First lego league fll
FIRST ® LEGO ® League introduces science, technology, engineering, and math (STEM) to children ages 4-16* through fun, exciting hands-on learning. Participants gain real-world problem solving experience through a guided, global robotics program, helping today's students and teachers build a better future together.
Our three divisions inspire youth to experiment and grow their critical thinking, coding, and design skills through hands-on STEM learning and robotics.
*Ages vary by country
FIRST LEGO League Divisions
From Discover, to Explore, and then to Challenge, students will understand the basics of STEM and apply their skills in an exciting competition while building habits of learning, confidence, and teamwork skills along the way.
This playful introductory STEM program ignites young students' natural curiosity and builds their habits of learning with hands-on activities in the classroom and at home using LEGO ® DUPLO ® bricks.
In Explore, teams of students ages 6-10 focus on the fundamentals of engineering as they explore real-world problems, learn to design, and code, and create unique solutions made with LEGO bricks and powered by LEGO ® Education WeDo 2.0.
Friendly competition is at the heart of Challenge, as teams of students ages 9-16* engage in research, problem-solving, coding, and engineering - building and programming a LEGO robot that navigates the missions of a robot game.
*ages vary by country
Our Core Values
The FIRST Core Values are the cornerstones of the program. They are among the fundamental elements that distinguish FIRST LEGO League from other programs of its kind.
By embracing the Core Values, participants learn that friendly competition and mutual gain are not separate goals, and that helping one another is the foundation of teamwork.
We express the FIRST philosophies of Gracious Professionalism ® and Coopertition ® through our Core Values.
Discovery
We explore new skills & ideas.
Innovation
We use creativity and persistence to solve problems.
Impact
We apply what we learn to improve our world.
Inclusion
We respect each other and embrace our differences.
Teamwork
We are stronger when we work together.
We enjoy and celebrate what we do!
Our Founders
In 1998, FIRST Founder Dean Kamen and the owner of LEGO Group Kjeld Kirk Kristiansen joined forces to create FIRST LEGO League, a powerful program that engages children in playful and meaningful learning while helping them discover the fun in science and technology through the FIRST LEGO League experience.
Dean and Kjeld have a shared belief that FIRST LEGO League inspires teams to research, build, and experiment, and by doing so, they live the entire process of creating ideas, solving problems, and overcoming obstacles, while gaining confidence in their abilities to positively use technology.
Dean Kamen
Founder, FIRST
Kjeld Kirk Kristiansen
Owner & Former Deputy Chairman, The LEGO Group
Global Innovation
The 2022 FIRST LEGO League Global Innovation Award presented by Qualcomm showcases the real-world, innovative solutions created by FIRST LEGO League Challenge teams from around the world. Demonstrating originality, creativity, potential impact and value, 20 finalist teams are recognized for their inventions, and receive assistance to further develop solutions.
Это программа для детей от 10 до 16 лет, которая позволяет получить удовольствие от науки, техники, инженерии и математики (STEAM), одновременно решая реальные проблемы посредством осмысленного и игрового обучения.
Программа вдохновляет молодых людей создавать идеи, решать проблемы и преодолевать препятствия, в то же время позволяя им обрести уверенность в правильном использовании технологий и освоить процессы инженерного проектирования.
Участники сотрудничают и развивают необходимые навыки командной работы в динамичном и постоянно меняющемся мире.
СРОК РЕГИСТРАЦИИ КОМАНД ДО 1.12.2021
Команда в течение сезона и за его рамками демонстрирует приверженность Основным принципам FIRST® !
На этом этапе команда:
• Применяет принципы "Командная работа" и "Исследование" для того, чтобы всесторонне изучить задание.
• Использует принцип "Инновация", чтобы предложить новые идеи, касающиеся создания робота и разработки инновационного проекта.
• Показывает, какого "Воздействия" добьётся команда с помощью своих решений и как обеспечит "Открытость".
• Получает "Удовольствие" от всего, чем занимается!
Команда готовит короткую презентацию своего робота, программного кода и стратегии.
На этом этапе команда:
• Проектирует и собирает своего робота.
• Программирует робота для выполнения миссий в Игре роботов.
• Объясняет, как будет действовать робот исходя из программного кода, который был для него написан.
• Описывает свою стратегию в Игре роботов.
Команда участвует в 2,5-минутных матчах с целью выполнить максимальное количество миссий.
На этом этапе команда:
• Определяет, какие миссии в Игре роботов команда будет выполнять.
• Конструирует приспособления, которые понадобятся роботу для выполнения этих миссий.
• Тестирует и дорабатывает программный код и конструкцию робота.
• Принимает участие в соревновании роботов!
Команда готовит 5-минутную презентацию своего Инновационного проекта. .
На этом этапе команда:
• Определяет проблему, требующую решения.
• Разрабатывает решение, которое может быть реализовано в том месте, где живут участники команды.
• Делиться своими идеями, учится у других и дорабатывает своё решение.
• Представляет свое решение в рамках соревнований.
12 занятий, описанных в данном руководстве,
дают команде возможность под руководством
тренера получить опыт участия в FIRST®
LEGO® League Challenge. Занятия разработаны
так, чтобы их можно было адаптировать для
команд с различным опытом. В среднем,
каждое занятие рассчитано на 90 минут, однако,
продолжительность занятия может быть
скорректирована с учетом ваших собственных
потребностей.
На каждую команду выдаётся (одна)две тетради, по одной для каждой из групп внутри команды. Ребята могут фиксировать в тетради свой прогресс, внося в неё схемы,
идеи и проекты. В тетради содержится вся информация, которая им нужна. Тетрадь будет их помощником в ходе занятий. Советы, приведённые в данном Руководстве, помогут вам в подготовке и проведении каждого из занятий.
Этот игровой набор поставляется в коробке,
в которой содержатся модели миссий, игровое
поле, а также прочие разнообразные детали.
Команда должна очень тщательно собирать
модели, следуя инструкциям по их сборке.
Документы, на основе которых происходит оценка командной работы, инновационного проекта, дизайна робота и игры роботов на игровом поле
Соревнования FIRST® LEGO® League Challenge построены на 4-х компонентах: Robot Game (Игры роботов), Project (Инновационный проект), Core Value (Основные принципы), Robot Design (Дизайн робота).
Оценка каждого компонента ведётся отдельно и затем сводиться в общий рейтинг для определения абсолютного победителя
ЧАСЫ РАБОТЫ: ПН-ПТ 6:00-14:00 мск
Эта программа призвана пробудить естественное детское любопытство в процессе изучения научных понятий на примерах из реальной жизни и подарить им ощущение чуда и радости новых открытий в процессе конструирования, исследований и совместной работы.
Под руководством взрослых наставников ученики начальной школы используют робототехническую платформу LEGO Education WeDo 2.0 для конструирования и программирования движущихся моделей при помощи специальных наборов TEAM PACK.
СРОК РЕГИСТРАЦИИ КОМАНД ДО 1.12.2021
Каждая команда получит один набор "Грузовые перевозки", состоящий из определенного набора Lego деталей, трех карт строительства, а также методических материалов для педагога и участников.
Наборы предназначены для того, чтобы помочь детям включиться в тему и должны послужить отправной точкой обсуждения и дальнейшего конструирования.
В рамках программы дети работают в командах от двух до четырех человек с элементами набора LEGO Education WEDO 2.0 или первой версии и комплекта "Грузовые перевозки", предназначенного для изучения естественно-научных, технических, точных дисциплин и творчества (STEAM).
Посредством сотрудничества и общения дети совместно конструируют, учатся, играют. На каждом занятии детям помогают научиться работать в команде, слушать друг друга, действовать по очереди, обмениваться идеями и предметами.
Участники под руководством тренера на протяжении нескольких занятий конструируют свой проект, основные моменты каждый участник записывает в специально разработанную инженерную тетрадь (схемы, чертежи, рисунки, идеи), проводят совещания и мини-презентации экспертам в области своего проекта, создают совместно с тренером и родителями стиль команды и SHOW ME постер для защиты проекта.
Когда вы разработали проект, нужно заполнить все свои инженерные тетради, подготовить защиту своего проекта (рассказать об основных моментах), разработать свой SHOW ME постер прийти на соревнования (муниципальный, городской, региональный, федеральный и международный уровни). Защитить свой проект и ответить на все интересующие вопросы экспертов.
12 занятий, описанных в данном руководстве, дают команде возможность получить опыт участия в программе FIRST® LEGO® League Explore под руководством тренера. В среднем, каждое занятие рассчитано на 60 минут, но продолжительность занятия может быть скорректирована с учетом ваших собственных потребностей. Ваша роль во время каждого занятия состоит в том, чтобы провести вводную часть занятия и обеспечить условия для командной и групповой работы.
Внимательно ознакомьтесь с содержанием Инженерного блокнота. У каждого участника команды может быть свой экземпляр блокнота. В ней есть вся необходимая команде информация. Блокнот последовательно проводит участников команды через все занятия. Советы, приведенные в этом Руководстве по работе с командой, помогут вам в организации занятий
Включают в себя 700+ LEGO ® деталей , которые помогут помочь вам сконструировать свой собственный проект.
Документ, на основе которого происходит оценка командной работы, разработанного проекта на мероприятиях
ЧАСЫ РАБОТЫ: ПН-ПТ 6:00-14:00 мск
FIRST ® LEGO ® League
A Hands-On Approach to STEM Learning
2022-2023 SUPERPOWERED SM
Explore where comes from and how it is distributed, stored, and used to work to innovate for a better energy future.
Engaging Youth in STEM Exploration
FIRST LEGO League introduces science, technology, engineering, and math (STEM) to children ages 4-16* through fun, exciting hands-on learning. Participants gain real-world problem-solving experiences through a guided, global robotics program, helping today’s students and teachers build a better future together.
Our three divisions inspire youth to experiment and grow their critical thinking, coding, and design skills through hands-on STEM learning and robotics.
*ages and grades vary by country
FIRST LEGO League Founding Sponsor
FIRST LEGO League Global Sponsors
FIRST LEGO League Divisions
FIRST LEGO League guides youth through STEM learning and exploration at an early age. From Discover, to Explore and then to Challenge, students will understand the basics of STEM and apply their skills in an exciting competition while gaining productive learning habits, confidence, and teamwork skills along the way.
For children ages 4-6, this playful introductory STEM program ignites their natural curiosity and builds their habits of learning with hands-on activities in the classroom and at home using LEGO ® DUPLO ® bricks.
In Explore, teams of students ages 6-10 focus on the fundamentals of engineering as they explore real-world problems, learn to design, and code and create unique solutions made with LEGO bricks and powered by LEGO ® Education SPIKE TM Essential or WeDo 2.0.
Friendly competition is at the heart of Challenge, as teams of students ages 9-16* engage in research, problem-solving, coding, and engineering - building and programming a LEGO robot that navigates the missions of a robot game.
*ages and grades vary by country
Proven, Verifiable Impact!
87% Express Interest in Doing Well in School
95% Time Management Skills Increase
99% Teamwork Skills Increase
Get Started
FIRST LEGO League gives elementary and middle school students the opportunity to work and create together to solve a common problem. The really cool thing about FIRST LEGO League is. all skill levels are welcomed and needed, technical or non-technical. Adult coaches guide students as they gain skills and confidence in a supportive, inclusive environment.
Individual Team: Explore real-world scientific challenges and introduce coding and robot building principles using LEGO ® educational materials.
Learn more about individual teams
Class Pack: An implementation option for classrooms or after-school programs. Class Pack provides educators and communities with flexible, high-quality STEM learning experiences for students.
Learn more about Class Pack
Experience a FIRST LEGO League Event
A chance to shine! Each FIRST LEGO League season culminates with regional tournaments and championships where teams show off what they learned and invented, and compete with their robots. Some teams earn an invitation to FIRST LEGO League World Festival as part of FIRST Championship, where teams from all over the world meet and compete.
Cost & Registration
Costs for fielding a FIRST LEGO League team may vary depending on level of participation.
Start a FIRST LEGO League Team
Quick Links
See your students grow and shine though FIRST ® LEGO ® League. Starting with Discover, children ages 4-6 are introduced to the fundamentals of STEM while working together to solve fun challenges and building models using LEGO ® bricks.
As participants progress into Explore (ages 6-10), children will take their background knowledge of STEM and put it into practice as they work in teams to design and build robots using SPIKE TM Essential or LEGO Education WeDo 2.0.
Once they are ready to move into a competitive setting, they join Challenge (ages 9-16*) and apply their STEM skills combined with critical thinking to work with a team, build a robot and compete in an exciting, mission-based Robot Game.
From Discover, to Explore, and then to Challenge, students will understand the basics of STEM and apply their skills in an exciting competition while gaining productive learning habits, confidence, and teamwork skills along the way.
Click on the + to learn more about the divisions and how to get started.
FIRST LEGO League Discover is a playful introductory STEM program for teams of children ages 4-6, that ignites their natural curiosity and builds their habits of learning. By the end of the program, children emerge more confident, better equipped to face future challenges, and discover the joy of learning. A new and exciting Challenge is presented every year, and each team of four children begins their exploration of this real-world theme with an exclusive LEGO Education Discovery Set. With this set as a starting point, they build a solution to the Challenge with LEGO ® DUPLO ® elements. Teams share their journey, ideas, models, and STEM skills at a celebration event. Throughout their experience, teams operate under the FIRST ® Core Values, celebrating discovery and teamwork, all the while having fun! Discover is not available as an individual team option and is designed for classrooms or programs that serve 8 or more students. Learn about purchasing a FIRST LEGO League Discover Class Pack.
Each year in August, FIRST LEGO League Explore releases a new Challenge for teams that focuses on a scientific topic. Teams are sent on a journey of discovery to learn all they can about the topic, then present their findings in the form of a team poster and a LEGO model that moves. You may recruit 2 to 6 interested team members ages 6 to 10. A coach is allowed to coach multiple teams. Each team must have at least 2 adult coaches. Once you have a team (you do not need all team member names yet), you may register. Explore is available as an individual team or Class Pack.
Class Pack is a non-competitive implementation option for classrooms or after-school programs and provides educators and communities with flexible, high-quality STEM learning experiences for students. Learn about purchasing a FIRST LEGO League Explore Class Pack.
Each Challenge season has three parts: the Robot Game, the Innovation Project, and the FIRST Core Values. You may recruit 2 to 10 interested team members ages 9 to 16*. A coach is allowed to coach multiple teams. Each team must have at least 2 adult coaches. Once you have a team (you do not need all team member names yet), you may register. Challenge is available as an individual team or Class Pack.
Class Pack is a non-competitive implementation option for classrooms or after-school programs and provides educators and communities with flexible, high-quality STEM learning experiences for students. Learn about purchasing a FIRST LEGO League Challenge Class Pack.
*ages 9-14 (grades 4-8) US/CAN
Familiarize yourself with FIRST LEGO League by checking out the materials on our website and social media pages. Then locate your region’s Program Delivery Partner or FIRST Senior Mentor. These people know the FIRST teams, participating schools, and FIRST-friendly businesses in your area. They can help you form a plan for getting your team funded, organized, and in touch with other teams in the area.
Enlist Coaches and Mentors
Each FIRST LEGO League team needs two adult lead coaches. All skill levels are welcomed and needed, technical or non-technical. Teams need all kinds of skills and creativity to succeed. The most successful coaches are people with at least an interest in science and technology, and in helping kids discover and learn!
Register and Pay
Once registered, your team becomes a part of the worldwide FIRST LEGO League community. You’ll begin receiving communications from FIRST, along with a temporary team number in preparation for event registration in the fall. Part of the registration process includes completing payment for registration and ordering the season materials. (Please note that, until you secure registration, you are not committed to becoming a team.)
To create your team register/login to your FIRST account dashboard. From your account dashboard, click “Create New Team(s)” to start your team's registration and view our Dashboard Tutorial for a step-by-step walkthrough of the process.
Build your team
Find and invite youth team members who want to be part of a robotics team (the easiest part!). Be sure to emphasize that no technical skills are required, just enthusiasm and a willingness to learn. All youth team members are required to have a completed youth registration application and a signed Consent and Release form on an annual basis.
FIRST does not match youth to existing teams due to our privacy policy. Teams form in local communities and recruit as needed. We encourage those looking for a team to contact local schools, libraries, or youth organizations that may have a team in place or an interest in starting one. An online search may also be helpful, as some teams share contact information through websites and social media pages.
Читайте также: