Enderal forgotten stories грибы маны
Мне удалось найти выход из заброшенного храма, за которым оказалось ущелье - похоже, я наконец-то в Эндерале. Как бы то ни было, я чувствую себя странно: откуда у меня вдруг взялись эти странные способности? Магия? Эта сила? Возможно, тот сон, то предсмертное состояние, которое мне довелось пережить до пробуждения в бухте, связано со всем этим. В любом случае, мне следует сначала найти выход из ущелья. Дальше будет видно.
- Найдите выход из ущелья
- Соберите тыквы для ускорения восстановления здоровья
- Соберите грибы маны для ускорения восстановления маны
- Поговорите с апотекарием о лихорадке
Mage tree:
Focus: This memory unlock all mage disciplines for you. You also receive a permanently boosted Mana regeneration as well as the talent "Focus" which lowers the mana costs for all spells by 33 perceny for a short period of time.
Mage Branches
Elementalist: memories of the "Elementalist" improve the use of elemental magic.
Thaumaturge: memories of the "Thaumaturge" enhance your light and mental magic.
Sinistrope: memories of the "Sinistrope" teach you the usage of psionics and entropy.
Прохождение
Заходим в башню, сразу перед нами стоит полка с миской, кубком и металлоломом древнего народа - берем на продажу или оставляем, спускаемся по лестнице. Видим такую же полку с теми же кубком и миской, а также томом заклинаний: укус пламени (ранг 1) и тремя древними кристальными монетами. Проходим дальше, на экране высвечивается подсказка об использовании ловушек - осторожно, не наступите на нее сами! В помещении справа от ловушки сидит пещерный тролль, которого как раз можно заставить погнаться за героем и наступить на нажимную плиту. За такую или другую победу над ним получаем 60 очков опыта, с тела врага можно взять жир тролля.
Наконец, входим в лагерь апотекариев Финна и Карбоса. Финн автоматически начинает диалог с героем. Всплывает сюжетная подсказка о том, что варианты ответа, помеченные знаком >>, имеют сюжетное значение и двигают диалог вперед - соответственно, сразу выбрав такой вариант, мы лишаем себя возможности выбрать другие реплики и задать персонажу уточняющие вопросы, поэтому стоит быть внимательнее. За спиной Финна появляется второй апотекарий Карбос, недружелюбно настроенный по отношению к главному герою. После небольшой перепалки с коллегой Финн снова обращается к нам, в это время автоматически активируется побочный квест "
Герой приходит в себя в другом месте и обнаруживает, что его спас и перенес в свой лагерь некто по имени Джеспар Даль'Варек. На этом квест завершается и начинается следующий под названием "Пустота".
Enderal: Forgotten Stories
20 фев. 2019 в 11:22 Hi for now Enderal is very good but.Why the ♥♥♥♥ bows r so weak?
I cant even one shot little spider, its ridiculous. 20 фев. 2019 в 11:26 bows will be one of the most overpowered class late game. dont worry. its just that you need skill points in achery. as for perks, try to get fire arrows and eye of storm asap ( 2 of the strongest skills in the entire game ) 20 фев. 2019 в 11:44 20 фев. 2019 в 11:46
try bow of the mad hermit for starters and once you can make BONE BOW you wont be saying that anymore. imo bow does the highest amount of damage per hit of all weaponclasses in the end due to an imbalance in endgame crafted weapons. i hope this will get addressed in a patch tough.
20 фев. 2019 в 11:48Just because you're not spec'd for magic doesn't make it useless.
Start with a sniper shot or two. Then burn all your MP thinning the enemy's numbers. Finally, switch back to bow and kite (shoot 'n' run).
Magic is super OP and this tactic has completely defeated the difficulty of the game at least around Riverville.
20 фев. 2019 в 12:11 Thank Talos that old skyrim commands still work. I just get stuck in rock. But i prefer to not use any magic 20 фев. 2019 в 12:53Just because you're not spec'd for magic doesn't make it useless.
Start with a sniper shot or two. Then burn all your MP thinning the enemy's numbers. Finally, switch back to bow and kite (shoot 'n' run).
Magic is super OP and this tactic has completely defeated the difficulty of the game at least around Riverville.
any good weapon defeats anything around riverville. magic is strong. but not OP. imagine walking around with 600 armor rating. 20 фев. 2019 в 13:19 If the spider is big enough to shoot with a bow then its not so little :P lol But either way if things are too hard or too easy just go to your system settings & then Game play & change your difficulty. Magic is OP & I think its intended to be that way with the nature of you being the "prophet" chosen one able to learn skills in minutes when it takes other years normally to master the same skills. I like the OP magic, lets me play on Iron Path difficulty without dying constantly lol 20 фев. 2019 в 14:12
Just because you're not spec'd for magic doesn't make it useless.
Start with a sniper shot or two. Then burn all your MP thinning the enemy's numbers. Finally, switch back to bow and kite (shoot 'n' run).
Magic is super OP and this tactic has completely defeated the difficulty of the game at least around Riverville.
any good weapon defeats anything around riverville. magic is strong. but not OP. imagine walking around with 600 armor rating.
No, early game magic is absolutely OP.
The damage output from the first fire spell is absurd compared to available weapons melee or ranged.
I can kill 3 enemies in 5 seconds with the first fire spell. I can't come close to that with any other method.
20 фев. 2019 в 14:14 depends what you define as available apparently. any weapon is available or atleast 90% at early game. magic is just easier to access. but you can also get a sword that onehit kills any enemy around riverville without fighting 1 single enemy right after you spoke with jespar. if you know where it is. that kills 3 enemies just as fast as a spell. while lategame spells are simply not castable at all early game due to lack of mana. 20 фев. 2019 в 14:20Pro tip, Get a hunting bow, re-enforce it, Get a couple perks in the assassin tree (Left side of the green pillars in the meditation area.) You can get a good amount of damage by level 5-6. Especially if you find the skill point book in archery. Do the main quest up until you get to ARK and find a few skill books in archery.
20 фев. 2019 в 14:36 Pro tip, Get a hunting bow, re-enforce it, Get a couple perks in the assassin tree (Left side of the green pillars in the meditation area.) You can get a good amount of damage by level 5-6. Especially if you find the skill point book in archery. Do the main quest up until you get to ARK and find a few skill books in archery.My reinforced hunting bow still takes 4-5 shots for something that Firestrike kills in 3 seconds.
I'm level 6 with 25+6 Archery and all my perks set in the right (archery) rogue tree.
My Elementalist skill is 15.
20 фев. 2019 в 14:45 Pro tip, Get a hunting bow, re-enforce it, Get a couple perks in the assassin tree (Left side of the green pillars in the meditation area.) You can get a good amount of damage by level 5-6. Especially if you find the skill point book in archery. Do the main quest up until you get to ARK and find a few skill books in archery.pro tip : forget all that get a teleport scroll to anywhere and get bow of the mad hermit early just snag it and teleport yourself out the icetrolls are slow as ♥♥♥♥ and are purely melee. oneshot anything around riverville with just that. can be done at lvl 3 when comeing out of the starting canyon and doesnt require any perks or skillbooks. mainquest progress is purely optional for getting stronger and is not related at all to that. 23 фев. 2019 в 14:25 Nerevar, can you be a little more precise about the localisation of this bow ?
A teleportation scroll for anywhere ? 23 фев. 2019 в 14:49
teleport northwindcamp if you have already been to ark otherwise you have to swim a long way. should be the most expansive scroll ^^ not sure if the name is fully correct. youll land far far to the north on the map. from there follow the path down the mountain on the west side of the map till you find an ice troll guarding a wodden walkway up the mountain.
follow that path till you reach an abandoned miner village. find the ladder downwards into a mineral supply. the entrance is a ladder not a door. avoid all doors. avoid enemies if youre weak. they are all super high level but most are melee attackers only. get down the ladder. outran the ice trolls and climb up to the top of the dungeon. once you jump over a gap the trolls down wont be able to reach you anymore.
the cave at the top has 2 ice trolls guarding the bow which lies on the ground next to an easter egg (achievment) lure the trolls around the ice pillars. snag the bow and RUN back to where you made the jump. do the jump. teleport yourself to anywhere. congrats. you now own bow of the mad hermit. a super good weapon that will probaly kill everything around riverville in 1-2 hits even when like lvl 3.
if you want to do this at low level avoid combat at all costs when up there. every enemy will onehit you most likely. sounds hard to pull off. really isnt. there is such an easy to reach weapon for every build. but bow is a bit harder than 1 hand sword and shield or 2hand due to longer way and more enemies on the path.
On the early game you can easy kill everything just with dagger with no investment in points. Just wait for animation of slow melee attack when you are backing up, and after it hit once/twice with dagger, back up again. Around ranged or fastest opponents you need to circle and attack fast with dagger. You can clean Riverville without investing any point on any difficulty just with the dagger.
Archery is op in late game, with crafting and enchanting bow attacks doing over 200 dmg with 1 shot with ease. With sneak its about 800-1k dmg each shot. Even without time stop you can 1-2 shot almost everything. With time stop you can kill every boss, without putting yourself at risk in a sec.
Its just sneak and archery combo +crafting and enchanting, but you can make this combo much stonger.
Shadow of the Wind: This memory unlocks all rogue disciplines for you. Your Stamina regeneration is boosted by 20 percent and you receive the talent "Shadow of the Wind" which lets you move more silently for a short period of time and raises your critical hit chance.
Rogue Branches:
Infilrtrator: memories of the "Infiltrator" improve your skill in skeaking, your rhetorics and your pickpocketing.
Vagrant: memories of the "Vagrant" teach you in usage of poisons, potions and light armor.
Trickster: memories of the "Trickster" combines the effective use of a bow with lockpicking.
Персонажи
Forgotten Stories
Phasmalist: memories of the "Phasmalist" allow you to construct ghostly companions for you from the souls of dead people by using your knowledge in enchanting.
Lycantrophe: memories of the "Lycantrophe" allow you to use wolf blood potions and chymica as a means to transform into a werewolf.
Прохождение Enderal: Forgotten Stories и вопросы по игре
Подскажите пожалуйста, где купить зелье ремесла ?
Или где найти или купить "мякоть лунной моркови " ( ингредиент для создания зелья ремесла ).
Спасибо ааранее.
Алина, спасибо. Я там еще вначале игры подчистил все бочки :)
Может снова будет. Надо сходить.
Роман, через консоль добавьте
Player.additem idпредмета количество
Алина, кстати, тольковчера погуглил инфу, что можна найти Шлем звездников, с усилением на Ремесло.
На Аноде я уже был, рубки не видел :) Может комната по-другому названа.
На Старом канале тоже пробегом был уже примерно 4 раза.
Тоже шлемака не видел :)
Надо вернуться на Анод, может там не все затопило.
Народ решил пройти игру второй раз и запнулся на Могиле Грела это где Фермерское побережье. Не могу в конце гробницы найти рычаг, чтобы попасть вниз под решетку
Квест кровь и пыль . Вторая битва с близнецами. Спавнится только один.Битва не заканчивается и все. Что делать
Егор, что вы подразумеваете под "спавнится"? Если то, что появляется только один, то это баг и тогда надо загрузить более раннее сохранение. Если же вдруг это означает, что вы "убиваете" только одного, а второй неубиваемый, то в целом так и должно быть: на близнецах есть щиты, которые надо успеть разрушить, чтоб их убить, иначе они восстановятся и биться можно будет бесеонечно, проще всего это делать с помощью электрических заклинаний.
Ребята, как получить в спутники Самаэля Исследователя? Где находится пруд маны?
Это правда, что выше 100 нельзя поднять навык за счет бижутерии и сетов брони ?
Тоесть у меня 99 /100 ремесла. Если одеваю шмот, пишет, что 112. Когда подхожу улучшать вещи, то не получается улучшить. Предыдущий раз я улучшал их с навыком ремесла 106( 94 своего + 12 за счет шмоток).
Значит ли это,что выше 100/100 нельзя поднять ремесло даж за счет шмоток и бижутерии?
И другой случай
(тоесть у меня стрельба 99, с бонусами шмота, показывает что 118. Но на самом деле 100 ? или как понимать слова "выше 100/100 поднять нельзя). Легкая броня 99/100 + 32 за счет сета брони.
Значит ли это ,что на самом деле у меня 100 стрельбы и 100 легкой брони ?
Обьясните пожалуйста :)
Можно ссылку на какой-нибудь документ со всеми алхимическими свойствами ингредиентов?
Warrior tree:
Tempest: this memory unlocks all warrior disciplines for you. It also reduces the weight of heavy armor by 10 percent and grants you the talent "Tempest" which raises your weapon damage for a short time.
Warrior Branches
Vandal: memories of the "Vandal" improve your handling of two-handed weapons.
Keeper: memories of the "Keeper" improve the effect of defensive techniques like blocking or heavy armor,as well as everything that raises your resistance in battle.
Blade Dancer: memories of the "Blade Dancer" improve your skill in using one or two one-handed weapons.
Читайте также: