No man s sky координаты
Регион — небольшая область галактического пространства, которая может содержать порядка нескольких сотен звездных систем.
Difference by platforms [ ]
The objects below are stored on separate servers for PS4 vs PC vs XBox game versions:
Same for all game modes [ ]
Same for Survival & Permadeath game modes: [ ]
Different for Normal & Creative game modes: [ ]
Я так понимаю это прыжки через черные дыры? Есть ли более быстрый способ? Все ли черные дыры ведут к центральному ядру галактики, или можно нарваться на такую, что уведет наоборот дальше? Просто хочу обосноваться поближе к центру, говорят там самый лучший выбор кораблей и мультитулов)
Прыгай на порталы вайкинов, собери неск глифов и вбивай
/
окажешься около 3к св лет от ядра (ну или близко к ней, тут у всех бывает по разному)
Summary [ ]
No Man's Sky gamers can travel across the universe to get/see some interesting objects, if they know the coordinates.
The presence of some objects may vary depending on Game mode/platform, see variables below.
Same for all platforms and game modes [ ]
-
Ships (class is a semi-random value depending on system wealth, slots number is also a semi-random value depending on ship design)
- An index of 0079 designates a black hole system.
- an index of 007A designates an Atlas Station
- 4095 регионов вдоль галактической оси X
- 255 регионов вдоль галактической оси Y
- 4095 регионов вдоль галактической оси Z
-
(class and slot number are constant values)
Difference by game modes [ ]
-
subtype (the more difficult the game mode, the more extreme the weather)
Summary [ ]
Galactic Coordinates are the points that can be extracted from a Signal Booster data string and used in a Coordinate Plotting App to acquire your Galactic Coordinate Position in a No Man's Sky galaxy.
When placed, a Signal Booster will display a Coordinate data string such as the one in the video below: HUKYA:046A:0081:0D6D:0038
Decoding signal booster string [ ]
3D Galaxy chart with Signal Booster coordinate system (the Y axis has a different scale)
Var name: | Scanner ID | X | Y | Z | Solar System Index |
---|---|---|---|---|---|
Substring | HUKYA | 046A | 0081 | 0D6D | 0038 |
range for game values | (4-5 letters) | 0..FFF | 0..FF | 0..FFF | 1..2FF |
The three sections in the middle (046A:0081:0D6D) can be entered into a Coordinate Plotting App to extrapolate an x, y, z position.
The last section (0038) is a Solar System Index and not necessary for galactic scale navigation. More research is being conducted by the Alliance of Galactic Travellers on their specific function.
In the game, the x, y and z (called VoxelX,VoxelY and VoxelZ) coordinates, together with the SolarSystemIndex, are internally referred to as GalacticAddress.
These Galactic Coordinates are crucial for long range galactic navigation. To learn more, visit the iVc Navigator's Guide
Примечания [ ]
До версии "v1.3 Atlas Rises" существовали только первые 9 шаблонов для генерации имен регионов. В данной версии добавили шаблоны с 10 по 20-ый.
The information from this article is up-to-date as of 28 October, 2018.
The subject of this article is from the NEXT update.The information from this article is up-to-date as of 28 October, 2018.
Signal booster data string
This article is about galactic coordinates. For information on other types of coordinates, see:
Galactic Coordinates are points used in navigation.
Строение [ ]
Для упрощения навигации по галактике, с галактическим пространством связана галактическая регионов, представляюших собой кубы размером 400 x 400 x 400 св. лет:
Каждый регион представлен координатами в галактической системе координат.
Каждый регион потенциально может содержать до 9999 звёздных систем, однако, как правило, содержит не более 600 доступных в игровом процессе. Все остальные звездные системы являются фантомными, они не доступны в нормальном игровом процессе и не появляются на галактической карте, однако в них можно попасть редактируя файлы сохранения.
Координаты [ ]
Содержание
Contents
Названия [ ]
Названия регионов процедурно генерируются с использованием 20 шаблонов:
Номер | Англ. | Русс. | Правильный перевод |
---|---|---|---|
1 | * Adjunct | Придаток * | |
2 | ∗ Void | Пустота * | |
3 | ∗ Expanse | Простор * | |
4 | ∗ Terminus | Край * | |
5 | ∗ Boundary | Граница * | |
6 | ∗ Fringe | Предел * | |
7 | ∗ Cluster | Скопление * | |
8 | ∗ Mass | Масса * | Множество * |
9 | ∗ Band | Пояс * | |
10 | ∗ Cloud | Облако * | |
11 | ∗ Nebula | Туманность * | |
12 | ∗ Quadrant | Квадрант * | |
13 | ∗ Sector | Сектор * | |
14 | ∗ Anomaly | Аномалия * | |
15 | ∗ Conflux | Слияние * | |
16 | ∗ Instability | Неустойчивость * | |
17 | Sea of ∗ | Море * | |
18 | The Arm of ∗ | Рука * | |
19 | ∗ Spur | Гребень * | |
20 | ∗ Shallows | Отмель * |
Wiki use [ ]
When entering coordinates on a wiki page, use the coords macro in the following format (the alpha parm is optional):
The information from this article is up-to-date as of 23 July, 2018.
The subject of this article is from the Atlas Rises update.The information from this article is up-to-date as of 23 July, 2018.
Coordinates provided by a Signal Booster
Coordinates Guide is a guide about coordinates.
Contents
Общая информация [ ]
Так как звездные системы в галактике распределены по пространству неравномерно, то в каждом регионе их разное количество. На данный момент считается, что количество звезд в любом из регионов не превышает 600, однако этот вопрос остается открытым.
На сегодняшний день максимальное количество звезд — 549, найдено в регионе "Рука Visitinen" Евклидовой галактики. Тройка первых мест представлена в таблице:
а также единственный интерфейс Атласа, который всегда расположен по координатам:
Decoding Portal string [ ]
Var name: | Planet | Solar System Index | Y | Z | X |
---|---|---|---|---|---|
Substring | 1 | 079 | 00 | 9D9 | 690 |
range for game values | 0..F | 000. 2FF | 00..FF | 000. FFF | 000. FFF |
Not only is the portal string mixed around compared to the signal booster, there are adjustments to translate the X, Y, and Z coordinates. The portal code uses the galactic center for 0,0,0 rather than a corner. From signal booster to portal, a value is added or subtracted. The lower half of each range has a constant added while the upper half has a constant subtracted.
Conversion | X | Y | Z | Planet | SSI |
---|---|---|---|---|---|
Signal Booster 1 | 046A | 0081 | 0D6D | 0 | 038 |
translate | +801 | -7F | +801 | ||
Portal 1 | C6B | 02 | 8D7 | 0 | 038 |
Signal Booster 2 | 0E8F | 007F | 01D8 | 0 | 079 |
translate | -7FF | -7F | +801 | ||
Portal 2 | 690 | 00 | 9D9 | 0 | 079 |
Table of conversions [ ]
Galactic | Portal | Galactic | Portal |
---|---|---|---|
(Y = bottom) | (X = west) (Z = north) | ||
0000 | 81 | 0000 | 801 |
0001 | 82 | 0001 | 802 |
. | . | ||
007E | FF | 07FE | FFF |
007F | 00 | 07FF | 000 |
0080 | 01 | 0800 | 001 |
. | . | ||
00FD | 7E | 0FFD | 7FE |
00FE | 7F | 0FFE | 7FF |
(Y = top) | (X = east) (Z = south) |
Читайте также: