Динамический заменитель анимации скайрим как установить
FNIS PCEA2 SE позволяет в игре Skyrim SE назначить анимации только для вашего персонажа, не затрагивая анимации NPC. Мод позволяет менять наборы анимаций прямо в игре через МСМ меню и создавать свои наборы, до 10 различных подпапок, которые можно свободно комбинировать. Кроме того, мод не требует уникальной расы персонажа, работает и с игровыми расами.
Обновление:7.2
* Требуется Skyrim SE 1.5.23.0.8, SKSE64 2.0.6, FNIS SE 7.2, SkyUI 5.2
- Удалены обходные пути для решения ошибок, которые применялись для более ранних версий SKSE64 ниже чем 2.0.6.
- Исправлена проверка начальных требований (например, зависимость от версии FNIS, и так далее).
- После обновления не забудьте запустить FNIS генерацию.
Обновление:7.0.1
- Исправлена ошибка, вызванная SKSE64, которая предотвращала изменение наборов анимаций после первого сохранения / загрузки игры.
* Перед установкой V7.0.1 очистите свое прежнее сохранение от FNIS PCEA2 SE (сохранитесь в пустой слот сохранения, удалите все файлы мода, загрузитесь с последнего сделанного сохранения, сохраните игру снова в другой пустой слот сохранений, установите новую версию мода). Мод будет работать и без этого действия, но может повлиять на производительность при одновременном добавлении большого количества предметов в ваш инвентарь.
Обновление:7.0
- Произведена адаптация для Skyrim SE
- Добавлена реакция на изменение расы (оборотень, лорд вампир)
Чтобы сделать вещи наиболее удобными для пользователя , FNIS PCEA2 уже поставляется с набором популярных паков анимаций, а значит - не требует их отдельной установки
-
by xp32 by Bergzore by yukl by yukl of East Asia by cyh0405 by Feuertin by Davjes by dualsun (1 animation)
- (в моде PCEA2 файлы всех этих модов уже адаптированны для Skyrim SE)
Примечание:
- Также в моде есть несколько дополнительных папок с анимациями, которые заканчиваются на «_EquipOnly». Эти файлы являются частью включенных анимаций. Однако они отделены друг от друга, чтобы не конфликтовать с анимацией на оснащение снаряжения, которые устанавливаются модом XPMSSE / RaceMenu (еще нет для Skyrim SE). Если вы не используете скелет XPMSSE или другую модификацию на оснащение снаряжения с использованием альтернативных анимаций FNIS, вы можете переместить эти файлы в исходную папку.
Требования:
Skyrim SE 1.5.23.0.8 и выше
SKSE64 2.0.6 и выше
SkyUI SE 5.2 и выше
FNIS SE 7.2 и выше
При обновлении с 7.0.1 до 7.2:
- Установите новую версию поверх предыдущей с заменой файлов, запустите FNIS генерацию.
При обновлении с 7.0 до 7.2:
Перед установкой V7.2 очистите свое прежнее сохранение от FNIS PCEA2 SE (сохранитесь в пустой слот сохранения, удалите все файлы мода, загрузитесь с последнего сделанного сохранения, сохраните игру снова в другой пустой слот сохранений, установите новую версию мода). Мод будет работать и без этого действия, но может повлиять на производительность при одновременном добавлении большого количества предметов в ваш инвентарь.
Что надо знать:
1. Мод позволяет иметь 10 наборов анимаций. Папки с анимациями пронумерованы от 0 до 9. Т.е. 10 уже есть в моде, можете ещё 3 набора до установить (читайте ниже).
2. Номера папок имеют приоритеты. 0 - самый низкий приоритет, 9 - самый высокий.
3. "Система динамических анимаций устроена так, что не может комбинировать папки между собой. Т.е. если в папке 0 лежит анимация походки и стойки, а в папке 9 - только анимация стойки, то при активации папки 9, даже если будет активна папка 0, будет аниамция стойки из 9, а воходка будет ванильной." - так написано у автора, не дословно, но так. На практике я проверила - всё комбинируется. Анимации из папки с номером выше заменяют такие же из папки с номером ниже, при этом остальные не заменённые анимации работают. То ли я чего не дополняла, то ли информация устарела, то ли колдовство какое.
Известные проблемы:
Не работают анимации прыжков в бок/назад. Автор пока сам не знает почему.
This mod dynamically replaces the actors' animations depending on various conditions. Supports most actors, including creatures. Actors and animations added by mods are also supported. No ESP file.
Nexus requirements
Off-site requirements
Mods requiring this file
Credits and distribution permission
- Other user's assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder's resources
- Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
- Modification permission You must get permission from me before you are allowed to modify my files to improve it
- Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
- Asset use permission You are not allowed to use assets from this file under any circumstances
- Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
- Asset use permission in mods/files that earn donation points You are not allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Version 1.1.0
- Added condition functions.
- Fixed that some conditional functions do not support Address Library.
Version 1.0.0
Straight donations accepted
- Description
This mod dynamically replaces the actors' animations depending on various conditions. Supports most actors, including creatures. Actors and animations added by mods are also supported. No ESP file.
There are two ways to assign animations. In both cases you place the files in the appropriate folders. No special tools are required. If you are using FNIS GENDER specific animations, the files in the female or male folder will be referenced. In that case, you need to place the file in the folder at that path.
+ Assignment depending on ActorBase
Assigns different animations to each NPC. Place the animation files in the following folder.
+ Assignment depending on custom conditions
Set the conditions yourself. Assigns animations accordingly. Place the animation files and _conditions.txt in the following folder.
_conditions.txt is a file with a text format named _conditions. Specify functions to set conditions in this file. Multiple conditions can be linked with AND and OR. You can use NOT to negate a condition.
(NOT) Function name("esp name" | formID, . ) (AND or OR)
.
The esp name is enclosed in "". Prefix with 0x to specify the FormID in hexadecimal. Remove or replace the first two digits indicating the load order. Example: 0xAA123456 -> 0x00123456
Specify esp name and FormID as the arguments of the function as follows.
IsEquippedRight(Form item) -> IsEquippedRight("aaa.esp" | 0x00123456)
It is also possible to specify the number directly to GlobalVariable.
IsEquippedRightType(GlobalVariable type) -> IsEquippedRightType(3)
Example:
Actors who have an iron dagger equipped to the right hand and are in the exterior
IsEquippedRight("Skyrim.esm" | 0x0001397E) AND
NOT IsInInterior()
Logical operation is performed in the same way as CK.
(A || B) && C
=A || B && C
A OR
B AND
C
Function List
v1.0.0
IsEquippedRight(Form item)
Does the actor have the specified item equipped to his right hand?
IsEquippedRightType(GlobalVariable type)
Is the item equipped to the actor's right hand the specified type?
IsEquippedRightHasKeyword(Keyword keyword)
Does the item equipped to the actor's right hand have the specified keyword?
IsEquippedLeft(Form item)
Does the actor have the specified item equipped to his left hand?
IsEquippedLeftType(GlobalVariable type)
Is the item equipped to the actor's left hand the specified type?
IsEquippedLeftHasKeyword(Keyword keyword)
Does the item equipped to the actor's left hand have the specified keyword?
IsEquippedShout(Form shout)
Does the actor currently have the specified shout?
IsWorn(Form item)
Is the actor wearing the specified item?
IsWornHasKeyword(Keyword keyword)
Is the actor wearing anything with the specified keyword?
IsFemale()
Is the actor female?
IsChild()
Is the actor a child?
IsPlayerTeammate()
Is the actor currently a teammate of the player?
IsInInterior()
Is the actor in an interior cell?
IsInFaction(Faction faction)
Is the actor in the specified faction?
HasKeyword(Keyword keyword)
Does the actor have the specified keyword?
HasMagicEffect(MagicEffect magiceffect)
Is the actor currently being affected by the given Magic Effect?
HasMagicEffectWithKeyword(Keyword keyword)
Is the actor currently being affected by a Magic Effect with the given Keyword?
HasPerk(Perk perk)
Does the actor have the given Perk?
HasSpell(Form spell)
Does the actor have the given Spell or Shout?
IsActorValueEqualTo(GlobalVariable id, GlobalVariable value)
Is the ActorValue of the specified ID equal to the value?
IsActorValueLessThan(GlobalVariable id, GlobalVariable value)
Is the ActorValue of the specified ID less than the value?
IsActorValueBaseEqualTo(GlobalVariable id, GlobalVariable value)
Is the base ActorValue of the specified ID equal to the value?
IsActorValueBaseLessThan(GlobalVariable id, GlobalVariable value)
Is the base ActorValue of the specified ID less than the value?
IsActorValueMaxEqualTo(GlobalVariable id, GlobalVariable value)
Is the max ActorValue of the specified ID equal to the value?
IsActorValueMaxLessThan(GlobalVariable id, GlobalVariable value)
Is the max ActorValue of the specified ID less than the value?
IsActorValuePercentageEqualTo(GlobalVariable id, GlobalVariable value)
Is the percentage ActorValue of the specified ID equal to the value?
IsActorValuePercentageLessThan(GlobalVariable id, GlobalVariable value)
Is the percentage ActorValue of the specified ID less than the value?
IsLevelLessThan(GlobalVariable level)
Is the actor's current level less than the specified level?
IsActorBase(ActorBase actorbase)
Is the actorbase for the actor the specified actorbase?
IsRace(Race race)
Is the actor's race the specified race?
CurrentWeather(Weather weather)
Is the current weather the specified weather?
CurrentGameTimeLessThan(GlobalVariable time)
Is the current game time less than the specified time?
ValueEqualTo(GlobalVariable value1, GlobalVariable value2)
Is the value1 equal to the value2?
ValueLessThan(GlobalVariable value1, GlobalVariable value2)
Is the value1 less than the value2?
Random(GlobalVariable percentage)
The probability of the specified percentage (from 0 to 1).
==========================================================================
Added in v1.1.0
IsUnique()
Is the actor flagged as unique?
IsClass(Class class)
Is the actor's class the specified class?
IsCombatStyle(CombatStyle combatStyle)
Is the actor's CombatStyle the specified CombatStyle?
IsVoiceType(VoiceType voiceType)
Is the actor's VoiceType the specified VoiceType?
IsAttacking()
Is the actor currently attacking?
IsRunning()
Is the actor currently running?
IsSneaking()
Is the actor currently sneaking?
IsSprinting()
Is the actor currently sprinting?
IsInAir()
Is the actor in the air?
IsInCombat()
Is the actor in combat?
IsWeaponDrawn()
Does the actor have his equipped weapon and/or magic spell drawn?
IsInLocation(Location location)
Is the actor in the specified location or a child of that location?
HasRefType(LocationRefType refType)
Does the actor have the specified LocationRefType attached?
IsParentCell(Cell cell)
Is the actor in the specified cell?
IsWorldSpace(WorldSpace worldSpace)
Is the actor in the specified WorldSpace?
IsFactionRankEqualTo(GlobalVariable rank, Faction faction)
Is the actor's rank in the specified faction equal to the specified rank?
IsFactionRankLessThan(GlobalVariable rank, Faction faction)
Is the actor's rank in the specified faction less than the specified rank?
IsMovementDirection(GlobalVariable direction)
Is the actor moving in the specified direction?
Note that the Random() function can get mixed up in some animations unintentionally.
Item types are as follows.
-1=Others
0=Fists
1=Swords
2=Daggers
3=War Axes
4=Maces
5=Greatswords
6=Battleaxes
7=Bows
8=Staff
9=Crossbows
10=Warhammers
11=Shields
12=Alteration Spells
13=Illusion Spells
14=Destruction Spells
15=Conjuration Spells
16=Restoration Spells
17=Scrolls
18=Torches
The actor's rank in the specified faction:
-2 if the Actor is not in the faction.
-1 if the Actor is in the faction, with a rank set to -1. By convention, this means they may eventually become a member of this faction.
A non-negative number equal to the actor's rank in the faction.
Movement direction:
0=Standing Still
1=Forward
2=Right
3=Back
4=Left
Note:
The maximum number of animation files for each project is 16384. This number is the sum of the original files in Skyrim, the files added by other mods, and the files added by this mod. If there are too many, a message box will display an error and animations will not be loaded. If you want to know the current number of animations, open the log.
- Compatibility
Incompatible mods have not been found.
- Credits
SKSE team for SKSE.
meh321 for Address Library for SKSE Plugins.
My Mods
LE | SE MiniMap
LE | SE Equipment Upgrades
LE | SE Armor Break
LE | SE Floating Damage V2
LE | SE Copy Character Appearance
LE | SE Attributes
LE | SE Floating Damage
LE | SE Equipment Durability System
LE | SE Display Enemy Level
LE | SE Locational Damage(SKSE Plugin)
LE | SE Difficulty Balance
LE | SE Animation Loading Fix
LE | SE Disable Follower Collision
LE | SE Additional Techniques
LE | SE Copy and Paste in Console
LE | SE Dynamic Animation Replacer
LE | SE Player Rotation in ShowRaceMenu
This mod applies different animations to each ActorBase. By using custom conditions added in v1.1.0, users can customize the conditions for applying animations. No ESP file.
Off-site requirements
Mods requiring this file
Credits and distribution permission
- Other user's assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder's resources
- Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
- Modification permission You must get permission from me before you are allowed to modify my files to improve it
- Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
- Asset use permission You are not allowed to use assets from this file under any circumstances
- Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
- Asset use permission in mods/files that earn donation points You are not allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Version 1.2.0
Version 1.1.1
- A number can now be specified directly in the GlobalVariable argument of the Custom Conditions function.
- Animation files are loaded even if esp not in the loader order is specified in the argument of the function in Custom Conditions. The function always returns false.
- Improved compatibility with mods that add their own BehaviorGraph.
- Fixed T-pose when applying an animation with the Random() function in Custom Conditions immediately after the actor was loaded.
Version 1.1.0
- Added custom conditions. See the forum for details.
Version 1.0.0
Straight donations accepted
- Description
This mod applies different animations to each ActorBase. No ESP file.
By using custom conditions added in v1.1.0, users can customize the conditions for applying animations. See the forum for details.
How to add animations
Place the files in the appropriate folders. No special tools are required.
- Requirement
SKSE 1.7.3+
- Compatibility Incompatible with mods that add BehaviorGraph that does not exist in vanilla. There is a high possibility that it is incompatible with mods that specify their own files in the BehaviorGraph of Race. Improved compatibility in v1.1.1.
- Credits
himika for libSkyrim.
SKSE team for SKSE.
My Mods
LE | SE MiniMap
LE | SE Equipment Upgrades
LE | SE Armor Break
LE | SE Floating Damage V2
LE | SE Copy Character Appearance
LE | SE Attributes
LE | SE Floating Damage
LE | SE Equipment Durability System
LE | SE Display Enemy Level
LE | SE Locational Damage(SKSE Plugin)
LE | SE Difficulty Balance
LE | SE Animation Loading Fix
LE | SE Disable Follower Collision
LE | SE Additional Techniques
LE | SE Copy and Paste in Console
LE | SE Dynamic Animation Replacer
LE | SE Player Rotation in ShowRaceMenu
Описание:
Данный пакет предназначен для мода Dynamic Animation Replacer, который представляет собой всего лишь один dll файл. Его задача состоит в том чтобы дать возможность любому "актёру" использовать собственный комплект анимаций. При этом никаких сторонних ресурсов не требуется, не нужно прогонять FNIS, или иметь PCEA. Основной архив предназначен для пк-женского персонажа с заменой обширной части ванильных анимаций, при этом стараясь избегать вырвиглазных (смотрите превью). Вы можете удалить или заменить то что вам не нравиться, папка игрока 00000007.
Совместимость:
Полностью совместим RandomIdleAnimation, TK Dodge и аналогичным модам. В целом утилита не имеет esp и заменяет только ванильные анимации по этому не должно возникать не каких проблем.
Установка:
1. Прежде всего у вас должен быть установлен сам мод "Dynamic Animation Replacer" (с Нексуса, смотрите требования выше).
2. Потом скачайте у нас на сайте архив и установите с заменой файлов если потребуется.
3. Играть.
Читайте также: