on a 20 ms (cosine S-shaped) fade-out.
- Generic (bleeding) - A 20ms cosine S-shaped fade-in and fade-out.
- Smooth (bleeding) - A 100ms cosine S-shaped fade-in and fade-out.
- Crossfade (bleeding) - A 200 ms attack/release that is designed to crossfade contiguous (touching) Audio clips. This is not a true crossfade, where clips overlap, the fade start and end is designed to work well with another clip with the same settings butted up against it. NOTE: Both Audio Clips need to have been sliced to use this setting, as data before and after the slice points is used to create the Crossfade.
Time stretching / Pitch shifting
The Time stretching / Pitch shifting algorithms can synchronize pitch and/or tempo with your project, since pitch and playback speed can be adjusted independently. These are the same algorithms used by the Edison Time Stretch / Pitch Shift tool. There are off-line (computed then applied) and realtime (computed on-the-fly) stretching options. Off-line provides the highest quality but can't be used with Tempo changes. See a video here.
Video Tutorial
Options
- PITCH (Pitch Shift) - Change sample pitch while preserving its length. If the 'resample' method is selected it will be automatically changed to 'Auto' after tweaking this knob.
- MUL (Time Multiplier) - Use this knob to modify the sample length. For example, you can quickly stretch the sample to twice its original length without needing to modify the Time setting.
- TIME (Sample Duration) - The time it takes to play the sample from start to end. Depending on the Stretch Mode, the consequences of adjusting 'Time' will be different. NOTE: To maintain a constant pitch as Project Tempo is automated, use Mode (menu) > Realtime > Stretch.
- Resample - Standard pitch shifting that varies sample length with sample pitch. When the 'TIME' knob is set to anything other than '(none)', for example locked to Project Tempo, shown above, this option behaves like a tape or record, where pitch changes with play-speed. Audio Clips - Will change pitch as Project Tempo is changed or Clip length physically stretched. Piano roll - If you play a chord, each note will play back at a different speed according to the pitch of the note.
- Stretch - Vocals and other rhythmic samples stay in-key and in-time as the project tempo is automated AND OR maintain the original sample duration when playing a MIDI keyboard / changing pitch in the Piano roll. For example, 'Stretch' will allow you to play a chord and keep all voices in-sync. 'Stretch' works for both Audio Clips and Sampler Channels. NOTE: When 'Stretch' is selected for the first time, the TIME knob (sample duration) is locked to the current Tempo. To default TIME to a new tempo: Right-Click the TIME knob and select 'Project tempo'.
- e3 Generic - A 'Default' mode is designed to work with the widest range of input signals. As usual, experiment with other methods if you hear unwanted artifacts.
- e3 Mono - Specialized for monophonic input signals such as vocals or solo instruments. Uses automatic formant preservation techniques.
Special - These options are designed to work with percussion, specifically to preserve attack transients. The important 'click', 'thwack' and 'tshhhh' sounds that start most percussion samples.
- Slice stretch - Use for drum loops, that include slice markers aligned with the drum hits, that have a tempo lower or equal to the project. Slice markers are used for transient preservation and each slice is stretched according to e3 Default. NOTES: Use Slicex for more advanced loop slicing and processing options. If your samples already contain Slices or Regions and 'Load Regions' / 'Slice Markers' is selected. These will be used to stretch the sample and preserve transients. The markers are assumed to be on the beat. Otherwise FL Studio will perform an on-the-fly analysis. This may be more or less accurate depending on the slice data contained in the sample (sometimes samples contain unhelpful slice or region data).
- Slice map - Use for drum loops, that include slice markers aligned with the drum hits, that have a tempo higher or equal to the project tempo. Slices are moved (unstretched) to map to the positions each slice would play at the selected pitch/tempo NOTES: Use Slicex for more advanced loop processing options. If your samples already contain Slices or Regions and 'Load Regions' / 'Slice Markers' is selected. This data will be used to stretch the sample and preserve transients. The markers are assumed to be on the beat. Otherwise FL Studio will perform an on-the-fly analysis. This may be more or less accurate depending on the slice data contained in the sample (sometimes samples contain unhelpful slice or region data).
- Auto - Selects the best stretch algorithm in light of the other options and settings you have selected. You trust us don't you?
- e2 Generic (Pro default & Pro transient) - Older version of e3 Generic.
- e2 Transient (Transient & Tonal) - Transient and formant preserving stretch method.
- e2 Mono (Monophonic) - Older version of e3 Mono.
- e2 Speech (Speech) - Optimized for spoken words. For singing, use the 'e3 or e2 Mono' mode).
Working with the stretch/pitch functions
To perform dynamic tempo changes during the song (tempo automation), use Time stretching > Mode > Stretch to keep samples in sync (otherwise with Resample, pitch and duration will change with tempo). See a video here. Alternatively for a more creative option try Fruity Granulizer.
- Disable time stretching for a sample, turn the Time knob maximum left (right-click to select 'none'). This is the default mode when samples are dropped on the Playlist.
- Manually lock a sample to the project tempo: If your samples are not being automatically stretched when you make a change to the project tempo. There are two methods, either Right-Click the 'Time' knob and select 'Project' OR for more control you can sync to the project as follows:
- 1. Select the Audio Clip's menu (top left hand corner of the Audio Clip) and choose 'Fit to tempo'.
- 2. On the pop-up dialog choose the tempo marked '(project)'
- 3. The clip is now synced (or locked) to the project tempo. Further tempo changes will automatically stretch the clip so that it stays in time and with the original pitch. At any stage you can change the stretch method to one that sounds best and/or alter the pitch using the sample options tab.
- 1. Open the Sample Properties with Edison.
- 2. Make sure the original sample tempo (Tempo (BPM)) is set correctly, you may need to use the 'Autodetect tempo' feature.
- 3. Turn Tempo-sync ON.
- 4. Save the sample with these settings (only .wav files can contain this meta-data, it will be discarded if you convert to mp3 for example).
- 5. Make sure the F10 General Settings, 'Read sample tempo information' option is ON.
- 6. Drag the audio file from the Browser and drop on the Playlist. It will then auto-stretch to match the current BPM of FL Studio.
Precomputed Processes
- Remove DC offset - Removes any DC offset or bias from the sample. DC offset is a bias in the average of the waveform above or below the zero line. This can cause clicks, distortion or FX plugins to behave badly.
- Reverse polarity - 'Flips' the waveform vertically.
- Normalize - Maximizes the sample volume without clipping.
- Fade stereo - Creates a stereo fade from the left to the right channel of the sample.
- Reverse - Reverses the sample.
- Swap stereo - Switches the left and right channels of the loaded sample.
- Sample Start (SMP START) - This control redefines the start point by trimming the sample to the start selection, updating the view to reflect this. This can be useful for functions that process the entire sample window. If you need to automate the start point use the 'Start Offset' in the Playback section.
- Length - Redefines the sample end (length) and updates the view to reflect this.
- Fade in (IN) - Applies a quick fade-in to the sample (turn maximum left to disable).
- Fade out (OUT) - Applies a quick fade-out to the sample (turn maximum left to disable).
- Crossfade - Allows you to crossfade the sample to create smooth loop sections (turn maximum left to disable).
- Trim threshold (TRIM) - FL Studio trims any silence at the end of a sample. The TRIM option allows you to raise the volume threshold at which FL Studio detects 'silence'. Using this control you can allow FL Studio to filter very quiet noise in your sample or, by setting the threshold to zero, filter 'mathematical' silence.
- Boost - Amplitude level control.
- Clip - Sample will clip if boosted above 0 dB. Useful for distortion sounds.
- A/B - Reverb type. A - Closer source, tighter space. B - Distant source, larger space. Set by ear.
Sample View
The sample view displays the loaded sample (with all pre-computed effects applied). Information and icons in the lower right section indicate bit-depth (e.g. 16-Bit, 32-Bit) and stereo configuration (: e.g. mono, stereo), respectively. NOTE: MP3, OGG, .WV and 24 bit source samples are converted to 32 bit on loading, so don't use this display to determine the source sample format. Check in the Windows browser.
The display also shows loop points (vertical red lines) and region markers (orange triangles along the top of the display) if these 'meta data' are present within the sample. Loop points and regions can be edited, added or removed using Edison.
Left-click - the sample view to preview the sound (if time stretching is enabled, the preview is tempo-synchronized).
To open, click on the Channel button in the Channel Rack and then the Additional Settings, cog icon, as shown below. The Main Channel Settings are located along the top of each Wrapper window associated with a the plugin.
NOTE: The tabs available under the Channel Settings depend on the plugin type being hosted.
Controls
- 6. ON - Channel/FX Mute switch. Deselect to disable (mute) the Channel or Effect. Click again to enable it. Solo - Right-Click the LED and, from the popup menu, select Solo. Repeat this action to unsolo the target (and unmute all). NOTE: In the case of Instrument Channels, live MIDI input to the Channel will continue to play. The switch applies only to Stepsequencer and Piano roll playback.
- 7. PAN - Sets the channel panning (left/right positioning of the sound in the stereo space). NOTE: This control replicates the pan next to the Channel Button.
- 8. VOL/MIX LEVEL - Sets the Channel Volume or Effect Mix Level depending on the class of plugin in use. NOTE: In the case of Instrument Channels, VOL replicates the volume next to the Channel Button and for Effects the Mix control on the right side of Effects Slots.
- 9. PITCH / RANGE - PITCH controls the Pitch/Pitch-bend for the Channel. Use the RANGE to set the maximum range in semitones the knob will bend notes (100 cents = 1 semitone). NOTE: Automate this knob to create slides and pitch bends for VST/AU instruments. NOTE: If a Channel Sampler does not respond to pitch (plays one note), Right-Click the Sampler Channel Settings > Sample TabTime stretching (Time) knob and select (none).
- 10. Mixer track selector - Shows the Mixer track the channel is assigned to. By default, all new instrument Channels are routed to the Master Mixer track (the LCD displays "--"). This control doesn't appear for Channels that hold generators that don't output audio.
- Left-click and drag up/down to set a Mixer Track number.
- Double-click the FX Selector to open the Mixer window with the Mixer track selected.
- Auto-assign - Click the TRACK label to auto-assign the plugin to the next empty Mixer track.
NOTE: An efficient way to route one or more Channels to Mixer tracks is to:
A. Left or Right-Click the Channel Selector LED's to the right side of each Channel you want to route (Right-Clicking allows multiple selections).
B. Right-Click the target Mixer track and select 'Link selected channels > to this track' from the pop-up menu. OR use 'Link selected channels > starting from this track' to assign multiple Channels to multiple Mixer tracks.
Всем привет. Появилась проблема сегодня. Раньше, если я зажимал клавишу на клавиатуре, то звук начинался и растягивался (как если бы я нажал клавишу мышкой). А теперь звук сначала проигрывается, а потом начинает очень быстро повторяться. (пример в видео) Может кто нибудь знает в чем дело?
Доброго времени суток, подскажите как переустановить FL 20 не потеряв при этом привязку к плагинам? Заново их устанавливать уйдет дня 3 примерно. Может лучше FL не удалять, а переустановить его заново?
Mister, Все плагины хранятся в отдельной папке. Их можно скопировать, а потом в переустановленной FL указать к ним путь
David, можно что то пропустить и в итоге криво встанет, т.к. плагины даже в реестре прописываються и в других системных папках. а вот как грамотно это перенести инфы об этом не нашел.
Ребят подскажите . иногда перестают крутится ручки в плагинах. при этом сами они работают.при относительно загруженогм проекте
Mister, ну так с переустановкой фл инфа о плагинах не удалится из реестра. Если плагины установлены в папку фл, то перенеси их на время и потом верни назад. Если установлены не в папку фл, то просто удаляешь фл, в установщике выбери clear, чтобы настройки фл слетели.
Егор, открыть звук в паттерне - пк мыши по ручке time - none. правее поставить resample
Константин,
1) Спасибо за ответ
2) Я кажется разобрался. скорее всего был конфликт драйвера реалтэк родного и фокус райта. Приостановил работу Реалтека, посомтрим дальше
3) :DПодскажите кто нибудь.
У меня миди m audio Code 25, как привязать кнопки stop play rec имеющиеся на миди - к этим же кнопкам в самой фл студио? Что бы можно было управлять этим с миди клавиатуры а не тянуться мышкой.Паша, file - new project from template - там выбери empty. и при следующем запуске нового проекта будет открываться пустой. ну или какой ты хочешь шаблон, можно настроить свой и сохранить
Очень нужна ваша помощь
Пожалуйста, киньте ссылку на полную активированную fl studio 20 только не 20.5 плииииизЗдравствуйте, может кто подкинут крякнутую ValhallaDelay ? На VSt house с троянами
Сергей, ну значит качай на другом известном торренте. Там точно Троянов нет
Подскажите пж при написании нот и вообще их проигрывания при нажатии на ноту параллельно слышиться какойто стук как молотком чтото забивают)) подскажите как это убрать
1. Обьясните пожалуйста что такое синтезаторы с функцией Suspendet, что такое Pluck, Decay.
2. Чем отличается синтезатор от семплера.
3. С какого ситнзатора начать новичку чтоб освоить ручки и т.д. чтоб не качать все подрятНа погрузке реверба фл зависает, что делать? Я даже реверб удалил он все равно его открывает как будто и виснет. FL 20
Читайте также: